Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ClintEastwood
    *****

    Jen co jsem si přečetl obsah filmu, okamžitě jsem ho začal stahovat. A výsledek? Pecka. V některých pasážích si nejde nevzpomenout na Cohenova Diktátora, ale nebylo by to úplně fér, protože tento snímek je (a chce být) o dost vážnější. Na (z)Zemi, konkrétně v Berlíně roku 2014, se probudí Adolf Hitler, kterému nikdo nevěří, že je skutečný. Postupem času získává jako televizní hvězda, především díky svým řečnickým schopnostem a manipulaci s davem, obrovskou popularitu a sympatie lidí. Je jasné, na co film naráží, přesně takhle se totiž před cca osmdesáti lety dostal věrný posluchač Richarda Wagnera k moci. Mě tento kousek bavil od první do poslední minuty (i díky dokonalému herectví hlavního představitele a jeho narážkám na dnešní konzumní společnost či imigranty), nenašel jsem jedinou hluchou vteřinu a proto budu hodnotit maximálně (líbil se mi i krátký vtipný odkaz na Chaplina či Funése). I když příběh pojednává o největší bestii 20. století, v některých scénách se nejde zbavit dojmu, že Hitler byl svým způsobem gentleman...(20.5.2018)

  • Frajer42
    *****

    Takže 3, 2, 1, teraz...Knihu jsem se dvakrát pokoušel rozposlouchat a dvakrát se mi to nepodařilo. Netuším, čím to mohlo být, nicméně tento snímek mi dal nový impulz, abych se o doposlouchání pokusil do třetice všeho dobrého. Kamerou i humorem mi to neskutečně připomínalo Borata. Při tomto typu humoru dostává moje bránice zabrat, takže z tohoto pohledu u mě panovala maximální spokojenost. Nejluxusnější byly záběry z ulic, kterých měly být údajně autentické. Z těchto záběrů u mě poté zvítězila Dolfíkova nadějně rozběhnutá kariéra portrétisty. Těžko odhadovat, do jaké míry se tvůrci inspirovali knihou a co dodali z vlastní zahrádky. Každopádně vzniklo dílo, které má mnohem hlubší dozvuk, než se leckomu může na první zhlédnutí zdát. První dvě třetiny je divák ponořen do víru legrácek, kde převládá černý humor a samozřejmě se objeví hromada rasistických vtípků, takže pokud jste například černoušek, radím nekoukat. Jako ve správném německém filmu, dojde samozřejmě i na mrtvého pejska. V poslední třetině, podezírám tvůrce, že zcela záměrně humor kamsi odcestuje. Vše začíná běžet na vážnější notě a je to bohužel takové lehoulince nezáživné. Vše ovšem vyvrcholí naprosto excelentním závěrem s výbornou pointou a velmi vysoko zdviženým ukazováčkem! Vhodné jak pro diváky milující kvalitní humor, tak i pro domácí filosofy - samouky. Z mého pohledu se jednalo o jedno velké překvapení, které je třeba hvězdičkově docenit.(21.4.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Četl jste mou knihu?“ – „Je tu těžko k dostání.“ Ač netknut předlohou a nalomen vlažnými recenzemi, na dílo s tak velkým potenciálem jsem se dost těšil. Po zhlédnutí však musím konstatovat, že film je krapet nevyrovnaný, a přesně takový byl i můj divácký dojem. Na jednu stranu mě hodně bavil, často jsem se smál (třeba u debaty o „plemenech“ či i té prvoplánovější parodie Pádu třetí říše), na druhou mi ovšem řada věcí moc vtipná nepřišla (krysí kulky…opravdu?), ale hlavně mi nevoněl znatelný (politicky korektní) přístup tvůrců snímku, který mě s různou intenzitou dráždil po celý film. Což se odráželo i v přelévání žánrů komedie a satiry, kdy jsem si místy docela přál, aby se film nesnažil plavat tak moc po oficiálním proudu (fakt, že šlo o německou produkci, tvůrcům občas viditelně svazoval ruce, netroufli si pak totiž tolik). To jde pocítit nejvíc v závěru, který vyzněl jak na politickou objednávku. Nicméně, na ty slabší 4* jsem si film přece jen ještě užil. „Proč dělat vtipy o cizincích? Když má někdo doma krysy, tak nevolá klauna, ale deratizéra.“(13.7.2016)

  • SaNcHeZ_cz
    ****

    Kdo by řekl, že musí přijít Adolf, který si troufne nastavit současné politicko-společenské situaci zrcadlo. I když mě knižní předloha začala v půli tak trochu nudit, její filmová adaptace téměř nemíří vedle. Místy sice trochu stagnuje, nicméně když se do něčeho zakousne už nepustí. Dodává jak karikaturu, tak lidskou osobnost i válečného zločince a zvíře v jedné osobě. Výtečný Oliver Massuci, skvělé zpracování a moderní audiovizuál, to vše hraje skvěle do karet této až mrazivě aktuální komedii. [75%](11.3.2016)

  • Big Bear
    ****

    ,,Turci v Berlíně?!' Jak je to možné !? ' ---- Když jsem se o této komedii doslechl, pochopitelně jsem ji zatoužil vidět. Despekt u mne působilo jen to, že to točili Němci a jejich humor je někdy opravdu nehumorný. Po prvních rozpačitých minutách kdy jsem zjistil, že Adolfa hraje habán jehož podoba Hitlerovi moc neodpovídala, jsem se postupně nechal do tohoto žánrového mišmaše postupně vtáhnout a sledoval tu neskutečnou hru, kterou tvůrci rozehráli nejen s divákem, ale i s Němci kolem sebe. Hitler je ikona. Masový vrah, šílenec, jeden ze spolutvůrců myšlenky likvidace Židů a Slovanů. Je to ale zároveň osobnost, která Němcko zbrojením vytáhla z bídy hospodářské krize, osobnost za níž Německo se málem (naštěstí ne) stalo Třetí tisíciletou říší a kdy v čase nakloněné válečné štěstěny hranice Germánie sahaly od Norska po Rusko. Tak co zkusit tohoto jedince zhmotnit a přenést do dnešní doby? Do doby, kdy Německo tolikrát ofackované za holocaust otvírá brány každému a není schopno rozeznat, že se tím odsuzuje k záhubě. Do Německa zapleveleného politickými stranami a hromadami znechucených voličů, do Německa sociálních dávek nepřizpůsobivým placených nuceně pracující většinou... Za Hitlera nic takového nebylo, proto logicky jeho údiv budí úsměv. Cestuje s průvodcem po Německu a navštěvuje lidi. Zde se film stává reality show a divák v úžasu sleduje reakce běžných Němců na ulici. Někteří se smějí, někteří se s Hitlerem fotí, někteří hajlují, někteří jsou pobouřeni a někteří natvrdo říkají, že by za něj šli bojovat do nové války. Knihu jsem nečetl a po skončení filmu si nejsem úplně jist co nám tím autoři chtěli sdělit a jaké zrcadlo nám nastavili. Obraz Německa a jeho občanů 70 let po válce byl prapodivný. Řada Němců se k Adolfovi chovala jako k historické postavě a snad až jako k otci zakladateli... To jak Hitler tepal do uprchlíků mi od tvůrců přišlo odvážné, postupně jsem si ale uvědomil, že to není hlavním posláním filmu. Hlavní myšlenkou bylo, že i když jsme třeba se současnou situací nespokojeni a odmítáme inženýry z Afriky, musíme se mít setsakramentsky na pozoru před někým, kdo říká co chce lid slyšet, kdo má charisma, kdo umí mluvit a kdo by byl bez lidí nic. Mějme se na pozoru před novými Führery. * * * *(18.4.2016)

  • - V jedné scéně je ve Fabianově (Fabian Busch) pokoji vidět plakát k filmu Návrat do budoucnosti (1985). Fabian také skoro celý film nosí klasickou vestu hlavního protagonisty tohoto filmu, Martyho McFlye. (filmfanouch)

  • - Ve scéně, kdy Hitler (Oliver Masucci) otevře internetový prohlížeč, lze spatřit logo Google, které má však již pozměněný design používaný až od 1. 9. 2015. Film je přitom zasazen do roku 2014. (dvorky1997)

  • - Oproti predlohe je film oveľa jemnejší. Hitler počas celého filmu nezdraví zdvihnutím pravice a klasickým nacistickým pozdravom heil, pričom v knihe to bol jeho normálny pozdrav. Taktiež komentáre ku černochom a Arabom boli oveľa drsnejšie ako vo filme. (Jumar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace