poster

Vykolejená

  • USA

    Trainwreck

  • Japonsko

    エイミー、エイミー、エイミー! こじらせシングルライフの抜け出し方

  • Slovensko

    Vykoľajená

  • Velká Británie

    Trainwreck

Romantický / Komedie / Drama

USA / Japonsko, 2015, 125 min (SE: 129 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Zajímalo by mne, co distributora po dvou přehlédnutých Apatowových filmech přimělo koupit do kinodistribuce právě Vykolejenou, která vyžaduje jisté povědomí o americkém sportu a celá stojí na osobě komičky, kterou v tuzemsku téměř nikdo nezná. V tom, nakolik titul připomíná dosavadní tvorbu Amy Schumer, tkví jeho výjimečnost i většina nedostatků. ___ Vyprávění má nápadně skečovou povahu. Nadbytek vedlejších postav, nikam nevedoucích komických scének a cameí slavných sportovců dost zásadně narušuje rytmus a film, už tak chudý na nosné dějové konflikty, trvá o dobrou půlhodinu déle, než by zápletka potřebovala. Stejný problém mají ovšem všechny Apatowovy filmy (i většina filmů z jeho produkce), upřednostňující improvizované scénky herců před soudružností a zacíleností vyprávění. Vykolejená je přitom jedním velkým komediálně-dramatickým výstupem Amy Schumer, která svůj humor zakládá na brutální upřímnosti ke všem okolo, ale hlavně k sobě samé. ___ Koncept sexy blondýny v minisukni, která má svůj sexuální život plně pod kontrolou a nezdráhá se o něm dlouze mluvit, je vytěžován méně nápaditě než v některých skečích z Inside Amy Schumer, ale stále jde o příjemné rozvíření stojatých hladin romantických komedií. Sexuálním predátorem zde oproti konvencím není muž, nýbrž žena, jejíž dilema spočívá v otázce, zda nadále odolávat monogamii a děsit se myšlenky na děti a manželství, nebo se začít chovat méně promiskuitně a více zodpovědně. Podobný problém ve filmech zpravidla řeší a metodu „sveď a smeť“ mnohem častěji aplikují muži. Sympatické také je, že film protagonistčino manipulativní jednání, sklony k alkoholismu a nedostatek empatie sice neomlouvá, ale na druhou stranu ani neoslavuje. Je prostě taková, jaká je. ___ Konvencím se film podřizuje až ve finále, které ovšem také pracuje s myšlenkou, že se Amy za svou sexualitu nestydí a neváhá ji využít k získání toho, co chce. I kdyby se při tom měla strašlivě zpotit a ztrapnit. Zcela generická ženská postava se z ní nestává. Přesto má Vykolejená podstatně "měkčí" konec než mnohé předkodexové filmy o náruživých a svéhlavých zlatokopkách, zkažených natolik, že pro ně spása a náprava již nepřichází v úvahu. ___ Muži jsou oproti Amy od začátku do konce velmi dobře čitelní a předvídatelní. Zatímco u Stevena to slouží ke hře se stereotypy (kulturista s homoerotickými sklony), Aaron zůstává po celou dobu Panem dokonalým, vinou čehož není ve vztahu mezi ním a Amy mnoho překážek k překonání. Lépe paradoxně funguje chemie mezi Aaronem a LeBronem Jamesem, jejichž vztah má tak funkční dynamiku, že jsem čekal, zda se film nezlomí v další Apatowovskou bromanci. ___ Svou vlastní žánrovou identitou si Vykolejená není tak jistá, jak by její propagování jako přisprostlé komedie napovídalo. Linie se sestrou (která se jmenuje Kim, stejně jako skutečná sestra Amy Schumer) a otcem (který stejně jako skutečný otec Amy Schumer trpí roztroušenou sklerózou) rozhodně není linií vedlejší a zanedbatelnou. Ve skutečnosti má mnohem větší emocionální náboj než sbližování Amy a Aarona, když nám protagonistku ukazuje bez obranné cynické masky jako zranitelnou, citově nejistou ženu. Scéna, ve které se Kimin nevlastní syn Allistera na chvíli promění z komické figurky v nebývale empatické lidské stvoření, patří k tomu nejdojemnějšímu, co dosud Apatow natočil. Stejně civilních, nikoli lacině sentimentálních okamžiků je ve filmu více a zamrzí, že netvoří jeho těžiště namísto dialogů o velikosti penisů a vytahování kondomu z děložního čípku. ___ Upřímnější než v oblasti sexuálních vtipů, z nichž jsou některé poněkud nucené, je tak Vykolejená nakonec v oblasti citové. Oproti jiným romantickým komediím se v ní – alespoň chvílemi – objevují skuteční lidé s autentickými city. To považuji za hlavní přínos scenáristky Amy Schumer pro filmografii Judda Apatowa. Pro vlastní filmovou kariéru, a nepíšu to rád, by herečka Amy Schumer udělala lépe, kdyby se prozatím držela kratších a přednostně komediálních výstupů. 75%(8.8.2015)

  • pepo
    **

    Ďalší Apatowov fail. Okrem toho, že je to absolútne nezaujímavé a (opäť) zbytočne dlhé, tak to do pekiel ťahá hlavná predstaviteľka a scenáristka v jednom. Postava Amy je tak ohromne nesympatická krava, že s prehľadom v tomto ohľade prekonáva aj všetky štyri pi*e, pardon....hrdinky Sexu v meste dohromady. Takže nie je komu fandiť, s kým súcitiť. Čo je pri romantickej komédii dosť problém. Ostáva iba nenávisť a nepochopenie nad každým v tom filme kto dáva tomuto individuu nejakú šancu na funkčný citový život. Tým pádom nefunguje ani väčšina humoru. Zvyšok castingu a postáv je ale fajn a jedine kvôli nim sa to dá s trochou námahy dopozerať. Ak má byť toto portrét modernej ženy som rád, že som sám. 4/10 a aj to s odretými ušami(15.7.2016)

  • halogenka
    *

    Amy Schumer znám. Některé její věci jsou dobré, jiné ne. Tohle je bohužel ten druhý případ. Začátek Vykolejené (víc jsem nezvládla, po půlhodině jsem to s filmem vzdala a opustila kino) postrádá ten správný rozjezd, vtip a používá spousty klišé (linka s otcem, svalouš atd.). V Inside Amy Schumer je vám tahle hubatá rajda sympatická, ve Vykolejené vás bude neskutečně prudit. Aspoň mě teda jo.(16.8.2015)

  • Aljak
    ***

    Bol som naozaj zvedavý, čo prinesie spolupráca tandemu Judd Apatow & Amy Schumer. A napokon to bolo celkom obstojné, aj keď nie až tak ako som tajne dúfal. Ale celkom potešila Amy, že v hlavnej úlohe nebola nejaká klasicky vychudnutá "hviezda", ale prirodzene vyzerajúca žena. Zápletka bola taká klasická romantická šablóna, ale aspoň že na niektorých scénkach sa dalo dobre zasmiať (a to sa pri amerických komédiach už tak často nevidí). Nič prevratné, ale zas ani žiadny prepadák. Rovné 3*.(2.11.2015)

  • corpsy
    ****

    Tento rok boli trendy návraty do minulosti. Vrátili sa dinosaury, vrátil sa Han Solo a aj starý dobrý T-800. A práve Amy Schumer dokázali svojim scenárom ( a popri tom aj skvelým komediálnym výkonom ) opäť oživiť atmosféru komédií z rokov 80tych a navrátiť ich na popredné miesta v tomto žánri. V modernom kabáte oblečená neprístupná rom com, z ktorej razí neskonalá radosť tvorcov a následný pôžitok divákov. Takéhoto len viac a viac.(27.12.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace