Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    **

    Vlastně ani nevím, o čem to bylo. A to jsem dokoukal pár hodin zpátky. Jen vím, že se tam každých 15 minut ozval jeden z nejtrapnějších a nejpatetičtějších voiceoverů, že to dávalo asi tolik smyslu jako když na scénář hodíte granát a že to trvalo asi 8 hodin, aniž by se dělo něco opravdu zajímavýho nebo napínavýho. Po delší době film, u něhož si nepamatuju ani jedno jméno hlavní postavy.(3.5.2014)

  • castor
    ***

    Po Dobrou noc a hodně štěstí se mu hluboce klaněli, po Tvrdých palicích raději moc nemluvili, po Dni zrady ho zase opěvovali, Památkáři naopak znovu nepřesvědčili. Každý jednou šlápne vedle, uctívaný George Clooney si to vybral tentokrát. Tenhle štramák dokázal leccos v televizi, na filmovém plátně, se scénářem v ruce, na režisérské stoličce, i coby producent za ní. Jeho aktivity mimo hereckou sféru jsou spojené s Grantem Heslovem. Často loví v moderní historii, často jsou političtí, často přitáhnou úctyhodnou hereckou sestavu. Co se tentokrát pokazilo, nevím. Kde se ten tah na bránu zasekl, netuším. Má víc hlavních postav, skáčeme mezi nimi, takže tahle činnost speciální americké jednotky jdoucí po uměleckých dílech je pohříchu nenapínavá a nezajímavá. Najít příběh z druhé světové války, který by se ještě nevyprávěl, je docela těžké. Jenže Clooney a spol. tenhle vyprávěl s přehnanou úctou. A zapomněl bavit, napínat, dojímat diváky. Možná i sebe a své kolegy. Chybí víc dynamičnosti, napětí i humoru. Ze zvědavosti se podíváme, ale velmi brzy zapomeneme. Škoda.(18.8.2014)

  • m.krudenc
    ****

    Film Památkáři je zajímavé dílko, neobvykle poskládané a odvyprávěné. Citelná roztříštěnost není pro Clooneyho jako autora (režiséra a scénáristu) příliš obvyklá, tento počin považuji za jeho nejslabší režisérský počin, ačkoliv ve světle ostatní hollywoodské produkce stále stojí nad jejím průměrem. S Historií to asi nemá nic společného. Je to hezká pohádka natočená podle historických událostí.(24.5.2015)

  • kingik
    **

    Přelom roku 1944/45. Válka se pomalu a jistě chýlí ke svému konci. Poručík Frank Stokes dostane geniální myšlenku. Zachránit cenná umělecká díla, která nacisté ukradli, před jejich definitivním zničením. Následně Goeorge Clooney coby uniformovaný důstojník verbuje a formuje jednotku odborníků na umělecká díla vzatých. Tahle "sběrná" jednotka za 2.světové války skutečně operovala. V archívech je zmínka dokonce o Československu, ale ve filmu do srdce Evropy nenahlédneme. Pochopitelně velký rozdíl je také ve vzhledu jednotlivých členů vojenského týmu z dochovaných archivních fotografií. Ve filmu je ztvárnili "charismouši" v čele s režisérem projektu Georgem Clooneym, v zastoupení Mattem Damonem a do zbytku, do kterého spadá Bill Murray nebo John Goodman, se můžete spolehnout na jejich herecké schopnosti ve vedlejších rolích, ale ne že by první dva jmenovaní herci neuměli hrát. Právě naopak. Herci ten natahovaný film, prostý jakékoliv akce a dramatických momentů, dost úspěšně drží, přinejmenším aurou a zvučností svých jmen v titulcích. Kdyby byl film alespoň zajímavý po stránce charakterů jejich postav, když už se v něm nic moc zajímavého neděje. Ale ani v tomhle ohledu to není příliš uspokojivé. Clooney hraje takového toho sympatického dobrodruha, jenž na diváky občas spiklenecky zamrká. Matt Damon coby poručík James Granger se hned v úvodu od jednotky odtrhne a zamíří do Francie, kde se spojí se špionkou Cate Blanchett. Balaban, Goodman a Murray střídají nudné momenty s komediálními ve stylu "Sedmé roty" a do toho jim dokonce přizvukuje obdobně "pískací" hudební motiv. Podobně nevyužité je to i s navštívenými místy. Zavítáme do Arden nebo Remagenu, i na pláž Omaha v Normandii, ale žádná bitva se před zraky diváků neodehraje. Akce je ve filmu žalostně málo, a ani nestojí za řeč. I ta hrstka sekvencí působí všelijak, jenom ne dokonale zvládnutě. Scéna, ve které o život přijde jeden z členů týmu v rámci záchrany umělecké relikvie, jmenovitě Donald Jeffries, je dokonce tak blbě natočená, až vyloudí pobavený divácký smích. Nelze se zbavit dojmu, že režisér se vzdal akčních scén záměrně, protože evidentně byly nad jeho síly, o čemž vypovídá pár mizerně zkratkovitých sekvencí snažících se o rozruch. Clooney coby nepříliš zdatný režisér od nich pelášil rovnou pryč spěchajíc do dalšího rozvláčného a nudného obrazu, ve kterém si naproti sobě dva lidé povídají, případně si sdělují svoje dojmy anebo vojáci ve skupince objíždějí místa, kde je znám výskyt vzácných uměleckých děl. Aby se neřeklo, dva z nich přijdou o život. To je na téměř dvouhodinový film dost málo, ne?! Zajít si do kina na tenhe film se vůbec nevyplatí. Není to úplně nezajímavé téma, ale jeho zpracování už nezajímavé je. Ani uměleckými díly se divák příliš nepokochá, protože se spíše o nich celou dobu jen plká, anebo je kamera ledabyle a nepříliš zaníceně snímá. Film má celkem přepálenou stopáž na to, jak se v něm skoro nic neděje. Clooney jako režisér úplně vyhořel. Vůbec netuším, komu by se film mohl líbit a v čem spatřovat jeho kvality. Z hlediska zachování kulturního dědictví, a také estetického, aby dámy posoudily, jak fešákům Clooneymu a Damonovi sluší khaki uniforma, je film asi největším přínosem. Jinak je to na ukousání nevzrušivou nudou. A ačkoliv se jedná o "Památkáře", tak vězte, že žádný velký a památný film nevznikl. 40%(1.3.2014)

  • Radek99
    ***

    Soft válečný film, jaké už se dneska moc netočí. George Clooney však neukočíroval žánrovou čistotu a jeho film ve výsledku působí jako žánrový mišmaš. Chvilku komedie, chvilku drama, chvilku válka, chvilku patos, výsledný tvar je příliš nesourodý. Navíc jeho struktura je až příliš těžkopádná. Film sice odvádí dobrou práci, ilustruje, proč bylo důležité zachránit umění z víru válečného běsnění a ze spárů hrabivých nacistických elit, ale už mnohem méně efektivně vykresluje osobnosti lidí, kteří tuhle záslužnou práci vykonávali. Obsazení si už tradičně George Clooney zajistil prvotřídní, tolik skvělých a známých herců v jednom kuse, takoví Clooneyho parťáci, ovšem je to tak trochu jak projekt financovaný z fondů EU...celkem zbytečné plýtvání lidskými zdroji. Zásadním nedostatkem, který jsem v Památkářích pozoroval, byl ovšem nedostatek naléhavosti. Tihle hanební kulturologičtí pancharti by potřebovali na režisérské stoličce Quentina Tarantina...(5.5.2014)

  • - První sousošší, které Pamatkáři uvidí po příjezdu na Neuschwanstein, je "Občané s Calais" od francouzského sochaře Augusta Rodina. (MTHRFCKR)

  • - V jedné scéně je postava, kterou hraje Matt Damon, bez uniformy v košili s krátkým rukávem. Během druhé světové války museli všichni členové armády nosit uniformu za všech okolností. I v právě osvobozené Paříži, která i po osvobození byla považována za bojovou zónu. (Hal_Moore)

  • - Vo filme zaznie aj to, že okolie lomu pri Altaussee patrilo do sovietskej okupačnej zóny. V skutočnosti by však spojenecké jednotky túto oblasť opustiť nemuseli, pretože patrila do sféry vplyvu USA. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace