poster

Vykolejená

  • USA

    Trainwreck

  • Japonsko

    エイミー、エイミー、エイミー! こじらせシングルライフの抜け出し方

  • Slovensko

    Vykoľajená

Romantický / Komedie / Drama

USA / Japonsko, 2015, 125 min (SE: 129 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lenchik
    ****

    Nadpriemerna americka komedia s realistickym zivotnym stylom mladej, nevyburenej, zatrpknutej Newyorcanky. Mnozstvo nenutene vtipnych momentov. Hlavne sceny s Danielom Radchliffom ma totalne zabili:D Tilda Swinton TOP! 1 hviezda dolu pre cisto "nahodnu"? podobnost s niektorymi dejovymi liniami a prvkami Sex and the city a Diabol nosi Pradu. Zaver neprekvapil, ale ani nesklamal. Dobra oddychovka na zasmiatie:)(23.7.2015)

  • Aljak
    ***

    Bol som naozaj zvedavý, čo prinesie spolupráca tandemu Judd Apatow & Amy Schumer. A napokon to bolo celkom obstojné, aj keď nie až tak ako som tajne dúfal. Ale celkom potešila Amy, že v hlavnej úlohe nebola nejaká klasicky vychudnutá "hviezda", ale prirodzene vyzerajúca žena. Zápletka bola taká klasická romantická šablóna, ale aspoň že na niektorých scénkach sa dalo dobre zasmiať (a to sa pri amerických komédiach už tak často nevidí). Nič prevratné, ale zas ani žiadny prepadák. Rovné 3*.(2.11.2015)

  • neoBlast
    *

    Judd Apatow, dřívější král dospěláckých komedií, to dokázal. Klesl snad na úplné dno. Je mi až s podivem jak špatného výsledku dosáhl při obsazení asi největší ženské stand-up hvězdy současnosti - Amy Schumer. Nekončící utrpení, kde trpí jak současné i minulé hvězdy SNL a Comedy Central. Nevkusné, minimálně vtipné, na Apatowa neskutečně generické... to vše zamrzí dvojnásob toho kdo kouká na Inside Amy Schumer a ví, že Amy umí být zatraceně vtipná a je originální za každou cenu. 15 %(31.10.2015)

  • Patw
    ****

    Nevím kdy přesně se to stalo, že se žánr 'komedie' stal spíš útočištěm pro filmy s trapným humorem, nebo zda tomu tak bylo vždy jen mi trvalo to rozpoznat... Každopádně film Trainwreck má určitě co nabídnout protože ačkoliv spadá do aktuálního komediálního stylu nabízí i něco nového včetně ne tolik okoukaných tváří. Nováček ve světě filmu a zároveň scénáristka filmu Amy Schumer je záruka pobavení stejně jako její herecký kolega Bill Hader, další nepříliš známá tvář. Schumer přinesla kousek nového originálního pohledu, svěžího vánku do toho "převoněného" žánru, a naservírovala nám film, který je z části realitou dnešní doby i té Hollywoodské pohádky, klišé které do podobného filmu patří aby diváka uspokojil dřív než se vrátí zpět do reality. Jediné, co bych filmu vytkl je délka - 125 minut je opravdu dost, těch 90 minut by filmu i ději určitě slušelo víc - a fakt, že když už Amy použila vtipy ze svých stand up vystoupení neměla je upravovat protože to úpravy nejsou k lepšímu - toto dávám za vinu oné známé improvizaci na place, kterou Apatow tak rád využívá. Jinak jsem s filmem spokojený. Ne jednou jsem se opravdu zasmál od srdce a nahlas. A plus za Tildu Swinton, kterou bych vůbec nepoznal, a SNL duo Vanessu Bayer a Leslie Jones, která i do těch pár vteřin co měla dala vše. Čtyři hvězdy bez váhání.(1.8.2015)

