Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátiletý spisovatel Vili se roku 1973 v New Yorku díky svému dospívajícímu synovi poznává s ženou, která mu připomíná jeho osudovou lásku, krásnou belgickou Židovku Colette, s níž se seznámil před třiceti lety v koncentračním táboře v Osvětimi. Bohužel, Vili nebyl jediný, komu Colette padla do oka. Neurvalý zájem o ni projevil i velitel přidruženého osvětimského tábora zvaného Kanada, bezohledný a cynický Weissacker. Colette podvědomě cítí, že je vystavena jeho zvůli, a že pokud chce přežít, musí se mu podvolit. V kruté fabrice na smrt ale klíčí i další vztahy, ať už vězeň, nebo kápo, blízkost někoho druhého je jednou z mála radostí a tou největší nadějí na přežití. S postupujícím časem se ruská fronta blíží, ale osvětimské pece polykají své oběti po tisících a fašisté tuší, že jim nezbývá příliš mnoho času. Je nutné jednat. Je myšlenka na útěk bláhovým snem, nebo jedinou reálnou šancí na přežití? A jak velkou roli v našich životech hraje náhoda či něco, co bychom mohli nazývat osudem? Colette je velký příběh o útěku za svobodou, film se silnou a bezprostřední katarzí z právě viděného a prožitého. Zdůrazňuje nadčasové etické hodnoty, jakými jsou láska, svoboda, zodpovědnost za svůj život i nutnost bránit svou integritu vždy a za všech okolností. Colette není dokumentem, ale fikcí sestavenou z mozaiky skutečných, historicky doložených příběhů. (Česká televize)

(více)

Recenze (458)

Alenaprokopova.blogspot.com (Alena Prokopová)

"Podobně jako v milostném příběhu z komunistického vězení v 50. letech Kousek nebe (2004), i v Colette atraktivitu uživatelsky nepřátelského tématu zvyšují mladí, sympatičtí hrdinové (na jejichž „krásu“ láká filmový plakát)" více

CinemaView.sk (Juraj Kovalčík)

"Snové scény, ktoré by asi mali odľahčiť či vyvážiť hrobové smerovanie deja, na mňa pôsobili rozpačito až gýčovo. Udalosti o tridsať rokov neskôr rámcujú film tak nedôveryhodne, že zmazávajú aj to málo pozitívnych dojmov, ktoré zanecháva hlavná časť story. Colette je priemerný žánrový film." více

ČervenýKoberec.cz (Eliška Bartlová)

"Nepovedený český dabing Erica Bouwera je snad pouhý omyl nebo nevkusný vtip. Je jasné, že nějaká dohra v „budoucnosti“ je očekávaná, ale díky ní vyznívá celé vyprávění trochu zmateně, násilně a zanechává na jazyku lehkou pachuť. Velká škoda, protože část odehrávající se v Osvětimi je na české…" více

FanMovie.cz (Martin Kos)

"Ačkoliv se v centru Cieslarova zájmu objevuje primárně láska mezi dvěma mladými lidmi namísto globálních či národnostních otázek, tak svým zpracováním snímek zapadá do klasických schémat a postrádá invenční prvky. V předvedení samotné milostné linie mezi Vilim a Colette se bohužel nevyvaruje…" více

FFFilm.cz (František Fuka)

"Znovu se potvrzuje, jak dobrý herec je Mádl - protože jeho postava vychází z toho guláše ještě relativně se ctí!" více

Filmserver.cz (Vratislav Šálek)

"Colette je ryze průměrný film, který mohl a také měl být něčím víc, protože jméno Arnošta Lustiga uvozuje určitá divácká očekávaní, která v tomto případě rozhodně naplněna nebyla. Vzhledem k tomu, že samotný spisovatel se prý podílel na scénáři, to naopak vzbuzuje dojem, že kniha je podobně…" více

Filmweb.cz (Iva Přivřelová)

"Jak velká škoda, že to vše, co se povedlo, tak výrazně ničí otřesné postsynchrony česko-slovenské verze, které slušné domácí drama mění v špatně nadabovaný televizní film. V něm se pak všechny nedostatky, určitá povrchnost, menší režijní zajímavost, občasný trapný patos a některé melodramatické…" více

Kultura21.cz (Jan Jaroš)

"Co na filmu oceníme nejvíce, že jeho až mrazivě názorné postižení proslulé "továrny na smrt" s vévodícími komíny, z nichž se ustavičně valí černavý dým. I zásluhou kameramana Marka Jíchy se podařilo vylíčit všední dny Osvětimi, ustavičný chlad a zavlhlost, nekonečné řady střežených baráků a…" více

Kulturissimo.cz (Daniel Storch)

"Pozorovat nohy mizející přímo ve spalovací peci skoro až fyzicky bolí..." více

25fps.cz (Andrea Faltýnková)

"Samotná problematika filmového adaptování románů a novel Arnošta Lustiga představuje pro tvůrce mnohá úskalí. V případě Colette z Antverp je to neucelená struktura vyprávění, jež postrádá jakýkoliv vnější narativní rámec." více

Reklama

Reklama