Nastala chyba při přehrávání videa.
  • seale
    ****

    Extra porce křehkosti na linii příběhu, detailů i hudby. Filmy o válce jsou pohádky pro dospělé. Pohádky, protože v nich je zřetelně a objektivně definováno dobro a zlo, což vede k univerzálnímu poselství (lze to přiměřit k množství příběhů zasazených do relativního světa, kde bývá definice dobra a zla docela nejednoznačná).(22.6.2017)

  • Thomick
    *****

    "It's probably fair to say that no one was able to serve the Führer as loyally as me..." --- I kdybych snad sebevíc chtěl triu Percival-Zusak-Petroni zapsat "pozdní příchod" (což by stejně nebylo fér), na podobné zobrazení (před)válečné atmosféry já prostě jsem a budu; to se už těžko změní. The Book Thief navíc vděčný námět uchopuje originálně, ne že ne. Přináší prvek netradičně zainteresovaného vypravěče; poklidný styl vyprávění protkává údernými, až kontroverzními momenty jako pálením knih nebo nekompromisním shazováním Hitlera; a skrz tuze rezervovanou výpravnost míchá v kombinaci s velmi obratnou kamerou a Percivalovým citem pro zachycení doby až překvapivě skvěle fungující směs čehosi tísnivého a uvolněného zároveň. Ani citová ždímačka to přitom není nikterak brutální, spíš příjemně decentní. --- A pak je tu samozřejmě Sophie, jejíž velká modrá očka budou jednou plést klukům hlavy ostošest; pokud už teda nepletou. :) Ve 12-13 letech takhle odtáhnout podobný film, to se jen tak nevidí. A přitom jaká dáma z ní na konci u krejčího byla, že?(13.1.2014)

  • robbiee
    ***

    [imdb: 7.6/10] | me: Dlhé rozprávanie o tom všetkom čo sme tu už v mnohých pútavejších filmoch o nacistoch mali predtým. Film ťaží z detskej nevinnosti, peknej hudby, srdečnosti, lásky .... a na druhej strane zla a nenávisti nacizmu. Myšlienka nie je nijako inovatívna, prevedenie je milé a to je asi tak všetko. Aj napriek výbornému obsadeniu nemali herci možnosť v tomto (v princípe) jednoduchom filme čo ukázať... Je to ok, ba až moc dlhé. Navrhujem skrátiť a zaradiť do poličky s názvom "dojímavé filmy o nacizme". Bis später. One small fact: you are going to die. Despite every effort, no one lives forever. Sorry to be such a spoiler. My advice is when the time comes, don't panic. It doesn't seem to help.(3.5.2014)

  • mat.ilda
    **

    Až pohádkový vizuál, uhlazený, jen se zlověstnou předtuchou, jakoby opsanou od bratří Grimmů, v podstatě až na Franze Germana bez záporných postav, které částečně nahrazoval přízrak války ve své nevyzpytatelnosti a s ním spojené všudypřítomné pnutí... K nezvyklému vypravěči, kterým je spojlerující Smrťák se smyslem pro humor, ostatním sympatickým postavám a okamžiku povznesení náletovým Modrým Dunajem musím rozhodně připočítat prospěšnost neustálé připomínky lidskosti v nelidském období lidstva, i když jí přes všechny ty "ukradené - neukradené" knihy chyběla filozofická hloubka a přebývala pachuť umělých dochucovadel...(11.2.2014)

  • gogo76
    *****

    Tak toto ma naozaj milo prekvapilo. Nečakal som až taký útok na city. Najväčšiu zásluhu na tom mal jednoznačne fantastický a hlavne sympatický dobrák od kosti - G. Rush. N. Watson mu skvelo sekundovala a aj hlavná detská postava Liesel hrala na svoj vek neskutočne sebavedome a presvedčivo. Osadiť príbeh do vojnového Nemecka bol dobrý ťah, mám osobne veľmi rád príbehy z tohto obdobia. Filmu veľmi pomáha hudba od J. Williamsa. Nespomínam si kedy som ho naposledy počul (žeby Warhorse?), ale tu je hudba výborná. Dokáže vyvolať emócie, dokáže posunúť postavy bližšie k divákovi a G. Rusha mi posunula k srdcu tak blízko, že som v závere len ťažko skrýval dojatie. Rozhodne lepší film než som očakával a po filme Najvyyšší nabídka je to ďalší veľmi kvalitný zárez od G. Rusha. 90%.(16.8.2014)

  • - Hlerdání hlavní představitelky Liesel probíhalo po celé Evropě, Spojených státech a Austrálii, nakonec sám autor předlohy Markus Zusak navrhl Sophii Nelisse. (Terva)

  • - Markus Zusak se inspiroval vyprávěním své matky, která prožila válku v Mnichově. Některé pasáže jsou tak založeny na skutečných událostech. (walmezak)

  • - Max (Ben Schnetzer) zamaluje ve své knize stránky bílou barvou a věnuje ji Liesel (Sophie Nélisse), aby si na "prázdné" stránky psala deník. Stránky jsou však zcela hladké jako skutečně prázdný papír a nenesou stopy přebarvení, dokonce ani později, kdy byl deník vyloven zcela promočený z řeky, není viditelné žádné poškození typické pro usušené listy papíru. Až zcela v závěru je ukázan s jistým poškozením, které má evokovat stáří několika desítek let. (Drom)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace