Režie:
Alexandre MoorsScénář:
David LoweryKamera:
Daniel LandinHudba:
Adam WiltzieHrají:
Alden Ehrenreich, Tye Sheridan, Jack Huston, Toni Collette, Jennifer Aniston, Carrie Alexander, Jason Patric, Olivia Crocicchia, Carter Redwood (více)Obsahy(2)
Dva mladí muži Daniel Murphy (Tye Sheridan) a Brandon Bartle (Alden Ehrenreich) narukují do armády a jsou vysláni do války v Iráku. Po nepředstavitelné tragédii bojuje přeživší z dvojice vojáků s tím, zda říci pravdu, kterou přísahal zatajit, nebo dopřát klid truchlící matce (Jennifer Aniston). Snímek "Žlutí ptáci", inspirovaný bestsellerem z pera Kevina Powerse, zkoumá pouto mezi vojáky, potíže spojené s návratem domů a krutou daň, kterou si válka vybírá na vojácích i jejich rodinách. (Cinemax)
(více)Recenze (60)
(6/10). Válečných filmů je spousta. Aby diváka něčím oslnil a zaujal, musí přijít s něčím novým. V The Yellow Birds sledujeme neobvyklý způsob vyprávění, kdy vlastně víme, co se stane - nevíme však jak. Tento aspekt drží diváka během skromné stopáže v mírném napětí, které se s přibývajícími minutami stupňuje. Když poté dostaneme odpovědi na tížené otázky nastane jakýsi pocit satisfakce, protože tohle jsem opravdu nečekal. Tak trochu mi to vyrazilo dech. Konec spolu se scénami z Iráku jsou tím lepším na celém filmu. Bohužel se film utápí v depresi, která je v tomto případě na místě, ale brání nám proniknout blíže k postavám a sympatizovat s nimi. Ve výsledku se poté mnohé úmrtí stávají lhostejnými - seržant Sterling. Emoce byly, ale mohly být daleko intenzivnější, kdybychom lépe poznali hlavní postavy. Jinak se jedná o průměrný film z války, který ukazuje většinou stinnou stránku věci a to je také potřeba. ()
K filmu jsem se dostal díky Jenn, která na svým kontě nemá zase tolik damatických rolí a tak jsem byl zvědav. Ona tam ve finále nemá zase tolik prostoru, cca 3 scény, ale patří mezi ty nejsilnější na celým filmu. Z počátku jsem to příliš nepobíral a říkal si, že teda nic moc, ale poslední třetina, která je až meditativně mysteriozní film vystřelila hodně vysoko. A právě v poslední třetině oceňuji i Jenn že s ohledem na okolnosti nepřehrávala ani nezahrála žádnou afektovanou scénu a podržela civilní rovinu snímku. Závěrečná skladba skvělá, vlastně vůbec tady hudební složka dost určuje nálady celýho filmu. ()
Výborné válečné drama, které velice nenápadně, ale o to intenzivněji burcuje. K tomu se v něm objeví má oblíbené Jennifer Aniston, která přesně kopírovala moje pocity z filmu. A to jsem na ní byl hodně zvědavý, protože podobných dramatických rolí má jako šafránu. Jak se ale začátek rozjížděl dost pozvolně, tak závěr byl vysloveně smrťák na emoce. Věřím, že amerických filmů s tématikou vojsk v Afghánistánů je hodně, ale žádný není jako tento. Vydržte do konce, ten závěr vážně stojí za to. ()
║Rozpočet $12miliónov║ Nie príliš pútavá vojenská dráma. /40%/ ()
,,JSME TAK POKŘIVENÍ, JAKO NAŠE TAJEMSTVÍ...“… /// Válečný traumata a pocit viny v příběhu, kterej drží moji pozornost hlavně kvůli tomu tajemství… Krátký sekvence z Iráku se prolínají se současností, ve který Brandon trpí. Má tajemství a zážitek…, ale je taky jedinej, kdo zbyl. No a protože si to neodnesl do hrobu, v poslední půlhoďce se o něj s námi podělí… Všechno už jsme viděli. Teda kromě toho tajemství… Na válku prostě nejsme všichni připraveni stejně. A někdo třeba vůbec. Závěr má působit dojemně, ale bohužel… možná holky… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2012 napsal Kevin Powers, neznám. 2.) Rukuju. Nechce se mi, máma taky nechce... 3.) Thx za titule „need4seed“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Něčím mně to připomnělo film Válečníci, co se psychologie postav týká po návratu z takové hrůzy. Tady je to umocněno ještě jedním velkým zádrhelem, který se nedořešil a matka (nejen ona) jednoho z nich pátrá, co se ve skutečnosti stalo s jeho synem. Jennifer hrála výborně, akorát k dané situaci a bylo mně líto kamaráda, který to všechno prožil a musel si to pak zřejmě nést celý svůj další život ve skulině svého jávství do konce života. Nezáviděníhodné, žel spoustu kluků v sobě nesou mnohá nesmazatelná traumata z takových situací, kde není úniku a když už, tak by to mohlo dopadnout jako v tomhle snímku. ()
Filmů o traumatech veteránů vietnamské války byla natočena celá řada a je logické, že časem se dostalo i na vysloužilce válek ze Středního východu. Alexandre Moors se sice snaží, ale režisérské eso není a nikdy nebude. Nabízí se srovnání s Mariňákem Sama Mendese, kde se děje mnohem míň, hlavní hrdina se nezúčastní téměř žádné akce, a přece film působí naléhavěji, víc konzistentně a přesvědčivěji. Tady jsem měl od počátku pocit, že se něčeho nedostává, nebo naopak přebývá. Čistě z pohledu filmového řemesla si snímek tři hvězdičky zaslouží, ale spoustě filmů jsem dal stejné hodnocení a měl jsem z nich nesrovnatelně lepší dojem. Tohle by zkrátka byly úplně jiné tři hvězdičky. S čím mám opravdu zásadní problém, je psychologie postav. Duševní pochody seržanta a především Brandona byly nejen neprofesionální, ale vyloženě nesmyslné; vražda vesničana neomluvitelná (přitom pro tvůrce filmu zjevně vedlejší a nepodstatná). Je opravdu zvláštní, kolik času věnují filmové postavy pitvání svých emocí. Jedná se o dobrovolníky, vojenské profesionály a žoldnéře v jednom. Kdybychom měli uplatňovat stejná měřítka na účastníky obou světových válek, kteří si v drtivé většině vybírat nemohli a zažívali nekonečně horší situace, pak by se o každého z miliónů navrátilců do konce života musel starat tým psychiatrů a psychologů. Nějak jsme na tom Západě zchoulostivěli. Ono by to chtělo i trochu empatie k druhé straně konfliktu, která čelila přesile, měla nesrovnatelně vyšší ztráty a měla důvod považovat se za oběť agrese a svoji účast ve válce brala jako potřebu bránit vlast, své ideály a způsob života. Pokud jde o přítomnost Jennifer Aniston, Toni Collette ji v roli druhé z válečných matek spolehlivě zastínila. Je zkrátka o třídu lepší a zajímavější charakterová herečka než Jennifer, která kromě elegantní vizáže zas tak moc nenabízí. Celkový dojem: 45 %. Na dané téma existují mnohem vyzrálejší a silnější filmy. ()
Líná snaha o lehce mysteriózní válečné drama bez jakýchkoliv silných scén, jehož banální finále navíc celý snímek degraduje na naprostou ztrátu času. ()
O tom, že válka je svině a deformuje lidi už byl natočen nejeden film. Hlavně po Vietnamu se s nimi roztrhl pytel a Amíci teď mají další a další lokace, kde se z mladých kluků často snících o dobrodružství po návratu stávají zlomení lidé nesoucí si svá tajemství a traumata. Ne všichni, ale někteří ano. Naštěstí dnes už lékařská věda o těchto syndromech ví a je tomu věnována velká pozornost. Co dodat k filmu... Ač mám válečné snímky rád a tento je navíc spíše válečné drama trochu mixlé mysterióznem, nějak to na mně moc nezapůsobilo. Holt Moors není Malick a i když i kamera se snažila navodit svými záběry občas přemýšlivější atmošku, prostě to na mně nefungovalo. je to škoda, protože natáčecí lokace byly velice zajímavé i výprava a bylo vidět, že se to netočilo někde v Nevadě ala jako Irák. I hlavní hrdina - vypravěč mi moc nesedl a Rachel - Jenn bych málem nepoznal... Čas holt nezastavíš... Celkově je to celkem škoda, potenciál to mělo. Za vidění to ale určitě stojí, nebude to zybtečně utracená hoďka a půl. Dávám tedy za 3 dopisy z domova... * * * ()
50% ()
Vôbec nechápem, ako niekto môže dobrovoľne narukovať do armády niekoľko tisíc kilometrov od domova a myslieť si, že bráni svoju vlasť. To nepochopím. A ešte sa tým aj chváliť a byť na to hrdý - tomu poviem vypatlanosť. Niekto predsa nemusí stáť o hodnoty, ktoré ponúkam a môže mať iné... A potom sa taký chudák čuduje, ak náhodou dostane na prdel a že to jeho psychika nezvládne a on zmagorí. Odhliadnuc už od aj tak pre mňa nesympatického námetu, svoje kvality ale tento snímok má. Minimálne je v mnohých smeroch poučný a dramatické scény sú pekne nasnímané. Slabší priemer. 55/100 ()
Už po tisíci krát sa musíme pozerať, ako sú tí chudáčkovia Američania ťažko skúšaní vojnou v Iraku, Afganistane, prakticky všade vo svete. Mierotvorcovia, ktorých máme falošne ľutovať, pritom sami sa nechajú naverbovať a dostávajú za to nemalé peniaze. Úloha Aniston v úlohe vojačky je tu smiešna a jediné, čo si zaslúži pozornosť je utrpenie matiek, ktoré prídu o synov. Tie fakt niekedy za to nemôžu že splodili idiotov. ()
Jako protiválečný film, zralé drama to funguje nadstandartně. Válka existuje mnohem dál za její konec. Film ale nenabízí nic nového. ()
Těšil jsme se na pojetí války trochu jinak, ale výsledek je bohužel tak slabý, jak jsem se obával. ()
Jednoduché drama s trochou války celkem slušný příběh a dobré obsazení spokojenost. ()
Hezký vizuál, slušný hudební podklad, velmi solidní obsazení a drsné vyústění s přirozeně emotivním koncem. Na druhé straně se film místy příliš vleče, což platí zejména pro první polovinu, akce je rutinní a je jedno, že o té to tady vůbec není a hrůzy, které vedly jednoho z hrdinů k jeho iracionálnímu chování, mi tady nepřišly dostatečné. Na dané téma už vznikla řada mnohem lepších snímků a i proto tenhle řadím k průměru. 50% ()
Co to jako mělo bejt? Bože, nevim, ale nervy sem na to neměl to zjistit. ()
Asi už mě ty filmy o mladých vojácích nebaví. ()
Ešte by to chcelo 1 000 000 takýchto filmov za každého civilistu, ktorého zavraždila teroristická sieť USA-NATO-CIA-Veľká Británia-Francúzsko v Iraku. Trošku pokrytecké ľutovať niekoho, kto dobrovoľne ide do inej krajiny vraždiť ľudí pre peniaze. Z vrahov robia obete a z obetí len komparz vo filme. choré! ()
Místy se to i přes mírnou stopáž zdálo lehce natahané, ale i tak má film co říct díky silnému příběhu, který vyvolává nejen emoce, ale i myšlenky týkající se války a především zvědavost až do poslední minuty. Moc jsem nečekal, ale funguje to dobře. 85% ()
Reklama