Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Filmy Brada Andersona mám rád, jelikož si tenhle chlapík dokáže vybírat atraktivní témata a natočit je docela nekonvenční cestou. Platí to do jisté míry i pro Tísňovou linku - napětí funguje, forma občas zábleskově ozvláštňuje sledované výjevy a sem tam dokonce přijde závan nečekanosti. Globálně se ovšem jedná o standardní thrillerovou záležitost, která se v závěru nevyhne tradičním žánrovým přešlapům vůči inteligenci - policajtka pátrá po unesené dívce a extrémně nebezpečném vrahovi, přesto po nálezu jeho úkrytu nikoho nekontaktuje a sama vleze do jámy lvové - hele, to jako fakt? Opravdu? Vážně? ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Překvapivě hodně slušná žánrová práce, která v první hodince utíká skoro až zběsilým tempem. Nápad s telefonováním se vytěžuje co se dá, je to napínavé a divák se nenudí. Jenže pak přijde závěrečná půlhodinka, telefon se zaklapne a jde to celé do kopru. Najednou to celé přestává dávat smysl a postavy se začnou chovat jako totální idioti, ale fakt totální. Nad samotným závěrem už divák jen rezignovaně zakroutí hlavou a přemýšlí, jak se mohl slušně rozběhnutý thriller tak strašně pokazit.60% ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

O filmu jsem slýchával samou chválu, takže se nemohlo stát, že by mé pozornosti unikl. Úvodních 10 minut a závěrečných 15 minut do svého hodnocení odmítám počítat. Chápu, že nějaký úvod to mít zkrátka muselo. Trošku mě mrzí, že byl tak neuvěřitelně nudný, ale vem to čert. Pro závěr mám taky pár slov. Je jich přesně šest. Co to do prdele mělo být? Lhal jsem, mám jich mnohem víc. Nevím, zda panu scénáristovi Richardovi D'Ovidiovi přišel vzhledem k předcházejícím minutám jako adekvátní a důstojné zakončení filmu. Mně, jako divákovi, ani vzdáleně. Ovšem to mezi úvodem a závěrem je něco neskutečného. Ano, je tam pár nelogických ,,detailů"(zdůrazňuji uvozovky). Sakra, zase jsem lhal. Ono jich není pár a nejsou to žádné detaily, a to ani detaily se zdůrazněnými uvozovkami. Jsou to obrovské chyby a je jich tam obrovská hromada. Je tu ovšem jedno velmi velké ALE. Veškeré nelogičnosti mi s velkým klidem kompenzuje naprosto nečekaný přísun napětí, vytvořeného symbiózou úžasného herectví a dechberoucího basového soundtracku, jehož tóny mi budou v hlavně doznívat až dlouho do noci. 4* ()

AllShallFall 

všechny recenze uživatele

Ono to celé vypadá a působí napínavě a zajímavě. Ale co to má jako znamenat, že USA plná nejlepších technologií a nejlepších agentů, najednou má problém najít signál jednoho pitomého telefonu? A to nemluvě o to, že únosce byl spatřen díky mávající dívce na dálnici a rovněž byla udána přesná poloha... celou dobu tam léta vrtulník, který dokáže být během 10 minut o 80 km jinde a prostě je stále k nenalezení? Do toho rozlitá barva, silnice zajebaná bílou a stále nikde žádné stopy a nikdo to proste nemůže najít. To je dobrá komedie. Frajerka leží půl hodiny v kufru a vůbec neklade žádnej odpor, ani i když se přiblíží nějakej trouba. No to je prostě scénář úplně na píču. Fakt se to tváří tak napínavě,ale hovno z toho. A co víc je perfektní, že žádná policie toho idiota vůbec nenajde, ale hlavně že ho najde operátorka. Debílek k ní stojí zády a prostě všichni jsou vysraný jak lečo s vejci a vůbec nic se neděje. Žádná akce. A co mě úplně rozesmálo, když frajer dostane nůžky do ledvin, otočí se a vidí vyděšenou buchtu a ta čeká, oči na vrch hlavy vyvalený, co zase bude chtít udělat tak dramatizujícího a zákeřného. V tuhle chvíli jsem smíchy spadl z postele. Jednoduchá americká pečovina. To je prostě blbost jak vystřižená. Chtělo by to fakt něco reálnějšího z čeho se fakt člověk posadí na prdel strachy a ne smíchy. Takové hle filmy byli možná tak dobrou záležitostí před 20 lety, kdy to bylo TOP. Dnes je to nudné, trapné ubohé. Vážně to chce lepší děj a ne takové kokociny. No ale protože se to opravdu tvářilo tak napínavě, tomu tu hvězdu dám. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

A veru že nie. A budem zlý. Všetko, o čo sa film snaží a čo ponúka - predstavenie fungovania call centra 911, napätie, emócie a brutalita - je jednostranné, samoúčelné a silené, a ponúka len jeden, nepríliš objektívny náhľad, a tak skresľuje realitu. Jediné, čoho sa snaží D'Ovidio dosiahnuť, je tlak na diváka, aby sa poddal "temným tónom mrazivého thrilleru", zaryl sa hlboko do sedadla v kinosále a nechal sa zmietať nervozitou a strachom o postavy až do úplného konca. To je síce všetko pekné, ale dej je zúfalo predvídateľný a tým pádom nudný. Halle Berry ma v hlavnej roli nijako nepresvedčila o svojich hereckých kvalitách, rovnako Abigail Breslin, a ostatní sú len vedľajšie figúrky. Aby toho nebolo málo, kamera sa miestami trasie viac ako zadné partie go-go tanečnice. Poslednou kvapkou je nepríliš podarený český dabing. Začína mi byť jasné, že Andersonove filmy stoja na čomkoľvek inom okrem jeho režisérskych kvalít - inak nechápem ako je možné, že na jednej strane dal vzniknúť Mechanikovi a spolupracoval na seriáloch ako Zločin, Impérium alebo Fringe, a na strane druhej stvoril nepríliš kvalitné záležitosti ako Alcatraz, Almost Human alebo práve Tiesňovú linku. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Při jedné scéně, kdy přichází vedoucí úlu Maddy (Roma Maffia) informovat Jordan (Halle Berry), přichází bez headsetu, který se během rozhovoru záhadně objeví a opět zmizí. (Shadowrat)
  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)

Reklama

Reklama