poster

Brimstone (festivalový název)

  • Nizozemsko

    Brimstone

  • Francie

    Brimstone

  • Německo

    Brimstone

  • Německo

    Brimstone: Erlöse uns von dem Bösen

  • Belgie

    Brimstone

  • Švédsko

    Brimstone

  • Velká Británie

    Brimstone

  • USA

    Brimstone

  • Slovensko

    Brimstone

    (festivalový název)
  • Austrálie

    Brimstone

  • Kanada

    Brimstone

Western / Thriller / Mysteriózní

Nizozemsko / Francie / Německo / Belgie / Švédsko / Velká Británie / USA, 2016, 145 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kulyk
    ****

    Ta jedna hvězda je z nebe spadlá jen za to, že se úvod táhl jako nožka za mrtvičkářem. Kdo však vytrvá, neprohloupí. Pokud někteří z vás vnímají snímek jako feministickou agitku, budiž. Já se obávám, že tomu tak není. Mezi námi, muži, je hovad sdostatek, a to i bez honu na čarodejnice v podobě mýtů píčovin. Sám jsem příkladem. Bylo by dosti tendenční film kvůli momentánímu záchvatu amerického puritánsko - zlodějského likvidování lidské přirozenosti odsuzovat. Ostatně - ten je možný jen proto, že zmrdství je mezi samečky i samičkami zastoupeno procentuálně... tak nějak stejně.(10.1.2018)

  • castor
    ****

    To, co měl rozhodnout Bůh, udělala němá porodní bába. Nejen tím poštvala proti své rodině reverenda kázajícího trest pro všechny hříšníky. Sic dojel do města teprve nedávno, ona záhy rozpoznala jeho krutou duši. Moc dobře totiž věděla, co zlého v sobě nosí. Zdaleka totiž nešlo o jejich první setkání. Bohužel. Záhy přijde na řadu hornické městečko, kde se pánové dočkávají (prý zaslouženého) rozptýlení, a divákovi začne leccos docházet. Aby mu to tvůrci v dalším dějství zase rozvrátili. Tahle deprese má nakonec čtyři kapitoly. Holandský režisér Martin Koolhoven představuje syrovou vizi moderně pojatého westernu s výraznou dávkou brutality, možná lehce připomíná kousky Paula Verhoevena, když ještě natáčel ve své domovině. Tvůrci si všímají postavení žen, otírají se o náboženský fanatismus, hodně vsázejí na atmosféru a zejména postavy. V každé epizodě sledujeme, jak je Dakota Fanning (potažmo nesmírně talentovaná a toho času čtrnáctiletá Emilia Jones) skvělá herečka a démonický Guy Pearce skvostným záporákem. Divím se, že tenhle Australan ještě nemá na polici nějakou prestižní cenu. Tvůrci s námi manipulují, nabízejí řadu motivů a nápaditých scén (ač místy jen černobílých), až se divák musí radovat. Samozřejmě je diskutabilní množství násilí, nicméně vyloženě samoúčelným bych ho nenazýval. Koolhoven si získal sakra respekt.(6.5.2017)

  • dopitak
    *****

    Drsňácký a krvavý surreal western, kde hlavně ženské plémě je bito. Nemyslím že by na základě dojmů z projekce náboženství mělo být přehnaně pranýřováno, v tomhle filmu je spíš zástěrkou pro rejdy zla ztělesněného magorem a úchylákem. Časová osa je náročná, ale dává krásný kruh a umožnila tvůrcům hezky si pohrát se scénářem.(31.8.2019)

  • eLeR
    *****

    Vynikajúca záležitosť ... počnúc precízne uloženými kapitolami, cez skvelých hercov, dokonalú výpravu, výbornú atmosféru a končiac ... tak napríklad ... skvelou muzikou. Martin vďaka. Nadišiel tvoj čas .. a nebol si nežný. Videné v rámci 30 dní so svetovou kinematografiou (marec 2017)(31.3.2017)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Zajímavý kousek, který je hodně netradiční, ale svým stylem vyprávění pro mne byl bohužel až iritující. Film je rozdělen na 4 kapitoly, které jsou časově rozházené, takže zbytečně je to matoucí a překombinované,což já osobně moc nemusím. Nejvíce mi vadilo, když postava v jedné kapitole umře a v další opět žije- tohle nesnáším. Za mínus pokládám i velkou podobnost hereček Dakota Fanning a Emilia Jones, měl jsem problém se vyznat, která z nich je zrovna na scéně, což je veliká škoda, protože vizuál je perfektní, atmosféra je syrová a násilím či sexem se zde nešetří, za což dávám velké plus. Highlightem pro mne byla kapitola číslo 2. Stopáž je na můj vkus také příliš přepálená, takže i přes vynikající scény, nemohu dát nadprůměrné hodnocení. PS: Guy Pearce byl opravdu ďábel. 65%(11.3.2017)

  • - Oči Carice Van Houten jsou normálně modré, ale ve filmu nosí hnědé čočky. Emilia Jones (hraje mladší verzi Joanny) má zase naopak hnědé oči, ale ve filmu modré. Guy Pearce má běžně modré oči, ve snímku ale pouze v kapitolách 2 a 3 - v kapitolách 1 a 4 jsou téměř černé. (Nine)

  • - S rozpočtom 12 miliónov eur ide o druhý najdrahší holandský film. Drahším je len Zwartboek (2006), ktorý stal 21 miliónov dolárov. (beso74)

  • - Spoiler: Keď si jednotlivé časti filmu zoradíme chronologicky, zistíme, že plynú podľa ročných období: jar, leto, jeseň, zima a jar. Je to zároveň odkaz na film Jar, leto, jeseň, zima... a jar (2003). Oba filmy majú podobnú pointu. (giaruj)