Kamera:
Raymond Pierre LemoigneHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam, Robert Dalban, Albert Dagnant, Christian Toma, Michel Duplaix, Olivier de Funès, Florence Blot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
Druhý díl už je téměř Funèsovka. Z komisaře Juvea se stala hlavní postava, žánr se definitivně překlopil do komedie a pokračování se lehce přeneslo přes vysoce nastavenou laťku. Taky aby ne, když se zvýšily sázky a Fantomasovi už nejde jen o peníze a klenoty, ale rovnou o ovládnutí světa. To ale nemůže chrabrý a dekorovaný komisař dovolit a vytáne do boje s celým svým arzenálem. S umělou třetí rukou, dřevěnou střílející nohou a hromadou převleků se chystá dopadnout svou nemesis. Co na tom že se občas dostane do moci úřadů a nebo skončí na psychiatrii. Francouzského policistu takové marginální překážky přece nemůžou zastavit. ()
Po mém soudu rozhodně nejpodařenější díl celé trilogie, komika přímo srší a přitom nebrání tomu, aby si člověk vychutnával řadu dalších motivů, které se ve filmu mihnou: závěrečný šílený pád, trikově sice naprosto překonaný, ale i tak pořád skvělý, krásy Říma, vědeckofantastické kouzlo Fantomasova podmořského paláce, a tak všelijak podobně... Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, Gemini ()
Protože tomu jsou už dva dny, kdy jsem se naposledy vysmíval Maraisovi, tak teď to musím napravit: chudák, on za svou varhánkovou tvář doopravdy nemohl. Však si zkuste mít na sobě nejdřív masku Fantomase, pak na ní masku doktora... za prvé, pleť se dusí, odumírá, a za druhé, když si strháváte jednu pečlivě přilepenou masku za druhou, tak i při té nejopatrnější manipulaci se zkrátka tvář vytahá a nikdo se pak nemůže divit, že postižený vypadá jako šarpej. Možná mohli Maraise kapku přiškrtit, jako že by sám zmodral, čímž pádem by jednu masku ušetřili. Funésovi patří uznání za jeho ránu, pouhým doutníkem se trefí líp než kdokoli jiný revolvérem. Ani se tomu jednomu padouchovi v černém nedivím, že v následujícím dílu vstal z mrtvých, ono být zastřelen doutníkem je pěkná ostuda, na náhrobku se to špatně vyjímá. No a film taky krásně objasňuje, proč se Citroen DS nejmenuje kachna - sice umí lítat, ale tuhle přezdívku si pro sebe okupoval již předchozí typ. ()
"Vy si tu spíte!..ale jen jednim vokem,jen jednim vokem".......Nezapomenutelný soundtrack, střílející pirátská noha, Interpol zneškodněn elektrickým proudem, hlášení falešnou rukou o slovo na kongresu, dvojitý Lefebvre, sympaťák Fandor a sexy Helena nedávají šani jinému, než 100% hodnocení!!! Klasika zůstane klasikou... ()
Tenhle Fantomas mi přišel nejvíc dobrodružnej a akční. Zajímavý je, že svým stylem a zpracováním mi tak trochu připomíná Bondovku a taky si to tu Funés svými výstupy začíná nekompromisně krást pro sebe. Nicméně některými těmi nápady a vynálezy je to opravdu nadčasový dílko a je zajímavý, že některý z nich se objevili později ve filmech agenta 007 (střílející cigáro, létající auto, padouch sídlící v sopce) pouhá náhoda? 85% ()
Galerie (43)
Zajímavosti (38)
- Fantomas (Jean Marais) má základnu v sopce. O dva roky později má podobnou základnu zločinec Blofeld (Donald Pleasence) ve filmu Žiješ jenom dvakrát (1967). (Jan.Kanak)
- Na únos profesora Marcharda (Albert Dagnant) z chemickej továrne použil Fantomas (Jean Marais) Citroën Type HY z roku 1962. Do Ríma na vedeckú konferenciu letel lietadlom typu Curtiss-Wright C-46A Commando. (Raccoon.city)
- Louis de Funès pôvodne v druhom diele Fantômasa nemal vôbec hrať. Pokračovanie napísané počas natáčania prvého filmu už totiž neobsahovalo jeho postavu komisára Juvea. Louis de Funès sa však medzičasom stal hviezdou i vďaka filmom Smoliar (1965) a Žandár zo Saint Tropez (1964). André Hunebelle a Jean Halain sa ho preto rozhodli znovu uviesť do scenára. (Arsenal83)
Reklama