  • Matty
    ****

    Zajímalo by mne, co distributora po dvou přehlédnutých Apatowových filmech přimělo koupit do kinodistribuce právě Vykolejenou, která vyžaduje jisté povědomí o americkém sportu a celá stojí na osobě komičky, kterou v tuzemsku téměř nikdo nezná. V tom, nakolik titul připomíná dosavadní tvorbu Amy Schumer, tkví jeho výjimečnost i většina nedostatků. ___ Vyprávění má nápadně skečovou povahu. Nadbytek vedlejších postav, nikam nevedoucích komických scének a cameí slavných sportovců dost zásadně narušuje rytmus a film, už tak chudý na nosné dějové konflikty, trvá o dobrou půlhodinu déle, než by zápletka potřebovala. Stejný problém mají ovšem všechny Apatowovy filmy (i většina filmů z jeho produkce), upřednostňující improvizované scénky herců před soudružností a zacíleností vyprávění. Vykolejená je přitom jedním velkým komediálně-dramatickým výstupem Amy Schumer, která svůj humor zakládá na brutální upřímnosti ke všem okolo, ale hlavně k sobě samé. ___ Koncept sexy blondýny v minisukni, která má svůj sexuální život plně pod kontrolou a nezdráhá se o něm dlouze mluvit, je vytěžován méně nápaditě než v některých skečích z Inside Amy Schumer, ale stále jde o příjemné rozvíření stojatých hladin romantických komedií. Sexuálním predátorem zde oproti konvencím není muž, nýbrž žena, jejíž dilema spočívá v otázce, zda nadále odolávat monogamii a děsit se myšlenky na děti a manželství, nebo se začít chovat méně promiskuitně a více zodpovědně. Podobný problém ve filmech zpravidla řeší a metodu „sveď a smeť“ mnohem častěji aplikují muži. Sympatické také je, že film protagonistčino manipulativní jednání, sklony k alkoholismu a nedostatek empatie sice neomlouvá, ale na druhou stranu ani neoslavuje. Je prostě taková, jaká je. ___ Konvencím se film podřizuje až ve finále, které ovšem také pracuje s myšlenkou, že se Amy za svou sexualitu nestydí a neváhá ji využít k získání toho, co chce. I kdyby se při tom měla strašlivě zpotit a ztrapnit. Zcela generická ženská postava se z ní nestává. Přesto má Vykolejená podstatně "měkčí" konec než mnohé předkodexové filmy o náruživých a svéhlavých zlatokopkách, zkažených natolik, že pro ně spása a náprava již nepřichází v úvahu. ___ Muži jsou oproti Amy od začátku do konce velmi dobře čitelní a předvídatelní. Zatímco u Stevena to slouží ke hře se stereotypy (kulturista s homoerotickými sklony), Aaron zůstává po celou dobu Panem dokonalým, vinou čehož není ve vztahu mezi ním a Amy mnoho překážek k překonání. Lépe paradoxně funguje chemie mezi Aaronem a LeBronem Jamesem, jejichž vztah má tak funkční dynamiku, že jsem čekal, zda se film nezlomí v další Apatowovskou bromanci. ___ Svou vlastní žánrovou identitou si Vykolejená není tak jistá, jak by její propagování jako přisprostlé komedie napovídalo. Linie se sestrou (která se jmenuje Kim, stejně jako skutečná sestra Amy Schumer) a otcem (který stejně jako skutečný otec Amy Schumer trpí roztroušenou sklerózou) rozhodně není linií vedlejší a zanedbatelnou. Ve skutečnosti má mnohem větší emocionální náboj než sbližování Amy a Aarona, když nám protagonistku ukazuje bez obranné cynické masky jako zranitelnou, citově nejistou ženu. Scéna, ve které se Kimin nevlastní syn Allistera na chvíli promění z komické figurky v nebývale empatické lidské stvoření, patří k tomu nejdojemnějšímu, co dosud Apatow natočil. Stejně civilních, nikoli lacině sentimentálních okamžiků je ve filmu více a zamrzí, že netvoří jeho těžiště namísto dialogů o velikosti penisů a vytahování kondomu z děložního čípku. ___ Upřímnější než v oblasti sexuálních vtipů, z nichž jsou některé poněkud nucené, je tak Vykolejená nakonec v oblasti citové. Oproti jiným romantickým komediím se v ní – alespoň chvílemi – objevují skuteční lidé s autentickými city. To považuji za hlavní přínos scenáristky Amy Schumer pro filmografii Judda Apatowa. Pro vlastní filmovou kariéru, a nepíšu to rád, by herečka Amy Schumer udělala lépe, kdyby se prozatím držela kratších a přednostně komediálních výstupů. 75%(8.8.2015)

  • - Európska premiéra filmu sa uskutočnila na 68. ročníku Filmového festivalu v Locarne, vo Švajčiarsku. (beso74)

  • - Film bol natočený vo formáte 35mm. (beso74)

  • - Když Amy Schumer popsala postavu své filmové šéfové jako: "Tilda-Swinton-typ", režisér Judd Apatow kontaktoval přímo herečku Tildu Swinton, která jako fanynka režiséra Apatowa roli přijala. (Patw)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace