Reklama

Reklama

Reportérka

(seriál)
  • Česko Reportéři a ti druzí (neoficiální název)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Série vypráví o dvacetileté Hedvice (Tereza Voříšková), která se chce stát novinářkou. Po přijetí do vydavatelství je přidělena k ostřílenému reportérovi Vlachovi (Jiří Bartoška), který "hulí jak fabrika", počítače považuje za nutné zlo, jezdí ve staré "kraksně", žije v paralelním vztahu s manželkou a milenkou, ale jinak je poctivý až k sebezničení. Scenárista Josef Klíma vybral pro televizní cyklus jeden z nejpozoruhodnějších osudů, s nimiž se jako dlouholetý novinář setkal, přičemž podobnost se skutečnými postavami současného mediálního prostředí je opravdu čistě náhodná. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Dan Svátek přestal po natáčení seriálu kouřit. Byl překouřený z toho, jak trávil mnoho času v uzavřených prostorech s Jiřím Bartoškou, který si zapálil kdekoli. (rakovnik)
  • Sídlo vydavatelství fiktivního Expresu je v Dobrovského ulici v Praze - Holešovicích. Ve skutečnosti tam sídlí Hospodářské noviny. (hermiona)
  • V jedné scéně v 1. díle lze zahlédnout jako komparzistu Josefa Klímu, autora scénáře. (Sevcik)
  • Filmovým pivovarem Stein je ve skutečnosti pivovar Braník. Dnes se tam již pivo nevaří, technologie a výroba byla přestěhována do pivovaru Staropramen. (rakovnik)
  • Minisérie má díly tři, napsáno jich je ale celkem třináct. Natáčení přerušilo onemocnění Jiřího Bartošky. (rakovnik)
  • Josef Klíma označil scenár za jeho najosobnejšie dielo založené na jeho osobných zážitkoch. (Arsenal83)
  • Dan Svátek pracoval výlučne s ním vybraným štábom, čo bola podmienka, ktorú zadal televízii pred natáčaním tohto projektu. (Arsenal83)
  • Svátek pochválil audiovizuálny výstup diela: "Já jsem hrdý, jak ho Jakub Šimůnek nasnímal, a díky dobře připravovanému prostředí pak měli herci prostor předvést co nejlepší výkon. Vizuál a děj zkrátka musí být na úrovni funkčního kompromisu." (Arsenal83)
  • Dan Svátek o svoje motivácii natočiť tento seriál: "Lákají mě příběhy, které mají reálnou bázi a které vnáší mezi diváky nějaký reálný konflikt. Třeba ve svém debutu Zatracení, což byl snímek o klukovi, co pašoval z Thajska drogy, jsem chtěl ukázat kontrast mezi veřejným míněním, které se pomalu obracelo v jeho prospěch, když tvrdil, že byl jen volavkou a nevěděl, co dělá, a skutečností. Protože ta byla podle mých informací opačná. O něco podobného se snažím často." (Arsenal83)

Reklama

Reklama