• Aky
    ****

    Romy Schneider film samozřejmě táhne, ale nejen kvůli ní stojí za shlédnutí. Atmosféra meziválečné Fancie je podána věrohodně, že by se na ni dalo sáhnout, příběh má napětí, nepředvídané obraty, zpočátku nepříliš sympatické hlavní postavě vás v průběhu děje donutí držet palce, i ostatní herci jsou skvělí - radost pohledět.(4.12.2011)

  • Anderton
    ***

    Film, v ktorom sú (takmer) všetci bezcharakterní, respektíve, presnejšie povedané, sú to "iba" finančníci. Ich slizkosť zobrazuje Girod prostredníctvom otravnej naleštenosti interiérov a najmä vizáže všetkých chlapov, kde aj cez tv obrazovku cítite nechutný pach dobovej kolínskej. Bankérka (myslím film) by tak nemala na vás pôsobiť pozitívnym dojmom, o to Girodovi vážne nešlo, takže ak podobný zástup nesympaticky pôsobiacich mužov a jednej (a viacerých) silnej ženy proti nim bojujúcich vám robí problémy, bude vám robiť problémy aj prijatie filmu. A záverečný dojem nebude závisieť od technickej stránky veci. Osobne som niekde uprostred, oceňujem Schneiderovej výkon aj všetko ostatné, ale je to ten typ filmu, ktorý už nikdy nechcem vidieť.(12.2.2019)

  • andrii
    ****

    "Paní peněženka." Hotová k/l/asa instituce. S ní je třeba počítat. Není škrob/ená/. V kostýmku rafinovaná, soutěživá spekulantka, vlčice myšlenky. Žena v práci, arbitr financí. Francouzská pobočka, podoba Brand/ova/ charisma. Žádná začátečnice. Inovátorka světa zpod zelených lampiček. Vše má řádně spočítané, do poslední číslice, posledního výdaje. Každou minci, šek, cíp pokladnice, ale nevypočitatelné jsou zprávy, stavy správy. Stoupá, klesá kurz provokace. Nebezpečná kombinace. Hand/l/ likvidační operace profesionálním střelcem. Zaplacený díl /ze/ zálohy. Prestižní cíl. Smrt v přímého přenose. Srovnaný účet.(12.2.2019)

  • dopitak
    **

    Spíš než drama životopisný film, ale s tak unylým tempem, že jsem si až zoufal. Většině smrtelníků budou cizí všechny ty burzovní transakce a výrazy, a na nich stojí celá první část. V té druhé, popisující pád prý velké bankéřky, se dočkáme ošklivých scén ze sanatoria/věznice/kláštera. Ani dobrý dabing České televize z počátku 90. let z tohohle trápení klenot nevybrousí. Romy Schneider byla krásná a svůdná o dvacet let dřív, takže její milostná dobrodružství v Bankéřce jsou jen pro otrlé.(26.5.2013)

  • NinadeL
    **

    Romy Schneider a Jean-Louis Trintignant se potkali už v Boji na ostrově, v Pekle, ve Vlaku, ve Vrtohlavé ovci a naposledy je společně v jednom filmu můžeme vidět zde, v Bankéřce. Tento příjemný příběh jedné ženy, která si ze základní potřeby luxusu vytvořila živnost, je rámován lety 1908-1931 (některé zdroje zacházejí až ke korpusu let 1886-1935) - dává tedy Romy velkou příležitost interpretovat Emmu Eckhert během výrazného úseku jejího života. Po formální stránce je film velice snaživý, secesní úvod je černobílý, jednotlivé dějové kapitoly překlenují rádoby retro montáže, nechybí vyfabulované díly Pathé Journalu a samozřejmě jsou neustále přítomny titulky z prvních stránek novin. Z pohledu uvěřitelnosti jde Bankéřka mnohem dále, než předchozí filmy s Romy, které se odehrávaly za 2. světové války nebo před ní, k zobrazení skutečnosti by bylo však stále zapotřebí mnohem více. Leč Romy se moderní doby, které je často precizní výprava vlastní, nedožila a toto bylo za jejích časů maximum. Dnes je tedy možno Bankéřku zařadit mezi top historických filmů, které Romy vytvořila během své druhé kariéry ve Francii. Ti z vás, kteří dávají přednost filmům postavených na tváři jediné ženy budou spokojeni maximálně, protože všichny ostatní postavy nesahají Mme ani po paty.(17.11.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace