Reklama

Reklama

Salamandr

(seriál)

Série(2) / Epizody(22)

Obsahy(1)

Jedna obyčejná poklidná neděle, ve které je vykradena soukromá banka Jonkhere. Z 800 schránek bylo vyloupeno pouze 66 přesně vybraných schránek. Ostatní schránky zůstaly nedotčeny. Zmizely osobní věci, tajnosti, peníze v hotovosti a šperky. Vlastníky schránek jsou významní politici, magistrátní úředníci, obchodníci, a dokonce i vysocí armádní důstojníci. Majitel banky Jonkhere krádež policii neohlásí, a naopak zametá stopy po vloupání. Mezitím detektiv Paul Gerardi dostává tip od dávno zapomenutého informátora na zločin v bance Jonkhere, který se vlastně „nestal".
Vysoce hodnocený belgický dvanáctidílný seriál Salamandr je o prorůstání organizovaného zločinu do nejvyšších pater politiky, obchodu, justice a dokonce i armády. Účast v seriálu přijali renomovaní belgičtí a holandští herci. (Česká televize)

(více)

Recenze (24)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sestříhat oněch dvanáct epizod do podoby minisérie s výrazně menším počtem dílů, tak by šlo o vynikající a hutnou kriminálku z drsné škatulky „policejní vlk samotář versus zkorumpovaný politický systém". Potenciál tomu nechybí. Škoda, že je spíše tušený než vytěžený a převedený do praxe, protože takto zůstává akorát stokrát viděná, ale i tak ve výsledku celkem solidní a napínavá žánrovka, která je však soustavně degradovaná jedním (tu více a tu méně) otravným klišé za druhým a kolísavým tempem. ()

sanikope 

všechny recenze uživatele

nemôžem si pomôcť ale od úplne prvého momentu mi to pripomína Chobotnicu- La Piovra, dokonca i hudbou akoby sa snažili tvorcovia využiť potencial už obohrateho motívu... Cattani v Chobotnici podobne ako i Gerardi v Salamandrovi sú Dávidovia v svete Goliašov, Škoda len že v prípade Salamandra som sa dosť často nudil, ale tak to už v prípade takýchto žánroviek chodí... ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Je to moc televizní, místama nelogické, trochu moc konspirační. Nejblbější je to, že trapně zasáhne náhoda, když se Paul Gerardi seznámí přes dceru s dcerou chlápka, kterej to celé zpaktoval (a kterej mimo jiné dokáže přežít postřelení ostřelovačkou a pak si jet autem v klidu za pomstou, jak kdyby se nechumelilo (teda poznámka: ono se ve skutečnosti fakt nechumelilo). Vadily mi opakované záběry vměstnané do děje kvůli divákovi, kterej neviděl něco z předchozích dílů. Jinak Filip Peeters v hlavní roli nebyl zas tak špatnej... Přemejšlel jsem nad 3 hv., ale na ty to nemá. ()

TazTheDevil 

všechny recenze uživatele

Je to marný, je to marný... Ano, můžu po 3 dílech kritizovat pár scén, které i mně přijdou zdlouhavé. Ale Filip Peeters svou roli sehrává bravurně a člověk mu naprosto zoufalství, vztek, odhodlání a další emoce věří. Fiktivní belgická politická a finanční elita dostává vykreslením charakterů řádně na frak, snad až příliš černobíle, ale budiž. A kopírování Chobotnice? Shrnul bych slovy, že za těch pár desítek let se sice změnily prostředky, ovšem hnací motivy zůstávají stále stejné: hněv, pomsta, nenávist, moc a touha po ovládání, hmotné statky. Inu, jsme lidé, přátelé! ()

Ruda.neck 

všechny recenze uživatele

Velké téma politiky provázané se zločinem podané v komorním belgickém balení. Byť jsem měl od počátku spoustu výhrad, s ohledem na příznivé recenze jsem vyčkal s vlastním hodnocením až do konce. Pořád jsem čekal na nějaký zajímavý moment, zvrat, vývoj, místo toho jsem byl svědkem stále větších dávek průměrnosti, předvídatelnosti a klišé ve spojení s pitomým chováním téměř všech postav. Od počátku bylo zřejmé, kdo je kdo, co je to ten Salamandr, "záhada", co se stalo v roce 1944, byla jasná od půlky série, veškeré "vyšetřování" bylo tak jen vyplňováním dvanáctidílného zbytečného děje. Gerardi sice pořád chodil a vypadal, že se právě vrací z flámu, ale to bylo tak vše z atributů osamělého drsného poldy, co mohl nabídnout. Nevyšetřil vlastně vůbec nic a nebýt neskutečných náhod, museli bychom se nudit o pár dílů déle. Největším "detektivem" tak vlastně byl mladý mnich-hacker. Také mě trochu zaráží, proč si všichni mocní v Belgii schovávají kompromitující materiály proti sobě, navíc často v podobě "vyvolaných" fotek, což mi v druhé dekádě 21. století přijde trochu "out". Zlatej Cattani. ()

Galerie (100)

Reklama

Reklama