poster

Já, Olga Hepnarová

  • Polsko

    Ja, Olga Hepnarova

  • Francie

    Moi, Olga

  • Slovensko

    Ja, Olga Hepnarová

  • anglický

    I, Olga Hepnarova

  • Velká Británie

    I, Olga

Životopisný / Drama / Historický / Psychologický

Česko / Polsko / Francie / Slovensko, 2016, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • cheyene
    ****

    Velmi zdařilé psychologické drama vystavěné na skutečném životním příběhu jedné z nejznámějších našich vražedkyň. Černobílá dodává snímku atmosféru, která celkově skvěle odráží dobu, v níž se děj odehrává. Pochválit je nutno také herecké výkony, jež staví zejména na méně známých a neokoukaných tvářích, což je ve výsledku spíše klad. Co se výtek týče, tak souhlasím s názorem, že tvůrci mohli více zdůraznit důvody, proč se Olga cítila ve společnosti natolik ukřivděná.(28.6.2016)

  • Tetsuo
    ****

    Stejný případ jako letošní Rodinný film, Polednice a Rudý Kapitán. Obrovský skok oproti tomu, jak vypadá většina dosavadních českých snímků, ale pořád to není dotažené. Je to v kontaktu se světovou kinematografií, ale ještě to s ní úplně nedrží krok. Kdyby se to vyjadřovalo body, je to takových 7/10... Problém je, že u filmů tohoto typu strašně záleží na detailech, aby se nepokazil celkový dojem. Je nutné tvůrcům těchto filmů fandit, aby točili dál a tříbili si styl. Konečně se u nás začíná něco dít, ale rozjezd je lehce kodrcavý.(17.3.2016)

  • Cappuccino
    ***

    Mohlo byť z toho naozaj famózne koprodukčné drama, ale výsledok vypovedá o niečom inom. Najväčšou chybou, ktorú nedokážem prekúsnuť, je tá, že sa tvorcovia nezameriavali na čo mali, ale presne na to, na čo nemali (teda aspoň v strednej časti filmu). Úvod snímku je pomerny dobrý, ale ako ubiehali minúty, stihlo nám režisérske duo predsunúť absolútne zbytočné scény, medzi ktoré rátam najmä x-lesbických scénok, ktoré s vykreslením Olginho charakteru a jej psychického rozpoloženia - resp. prečo vlastne spravila to čo spravila - mali pramálo spoločné. Rozumiem, že bolo treba ukázať aj sexuálnu orientáciu hlavnej postavy, ale dané lesbické scény, ktorých bolo viac než v priemernom soft porne, mi prišli čisto účelové a naozaj nepotrebné. V strednej časi sa mali skôr tvorcovia zamerať na to, KTO Olge ubližoval a AKO(!)... ale z tejto záležitosti sme videli len scénu, v ktorej dostala Olga od niekoľkých dievčat kopance na zemi. Okej. A ďalej? Ďalej len vravela o tom, ako jej všetci ubližovali, ale viac menej to od nej často vyznie tak, že sa nesnažila zaradiť do spoločnosti, žiadne pokusy z jej strany som nezaznamenával a ohľadom všetkého sa len sťažovala a fňukala a pritom je vidno, že mala psychické problémy - nie že by spoločnosť na ňu bola až taká sviňa, ved šikanu zažil v určitom období života každý, ale práve jej psychické rozpoloženie väčšinovo viedlo k danej udalosti, kedy sa rozhodla podnikňúť svoju odplatu. A práve na to, na jej psychiku, plus na šikanu od spoločnosti, sa mal film najviac zamerať. P.S. záver to vyťahuje na tri hviezdy, tam už sa snímok vracal na správne koľaje.(20.9.2016)

  • Enšpígl
    *****

    Když postavíš příběh na hlavní hrdince, můžeš být sebelepší filmař, ale pokud ti herečka nezahraje, jsi v prdeli. To ale není tento případ, protože hereckýmu výkonu, který předvádí Michalina Olszanska by zatleskala ve stoje i Meryl Streep. Viděl jsem už mnoho výborných hereckých projevů a tak s klidným svědomím můžu říci, aby si už Michalina pomalu připravovala děkovnou řeč na Českýho lva, protože tohle bylo ukázkově bezchybné splynutí s postavou. Michalina, přestala být před kamerou Michalinou a začala být Olgou. Film je po filmařský i emotivní stránce jak uragán valící na tebe super kvalitu ze všech stran, který sice po 105 minutách končí, ale ten masakr co ti způsobil v hlavě, budeš urovnávát ještě douho po skončení. Rád bych už přestal s chválou, ale ještě si neodpustím adorovat obrazovou složku, to jsou vymazlený kompozice v každým záběru, zkrátka každej posranej detail má svůj smysl. Kostýmy vynikajcí, rekvizity dokonale přesný, vedlejší role skvělý, hlavně Klára Melíšková by mohla mít za rok lví společnost. Ne, je prostě vidět, že Tomáš s Petrem věděli co chtějí a jejich výsledná práce rozhodně patří mezi to nejlepší co u nás od revoluce kdy vzniklo.(15.3.2016)

  • Tosim
    ****

    Nejdříve musím napsat, že případ Olgy Hepnarové znám cca patnáct let z televizního dokumentu, natáčení snímku jsem sledoval s napětím, hlavně, když to vypadalo, že mu hrozí nedokončení. Film umělecký, psychologický, nestranný, až tak, že závěrečný dialog hlavní hrdinky s obhájcem a její proměna vás pomalu ochromí. Snímek pomalý, hypnotický, připadlo mi, že točený tak, že každý záběr, scéna, mají svoji pointu, vyvrcholení a význam. Dílo tak přemýšlivé a NEČESKÉ, že jen nechápavě kroutíte hlavou. Dumáte o něm minimálně několik dnů a několikeré zhlédnutí je povinnost. 90% - zbytek si nechávám jako nezbytnou rezervu pro pozdější vytříbení svého názoru. Aspirant na nejlepší český film za ... nevímkoliklet. :-o(31.3.2016)

  • - Pre advokáta Olgy Hepnarovéj (Michalina Olszańska), ktorý sa v skutočnosti volal Otakar Topič, ktorého vo filme stvárnil Juraj Nvota bola poprava svojej klientky ťažkou ranou. Po výroku o treste smrti bol zdrvený lebo nečakal, že by súd jeho klientku poslal na šibenicu. O verdikte potom často hovoril a čím ďalej viac sa uzatváral do seba. Až napokon dva roky po poprave spáchal samovraždu. (Raccoon.city)

  • - Na zábave zazneli skladby Mariána Vargu a Collegium Musicum z albumu Konvergencie (1971). (Raccoon.city)

  • - Dle Petra Kazdy a Tomáše Weinreba byl celý projekt určitým způsobem prokletý, protože snad každému, kdo se na něm podílel, se přihodilo něco "zlého". To potvrdila i Marika Šoposká, která se ve snu setkala se skutečnou Olgou Hepnarovou, což v ní prý zanechalo velmi špatný pocit. (JoranProvenzano)