Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 2

Recenze (628)

predators 

všechny recenze uživatele

Sakra! A já mu tak věřil!!! Tak to dopadá, když se oči nají a koza zůstane celá...nebo tak nějak. Jednoduše, trailery pecka! Čekal jsem zradu, souboje, přesvědčovaní, doufání v nápravu Optima Prima...a nic. Možná by tato myšlenka a cesta byla daleko lepší, než další zachraňování Země s monstrózními souboji. Právě to jsem čekal, že bude hlavní motiv, leč Optima zblbla jedna kunda, stane se zázrak-Bumble Bee promluví svým hlasem, a za 5 minut je vše ve svých kolejích. Rozmrdat toho pokud možno co nejvíc. Shrnu dále, co mi vadilo...nesmyslné skoky v ději a pohybu všeho, množství postav a robotů, neosobitost, opět téma "my můžeme všechno" lidé proti "zlým" transformerům a ačkoliv je na soubojích a bitvách tento film postaven, tak už lezou fakt krkem. A důvod? Chybí tomu nápad, myšlenka, něco nového...myslím, že Bay dosáhl hranice své fantazie někde ve 3. díle. Od té doby vykrádá sám sebe! Už ani ti vojáci nestojí za to! Díky jménu patrně nepůjde o finanční propadák a vypadá to, že ztrátoví T's nebudou, ale asi to chce vážně změnu na židli nejdůležitější a tou je ta režisérova. 40% ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

120 minut zmateného popcornového peklíčka, 30 minut epické finální akce, u níž zaplesá každý fanda robotího divočení. Ano, přesně takhle vypadá pátý díl transformeří ságy, nový rekordman v čekání na návrat opulentního Bayhemu. Už úvod filmu, který se z konkurence Pána prstenů rychle zlomí do scénky od Monty Pythonů, dává tušit, že Bay pořád nezná hranici ani míru. A to v tu chvíli ještě nevíte, že vás čeká nekonečný mix asi 4 velkolepých blockbusterů, jenž se ve střižně musel lepit snad poslepu. Řemeslně jsme samozřejmě neopustili ačkovou ligu, o tom žádná. Jinak se ale připravte na tradiční bayovský bordel, z něhož si vážně odnesete jen přepálené megalomanské rozloučení. (5/10) ()

Reklama

boshke odpad!

všechny recenze uživatele

Zahleděnost do sebe sama pana Michaela Baye, člověka s úchylným fetišem na infantilně se chovající kov a životním mottem "Nevadí mi, že odborná veřejnost označuje moje filmy za sračky, protože točit sračky mne prostě baví a plebs na ně chodí", je až neuvěřitelná. Na jeho nový "opus" mne přivedla zřejmě hlavně má naivita. Naivita, že když se poslední přírůstky sérií F&F a té o tom věčně ožralém, zmalovaném pirátovi, ač je též považuji za myslícího člověka nehodné, nad všechna očekávání (relativně) povedly, mohla by motyka vystřelit i v případě páně Baye. Což o to, vystřelila. Ale přímo mně do ksichtu... Těžko říci, kdo či co je vlastně cílovkou. Vzhledem k úrovni humoru to nemůže být nikdo nad patnáct let věku bez alespoň částečné lobotomie. Vzhledem k tomu, že dívčí části osazenstva tam chybí nějaký náctiletý, načesaný Vojta Kotek, tak nám zbývají chlapci v předpubertálním věku. Tuto teorii lze opřít i o přítomnost Isabely Moner, jež nemá ve filmu absolutně žádné opodstatnění, snad krom přivození prvních mokrých snů výše zmíněných (pro ty méně chápavé je tato pubertální pseudobohyně hned v úvodů obdivována partičkou obtloustlých / geekoidních outsiderů)... Nad scénářem se ani zastavovat nebudu, jen bych snad poznamenal, že na film, jehož hlavní devízou má být akce, je jí tu pohříchu málo, neb je třeba hlavně filosofovat o historii lidstva (inspirace Covenantem?) a transformeří roli v ní, a že Hopkins asi začíná silně senilnět / dementnět, když vzal roli v něčem takovém... Myslím, že kdyby se Transformeři přestali brát tak zasraně vážně, jak se to třeba podařilo F&F v osmičce, rozhodně by jim to prospělo. V této formě je to však retardovaná, infantilní žumpa, které není rovno. Mimochodem, film plný nadupaných aut, kde se hlavní klaďas obrátil proti své "rodině", tu již dlouho nebyl... 0% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

To je zase keců... Pro mě je především s podivem, že se na to ty lidi furt serou, když je to tolik nezajímá, ale co už já letos poprvé odcházel z kina takřka maximálně spokojen. Bay opět servíruje okázalou akční destrukci kde nemá smysl řešit žádný píčoviny jenom si to užít tohle si fakt na nic nehraje a plnej počet tomu bere jenom ta emancipovaná čtrnáctka která už by se dala obtáhnout, ale tyhle drsný pubošky co ještě nemají ani pořádný kozy, ale už všechno zažili a bojují proti celýmu světu mě ze sedadla fakt nezvednou, jinak pecka.90% ()

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • S rozpočtom 260 miliónov amerických dolárov ide o najdrahší diel série Transformers. (Da_reba)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama