poster

Já, Olga Hepnarová

  • Polsko

    Ja, Olga Hepnarova

  • Francie

    Moi, Olga

  • Slovensko

    Ja, Olga Hepnarová

  • angličtina

    I, Olga Hepnarova

  • Velká Británie

    I, Olga

Životopisný / Drama / Historický / Psychologický

Česko / Polsko / Francie / Slovensko, 2016, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    ,,ODSUZUJU VÁS K SMRTI PŘEJETÍM!... /// Realistický sedumdesátky, který v sobě ukrejvaj víc komanžský atmosféry, než všechny předlistopadový filmy dohromady (no tak dobře, trochu kecám, ale!…). Artovej film, plnej dlouhejch záběrů (včetně lesbický orgastický scény), kterej se snaží vystihnout (a celkem se to daří!) přerod bezmocnýho jedince v masovýho vraha. Michalina Olszańska vzbuzuje různorodou škálu emocí, ze kterejch vyjde vítězně ta, že Olgy byla hnusná píča, kterou člověk nemohl mít rád (no dobře, ještě vzpomínám na Mariku Šoposkou…). Kromě veškerý filmařiny mě překvapilo, že ta holka měla kurevskou pravdu! Potencionálních vrahů je mezi náma dost! Nebo ne? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Znám studentskej filmeček Všechno je sračka. 2.) Zjistím, že myšlenka GTA pochází z Česka. 3. Věřím, že svět je abstraktní hmota, která nemá žádnou hodnotu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne(29.8.2016)

  • Isherwood
    ****

    Chladnokrevně v proudu československé nové vlny. Ten styl tomu vládne, ale dost se to zmítá v neujasněných motivacích. Vedlejší postavy jsou figurky, o kterých potřebujete vědět víc a i Olga samotná si to musí spíše shrbeně odšlapat a odkouřit, než se nechat divákem doopravdy pochopit, zdali je chudák, nebo magor. To druhé beru jako součást filmařské hry, to první bohužel ne. Zásadně pozitivní dojem tomu ale nakonec dodává sugestivní závěrečná pětiminutovka. 4 a ½.(23.3.2016)

  • Fretakata
    ****

    Ťažko hviezdičkovať. Film zaujal, ale ako celok - sklamanie. Páčila sa mi hlavná herečka, čiernobielosť, slušná dobová scéna, aj divák-nemrava mohol byť spokojný. Silný námet, depresívna atmosféra. Málo priestoru dostali Olgine prejavy, ktoré viedli k tomu, že prakticky všade bola ostrakizovaná. Stane sa, že človeku do života vstúpi šikanistická sviňa - ale v každom prostredí ? Že ona to prežívala po svojom, to je druhá vec. Neodpustiteľné sú nekonečné tiché zábery bez hudobného podmazu a postavy , u ktorých som som v lepšom prípade aspoň vytušila ich profesiu a úlohu v deji, v horšom prípade som nemala šajn, čo sú zač. Chýbal mi aspoň náznak nejakého odborného stanoviska k Olginej schizofrénnej produkcii na konci. Počas celého filmu striehnuť na vetičky a slová, ktoré dej vysvetľovali a posúvali - mne to bolo protivné. V bežnom živote úplne neznášam vety typu "domysli si" a ani film to nesmie preháňať. Na druhej strane: kvantum úplne zvytočných scén a zbytočných nekonečných tichých záberov. Ak je toto to umenie, tak umenie otráviť. Dik, raz a dosť. Na okraj: že psycholog predpisuje lieky, posiela na hospitalizáciu a podobne - to je hrubá chyba. Ani vtedy nie. Je to obľúbený nezmysel scenáristov aj autorov kníh. Akoby si si mysleli, že to robí silnejší dojem, hmm... možno na totálne neznalých. Keby požiadali niekoho od fachu, určite by im zadarmo pomohol dať to do poriadku a dramatickosti by správnosť len prospela. Nezmysly dojem silno kazia, nemozem si pomoct.(14.1.2017)

  • playboxguest
    ***

    Pro nakypření atmosféry stojí zhruba polovina filmu na dlouhých záběrech beze slov, přičemž jsou v ději chvilkama větší skoky, což člověka vede k tomu přemýšlet a domýšlet, co se mezi scénama asi tak událo a vedlo k následovnému. Nepovažuji to více méně za zápor, jako spíš za tvůrčí záměr, ač sama bych raději pokrátila některá hluchá místa (dlouhé záběry na prázdné prostory, nebo nic nedělající Olgu apod.) a vyplnila bych je větší dějovou akcelerací. Chvalitebné je i natočení snímku v dobovém stylu, kdy film působí, že byl takřka i natočen v době, kdy se odehrává. O čem je film, jak je i z názvu vyplývající, především, to je hlavně titulní postava Olgy Hepnarové, a já musím konstatovat, že herecký výkon Michaliny Olszańské (kukuč alá charismatičtější Natalie Portman) je opravdu nekritizovatelný a já bych jí vydržela sledovat i hodiny. Ač se toho za 105 minut příliš neuděje, přesto je z ní krásně cítit, jaké pohnutky se jí asi honí hlavou a její psychologický rozklad. Doufám, že o představitelce hlavní role nadále uslyšíme. Kvůli tomuhle filmu jsem jela 65 km a vůbec cesty nelituji. Co jsem čekala, to jsem dostala. Lehký nadprůměr.(8.4.2016)

  • JitkaCardova
    *****

    Vlastně mám spoustu výhrad k tomu, kde, proč a jak zvolený koncept skřípal, kde jsem se vyhozená z filmu ošívala, kde mi byl žinantní, jak se filmařství odchlipovalo od díla, často víc než u děl, která hodnotím slaběji, byť hladčeji a obratněji drží tvar... je zkrátka poznat, že je to raný pokus, jak pro autory, tak pro novou éru českého filmu. Ale i tak je to za pět, a z žádné milosti, ten film se skutečně dotýká toho, čeho chtěl, a když to funguje, je to chladivé zjevení nového ostrého nože. *~~(24.4.2016)

  • - Na myšlienku zabíjať autom Olgu Hepnarovú (Michalina Olszańska) priviedla veľká náhoda, ktorá ale vo filme chýba. Zhruba rok pred útokom bola Hepnarová predvolaná ku komisii na národný výbor kvôli nedoplatkom za prevádzku jej chaty v Olešku. Pred úradníkmi sa rozhodla urobiť niečo, čomu hovorila " čestné varovanie". Bez vytáčok sa priznala k tomu, že nenávidí ľudí a chce sa im pomstiť. Jedna z členiek komisie jej vtedy odvetila niečo v zmysle, že ak má také názory, tak by nemala pracovať ako vodička, pretože by s pomocou auta mohla niečo zlé urobiť. (Raccoon.city)

  • - Kulisa dobového obchodu byla zapůjčena z muzea ve městě Svratka. (Karlsberger)

  • - Státní poznávací značky některých automobilů ani přibližně neodpovídají době, v níž se děj filmu odehrává. Např. poznávací značky ADZ 43-60 (pro osobní automobil) nebo ABA 76-24 (pro nákladní automobil) byly vydány až v 90. letech, zatímco film pojednává o událostech roku 1973. Naproti tomu poznávací značka ABO 48-25, kterou lze ve filmu spatřit na Trabantu Olgy Hepnarové, je autentická – SPZ přesně v této kombinaci měl Trabant Olgy Hepnarové i ve skutečnosti. Kromě samotné kombinace se však filmová SPZ Trabanta liší oproti reálné poznávací značce ze 70. let v mnoha detailech, a to zejména velikostí a stylem vyobrazených písmen a číslic. (Frajtkof)