poster

Obr Dobr

  • USA

    The BFG

  • USA

    The Big Friendly Giant

  • Slovensko

    Môj kamoš obor

  • Slovensko

    Kamoš Obor

  • Nový Zéland

    The BFG

  • Velká Británie

    The BFG

  • Austrálie

    The BFG

  • Velká Británie

    Roald Dahl's The BFG

Fantasy / Dobrodružný / Rodinný

USA / Indie, 2016, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pilda17
    **

    Po vizuální stránce nemám absolutně žádný problém. Příjemně se na to dívá a poslouchá, ale to je bohužel vše. Děj je nemastný, převážně se nic velkého neděje a to dokáži odpustit i pomalejší tempo. Spielberg se moc nepředvedl, jeho úpadek začíná být viditelný. Scéna lovení obrů na závěr neměla chybu, ale to jsem vážně čekal skoro dvě hodiny na minutové finále? To snad ne! 4/10 = 48%(5.2.2017)

  • Bluntman
    *****

    Jistoty jsou v životě nejdůležitější. Dalík do vězení nenastoupil (ok, tak na konec překvapivě ano), Babiš v rámci předvolebního xenofobního populismu zašel až k popření holocaustu (ok, tak prý se jenom nepřesně vyjádřil a nezná rozdíl mezi pracovním a internačním táborem) a Steven Spielberg zrežíroval další výborný film, byť se u nás OBR DOBR na rozdíl od zahraničí nedočkal příliš příznivé divácké a kritické odezvy. Mezi nejčastější výtky patří, že jde o špatně odvyprávěný počin, potažmo že závěr není kompatibilní s (pohádkovým) zbytkem. Důvody těchto dvou nesmyslných kritických připomínek jsou dle mého následující._____ OBR DOBR (THE BFG) není skutečně odvyprávěn jako jiné rodinné spielbergoviny (E.T. - MIMOZEMŠŤAN, HOOK, případně i ten JURSKÝ PARK). Na místo příčinné provázanosti jednotlivých bloků upřednostňuje uspořádání typické pro poslední spielbergoviny (LINCOLN, MOST ŠPIÓNŮ). Staví na paralelismech na rovině vyprávění (střídání holčičí a obří perspektivy, rytmizující prozkoumávání obou světů) i stylu (různé typy svícení pro každý svět, delší záběr kontinuálně sledující hrdinku v ohrožení každou cca půlhodinu). Propojuje spíše jednotlivé motivické (od postav odvislé - klukův kabátek, holčičí deka, veganská obří pochoutka a pití...) a na nich napojené tematické (od významu odvislé - slabší by se neměli nechat požírat silnějšími, humanistické řešení situace) linie. Celou dobu to přitom nezapomíná být nesmírně hravé, blbnoucí s perspektivou (3D efekt, nadhledy a podhledy, průchody mezi světy, running gagy založené na odlišné velikosti apod.), odkazující se na jiné Spielbergovy snímky (E. T. - MIMOZEMŠŤAN, 1941, BLÍZKÁ SETKÁNÍ TŘETÍHO DRUHU, INDIANA JONES A POSLEDNÍ KŘÍŽOVÁ VÝPRAVA, JURSKÝ PARK, ZTRACENÝ SVĚT, ZACHRAŇTE VOJÍNA RYANA...) a reflektující tvorbu (kinematografických - viz stínohra) snů._____ A ten poslední akt? Spielberg vždy kombinoval několik poetických tradic, za jejichž slučování byl mnohdy kritizován (naposledy nejvýrazněji asi za spojení artového štafetového způsobu vyprávění se stylem klasických hollywoodských děl ve VÁLEČNÉM KONI). V OBR DOBR to je od Dickense odpíchnuté a z Dahla vycházející fantasy (ba že pohádka - na to se příliš soustředí na definování fikčního světa) s britskou fraškou (královský dvůr). Kompatibilní to je nejenom díky stejné zemi původu obou kombinovaných tradic, ale i pro zužitkování všech předtím nastíněných tematických (např. povstání proti větším, ale mírovou cestou, rozumná domluva mezi lidmi různých národností i velikostí), motivických (např. kabát jako připomínka ztracené osoby i dlouhodobého problému s lidojedy...) i narativních (např. chytání snů a jejich šíření) otázek. Jinak: OBR DOBR je další spielbergovskou okamžitou klasikou a dosavadní převažující výtky vychází pouze z necitlivosti k filmové formě a neznalosti poetických tradic. Jeden z kinofilmů roku 2016.(1.9.2016)

  • Ramirez85
    ****

    Líbezný oldschoolový filmeček, kterej jde proti proudu dnešním rychlým a zběsilým snímkům, film, kterej díky tomu spoustě lidem nesedne (což je krásně vidět jak na místním hodnocení, tak na počtu lidí, co jej hodnotili- na to, že je to Spielberg, tak ani tisícovka diváků? Hmm...), právě díky tomu, že se v něm hlavně mluví a celý si plyne svým vlastním, pomalým tempem. Což je v dnešní době balzám na nervy, Štefan zase potvrdil, že na poli dětských velkofilmů nemá konkurenci. Mark Rylance aspiruje zas a znova na sympaťáka roku (přestože tu byl jen CGI), Ruby Barnhill, na níž film stojí a padá, výborná, tak jako pěkné efekty a vkusný humor. O hudbě Johna Williamse ani nemluvě. Jen houšť, fajn pocit, dívat se na rodinný film, který z diváka nedělá nemyslícího retarda, naopak si ho nepodbízivě váží- už jen tím, že Steven Spielberg JE člověk, co prostě miluje film.(6.11.2016)

  • lestyna
    **

    Vizuálně krásně vytvořená pohádka, která ale nudí. Při sledování jsem si kladla otázku, jaké věkové skupině je film vlastně určen. První polovina milá a něžná, ale nezáživná. Druhý polovina úplně něco jiného. Trapné vtipy, které jsou totálně mimo mísu. Holčička nesympatická, taková neslaná, nemastná. Obr Dobr na druhou stranu boduje. Jeho žvatlání je vtipné a dokáže ve Vás vzbudit soucit. I tak ale nakonec jen 2*(9.2.2017)

  • Chrustyn
    **

    Se smutkem musím podotknout, že se v mých očích jedná o nejslabší Spielebergův film. Neznám knihu, nevím na kolik se jí film řídí, ale příběhově mě film bavil tak do půlky. Ve chvíli kdy se děj přesune do královského paláce se začnou dít věci, které budou směšně jen pro ty nejmenší. Na druhou stránku, audiovizuálně úžasně zpracované a opravdu nádherné na pohled. O to větší je škoda, když je výsledek takový, jaký je.(27.12.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace