Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (213)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Absolútna ťažká váha medzi klasickými francúzskymi gangsterkami a klenot z najväčších. Niet sa čo diviť, že je film tak populárny, keď sa v ňom zišla vtedajšia elita kriminálneho filmu (ktorú myslím netreba bližšie predstavovať). Henri Verneuil ma po dokonalom Strachu nad mestom zasa raz potešil (narozdiel od zvláštne umelecky nadsadenej, ale tuctovej Melódii podzemia) pomaly a precízne vyrozprávaným príbehom s uvoľneným tempom o chladných a vypočítavých členoch talianskej mafie, medzi ktorých sa dostane aj francúzsky kriminálnik a vrah Sartet, po ktorom je vyhlásené pátranie. Takže logicky dochádza ku kolízii zásad a naučeného modelu správania, reprezentovaného patriarchálnym Gabinom s Delonom, zosobňujúcim odporného lupiča a vraha bez silnej morálky a s menším podieľom zodpovednosti a lojálnosti, než by si "rodina" želala. Za zvyšok všetko vypovie fráza "Špinavé prádlo si vyperieme doma." Celkovej, drsnej atmosfére tradičného, ale nie tak celkom predvídateľného príbehu z taliansko-francúzskeho podsvetia výrazne napomáha nielen hereckých prejav všetkých zúčastnených, ale aj opäť neoddiskutovateľne pohlcujúce tóny Morriconeho skladieb, ktoré sú opäť malým (alebo skôr veľkým) skvostom. 80% ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Henri Verneuil uměl se žánrem pracovat. Což je vidět, už na začátku v téměř melvilloské scéně, kdy se Sartet snaží dostat z vězeňského auta. Film má atmostféru, náboj a ten ještě umočnuje specifický hudební doprovod mistra Morriconeho, který je možná trochu nezvyklý, ale film by bez něho zdaleka nebyl tak působivý a podmanivý. Nesním opomenout také výborně napsané postavy, vůdce klanu Virorria a slizkého komisaře Goffa. Ventura s Gabinem (dva velcí kamarádí) zde předvádí strhující herecký koncert. Delon, ačkoliv ho mám rád stejně, je zde trochu nevýrazný a jeho postava mi připadala moc jednoduchá a nezajímavá. Když si to tak vezmu, skoro ani neměl co hrát. Možná mě ještě trochu zklamala akce. Scéna ve které Sartet zběsile utíká před Goffem, byla natočená docela děsivě. Ale to jsou asi jediné nedostatky. Sicilský klan je klasika, kterou si určitě pusťte. ()

Reklama

major.warren 

všechny recenze uživatele

Sicilský klan je absolutní klasikou gangsterského žánru. Nestárnoucí podívaná režiséra Henriho Verneuila stojí především na trojici hereckých výkonů Jeana Gabina (Vittorio Manalese), Alaina Delona (Roger Sartet) a Lina Ventury (inspektor Le Goff). Dokonalou atmosféru tvoří nádherná hudba Ennia Morriconeho. Film jako celek má neuvěřitelný spád, není zde ani trocha vaty, a závěr je skutečně strhující. Některé trikové scény jsou sice dnes již pasé, ale přesto dokáže Sicilský klan stále budit v divákovi úžas a zůstává nezapomenutelnou klasikou francouzského filmu jako takového. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Snímek, který se po právu stal klasikou žánru. Kriminální velkofilm jak obsazením, tak zasazením. Ty dvě hodiny, do kterých občas "promluví" Ennio Morricone, uběhnou jako nic a možná by bylo lépe ještě je trochu natáhnout, aby finále bylo vygradované adekvátně předchozímu ději. Tak jak je, totiž působí poněkud zkratkovitě, i když díky zručné režii a skvělým hercům samozřejmě působivé je. Ale prostě nějak cítíte, že by to mohlo být lepší. Závěrečná scéna dua Gabin - Ventura je už opět v tom správném tempu, ale "napáchanou škodu" již nelze odčinit. Závěrem snad jen řeknu, že reprízy Sicilského Klanu vynechávám jen velmi nerad, a pak už jen napíšu těch 80% a tečku. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Výborná francúzska gangsterka, ktorá vyťahuje z kabáta všetku tú dobovú eleganciu a zápletkové vyšperkovanie udalostí. Výborne rozčlenené, dej je mimoriadne napínavý aj bez skvelého Morriconeho, aj bez dialógov, skrátka reč tela zúčastnených je fantastická. Nápaditosť, dynamika, scenár. Aj medzi postavami možno nájsť rozdielne špecifiká. Zatiaľčo Ventura je inteligentný a charizmatický "policajt", Gabin corleonsky kamenný otec klanu, Delon naproti tomu improvizujúci vorkoholik, ktorý tým, že vykonáva potrebnú špinavú robotu, je zároveň i najviac ohrozeným spomedzi kriminálnikov. Ako sme sa postupne dopracovali k prepadnutiu lietadla, neraz som si spomenul, aké béčka s touto tematikou vznikali (a vznikajú) a ako ich Sicílsky klan v pohode strčí do vrecka. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)
  • Snímek byl se stejným obsazením natočen celkem ve třech jazycích, a to ve francouzštině, angličtině a italštině. (Monco)
  • Lino Ventura vyžadoval, aby Gabinovo jméno bylo uvedeno na plakátě nejvýše. Což je dokazující fakt toho, že mezi třemi hlavními představiteli panovaly při natáčení velmi přívětivé vztahy. (Pierre)

Reklama

Reklama