Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flakotaso
    *

    Tady je špatně snad úplně všechno, tak strašlivě nefunkční, nudný a zbytečný film se jenom tak nevidí. Clooney si chce pořád dělat tu svoji starosvětskou filmařinu, ale tentokrát se svou "válečnou" limonádou hrubě narazil. Tak hlavně že se ta parta áčkových herců z mokré čtvrti okolo mistra Clooneyho při natáčení dobře pobavila, popila, zavzpomínala na staré časy a tak...Jo a aby se nezapomnělo, preventivně bych do Louvru nad Mona Lisu vyvěsil vlajku s 50ti hvězdama. Aby se - káravý prst mistra Clooneyho visící ve vzduchu - nezapomnělo!(1.9.2014)

  • Slasher
    ***

    S komandem památkářů mám celkem zásadní tři problémy. Clooney se snažil namixovat rozverné dobové retro s oduševnělou poctou, výsledek se pere a nepůsobí jako povedená syntéza. Za další, příběh je stejně roztříštěný jako jeho ústřední jednotka hrdinů po západní Evropě, což také nepřidává na výsledném dojmu. A za třetí, nemohl jsem vystát Cate Blanchett (ale to je spíše jen moje smůla). Tak bohužel - slibný hvězdný projekt co vyšel do průměrna.(21.1.2015)

  • genetique
    ***

    Námet mal ponúknuť vo vojenskej tématike konečne niečo nové a osviežujúce a nápad natočiť film z pohľadu milovníkov umenia mohol byť veľkou bombou. Clooneyho réžia sa zdala byť dobrou voľbou, tentokrát však mohol ostať skôr pred kamerou. Znova ma jeho réžia uistila v tom, že miešať komédiu s vážnymi žánrami je pre Clooneyho príliš veľké sústo. Spojenie komédie s tak serióznym príbehom a tak dokonalým hereckým potenciálom mohol atakovať početné filmové ocenenia, to by však musela chémia medzi žánrami fungovať. Prvky komédie vôbec nezapadajú do celého príbehu a dokonca aj celý príbeh nezapadá do konceptu, aký som si predstavoval. Film ako celok pôsobí ako akýsi zlepenec niekoľkých minipríbehov, miestami vtipný, inokedy trpký, každopádne však zaujímavý, prekvapivý, dobre zahraný a určite nie nudiaci. Škoda, že sa nepodarilo uchopiť túto komplikovanú látku s väčším nadhľadom, tí kultúrni hrdinovia si to určite zaslúžili a majú môj obdiv a poctu. 65%.(14.5.2014)

  • D.Moore
    *****

    Naprosto úžasný film, v němž je všechno, kterému nemůžu nic vytknout a který chci jistojistě vidět znovu. George Clooney mě naposledy moc nenadchl Dny zrady a o to raději za Památkáře jsem. Výtečné obsazení (každý má nějakou svoji chvilku), skvěle sestavené dvojice (John Goodman a Jean Dujardin, Bill Murray a Bob Balaban obzvlášť), suchý humor, přiměřeně patosu, napětí, akce... Vynikající Desplatova hudba (stylový hlavní motiv jako z válečného filmu ze šedesátých let, zbytek hudby v duchu Williamsova Vojína Ryana či Giacchinova Medal of Honor), malebná retro kamera a velmi zajímavý a originální pohled na nacistickou zlovůlli optikou kurátorů, sochařů a malířů. Co chtít víc? Nic. Samozřejmě pokud někdo očekával cosi jako Hanebné pancharty 2, musí být zákonitě zklamán - a dobře mu tak!(14.3.2014)

  • sportovec
    *****

    Přiznávám, že literární předlohu neznám. Uvádí-li se, že je přeobjemná, pak práce obou scénáristů musela být mimořádně nesnadnou. Epopej boje o evropské kulturní dědictví přímo svádí k dokumentarizujícím přístupům. Je to pochopitelné: význam děl i napínavost zážitků - není silnější ani napínavější žánr než non fiction - k tomu přímo navádějí. Dokumentárnost, vůle po uměleckém dokumentu, by měly být také určující při posuzování tohoto nadprůměrného díla. Zvolená kompozice - výchozí základna předcházejících dějů, zdůrazněná úvodní i konečnou demonstrací problému před dvěma americkými prezidenty a ještě navíc podtržená závěrečnou scénou z r. 1977 - se s tím, jak se blíží do realizační fáze, postupně větví do dvou základních linií: té hlavní, která pátrá po památkách bezprostředně za postupujícími frontovými jednotkami, i té druhé, konspirativní, soustředěné kolem Franka Stokese, ztvárněného skvělým Damonem, a Francouzky Claire, jíž exceluje Cate Blanchettová. Jemně, avšak sdostatek výrazně naznačené charakteristiky německých okupantů, rozpornost a nejasnosti kolem francouzského odboje a kolaborace, skrývání německých nacistických válečných zločinců a další působivé zkratky naznačující i diferencianci mezi spojenci (USA-SSSR) propůjčují úsilí uměleckých historiků charisma bojovníků za evropskou a transatlantickou identitu. Patos demokracie, odlehčovaný podobně jako gotická klenba žebry skvělými dialogy, v nichž humor nejenže nejde proti tíživosti doby, ale naopak ji prokresluje a dotváří, prochvívá jako spodní tón celým dílem. Měl-li Clooney na mysli zachování památky těchto neznámých bojovníků a nastolil-li odvážně otázku poměru ceny lidského života i toho, co ji přesahuje (nebo chce a může přesahovat), stvořil - nejen díky tomu - dílo mimořádně působivé. PAMÁTKÁŘI a civilní patos jejich ušlechtilého úsilí nemohou neoslovit každého, kdo je ochoten myslit a cítit i jednat za hranicemi své všednodennosti a žije také bytostně pociťovanou potřebou alespoň čas od času žitých altruistických osobnostních přesahů. Skutečnost, že dobro vítězí alespoň někdy nad zlem, by při všem přesvědčení o rozmanitosti života neměla být v takových případech důvodem k obtížně zdůvodnitelným odstupům a odsudkům.(28.2.2014)

  • - Natáčelo se od začátku března 2013 do konce června 2013. (Hal_Moore)

  • - Osvobozená Paříž i Bruggy podléhaly zatemnění. Ve filmu tomu tak není. (Hal_Moore)

  • - V jedné scéně je postava, kterou hraje Matt Damon, bez uniformy v košili s krátkým rukávem. Během druhé světové války museli všichni členové armády nosit uniformu za všech okolností. I v právě osvobozené Paříži, která i po osvobození byla považována za bojovou zónu. (Hal_Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace