Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHrají:
Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal, Caitríona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon, JJ Feild, Corrado Invernizzi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)
(více)Videa (21)
Recenze (1 054)
Poctivě natočený a pečlivě ošetřený pánský nášup. Tohle je opravdu spíš pro milovníky testosteronu - krásná auta, závody, soutěžení, chlapská přátelství. Mangold je naštěstí kvalitní filmař, takže i dámská část publika si jeho film dokáže užít. Mně osobně ale spíš než samotný Le Mans závod zaujaly zákulisní hrátky (kdykoli je na plátně Enzo Ferrari, film získá krásný nadhled a hravost). Trochu mi vadila předvídatelnost filmu (ruku nahoru, kdo si myslel, že tenhle film by vzniknul, kdyby Le Mans v 66. roce vyhrál vůz Ferrari), ale Damon, Bale a Bernthal mají takové to správné mužské charisma, že jsem to filmu odpustila. PS: Filmu by určitě prospěla drsnější ruka střihače, minimálně dvacet minut je tu navíc a škodí to tempu. Což je u filmu o závodě ironické... ()
Tak takhle by měl vypadat film o závodních autech. Nechybělo nic. Šedesátky a sedmdesátky byly zlatým věkem automobilismu, nejen na závodních okruzích. Dnes by asi jednu přiblblou švédskou holčičku kleplo kdyby viděla co se propálilo paliva a pneumatik na okruzích všelikých to závodišť své doby. Různérychlostní, vytrvalostní a rallye závody byly v těch časech nesmírně populární. Samozřejmě, že značky soutěžily mezi sebou. Výhra v závodech znamenala zvýšení prodeje aut mezi běžnými spotřebiteli. Neznám podobrnosti ohledně Shelbyho, Forda a Ferrariho a tak spoléhím na pravdivost filmu. Zdá se, že pan Ford byl dost sketa. Předpokládám, že ti starší v panu Ferrarim poznali Rema Girone z mafiánské Chobotnice. Ať si kdo chce co chce říká, Ford GT 40 byl nádherná kára! Dávám za 5 rychlostních stupňů. * * * * * ()
6 let jsem musel čekat na pořádný film s tématikou motorsportu a jak se to čekání vyplatilo. Ve skrytu duše jsem doufal a věřil, že se jim z toho povede udělat podobnou ohnivou bombu na kolech jakou stvořil Howard v Rivalech. A ono se to povedlo! Neskutečná adrenalinová pecka, která nemá žádná hluchá místa, skvěle hláškující a hrající ústřední dvojice (z toho smrdí nominace pro oba), výborné závody, dynamický děj, který se vůbec nevleče, nemám slov. Pro mně je to film roku. Děkuji! [CSFD předpremiéra Cinestar Černý Most] ()
"Kdyby to byla soutěž krásy ... tak jsme prohráli." Tak Ford nebo Ferrari? Pro mě na dovolenou Ford, na okruh Ferrari a do šrotu elektromobily všech značek. Tady si naštěstí neziskovky nehrajou svou oblíbenou aktivisticko-dotační hru na zachraňování planety, protože tady se spaluje benzín tak, že to nádherně smrdí i přes monitor. To chlapáctví z toho prostě stříká a není třeba ho utěsnit. Taky se tu pálí brzdy, jezdci plápolají a kravaťáci svou podlostí nikdy nezklamou. Já jsem se bavil s Shelbym pilotujícím letadlo, Milesem (ne)přijímajícím omluvu nebo s Enzem Ferrarim popisujícím prasečí hlavu Henry Forda II. Byla to zkrátka zábava, ale stejně pořád nedokážu pochopit, jak se někdo může dívat 24h na automobilovej závod. Pro mě jsou závody v Le Mans neskutečná nuda, ale jejich zkrácená verze ve filmu se dala přežít poměrně snadno. ()
Po dietní jednohubce nepříliš valné chuti, s názvem Terminátor - Temný osud, přišel čas na nějaký pořádný hlavní chod, v podobě pikantní kalorické pecky. A Le Mans '66, dostál všem mým očekáváním. Servíruje James Mangold, hlavní ingredience obstarávají Matt Damon či naprosto vynikající Christian Bale (kde je sakra nominace na Oscara?!) a kořením jsou benzín, spálená guma a pomačkaný plech. Dezertem je pro mě ta nejvtipnější filmová rvačka, kterou jsem dosud viděl a těžký (dvojnásobný) závěr dodává Le Mans lidské poselství, jenž ho posouvá ještě výš. Rivalové mají velikou konkurenci, tohle je opravdu skvělý a silný film! ()
Galerie (60)
Zajímavosti (51)
- Důsledkem osudových nehod Walta Hansgena (Sean Carrigan) a Kena Milese (Christian Bale) bylo osazení vozů GT40 Mk II a Mk IV ochrannou klecí. (DBlitz)
- Rodinné auto Milesových je Ford Country Squire z roku 1960. (J.F.B.)
- Při natáčení byly využívány vozy výrobce Superformance, který má jediný licenci na výrobu replik Fordu GT40. Vyrábí také vozy Shelby Cobra nebo Shelby Daytona Coupe. (Jiri_Jaros)
Reklama