Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GodComplex
    ****

    Ja se z tech Hitchcockovych back screenu jednou zblaznim. Zajimalo by me, jestli to v dobe vzniku lidem prislo uplne normalni, ale dnes to pusobi naprosto maximalne usmevne. Kazdy druhy zaber (obzvlast v Marocke casti filmu) je banda hercu zirajici na screen ve studiu, pricemz vyuziti je naprosto contraproduktivni a vse by se dalo jednoduse natocit realne. Nejvetsi parodie v teto sfere jsou potom tradicni Hitchcock party pri jizde autem/autobusem. Pokud ale pominu tuhle reziserskou minelu, jedna se o jeden z nejlepsich Cock filmu. Vynikajici propojeni filmove linie s hudbou uz od uvodnich titulku az po finalni sceny, fungujici paranoia v prvni casti, spravna gradace ve finale a James Stewart a Doris Day vytvorili velmi sympaticky manzelsky par (pro zpivajici blondyny mam slabost). 8/10(23.9.2010)

  • Frajer42
    **

    Očekával jsem něco na způsob "Na sever severozápadní linkou" a dostal jsem něco výrazně odlišného. Slovy chvály budu tentokrát šetřit. Jeden z nejhorších filmů režisérského mistra, jaký se mi doposud posmolilo vidět. Prostředí Maroka bylo příjemné, dokonce jsem poznal, že by mělo jít právě o Maroko. Příběh je dle Hitchcockova rukopisu trošku zamotaný a propracovaný, ale příliš mu to nepřidává na velice nízké poutavosti. Dost jsem se nudil. Oko si divák nespraví ani v rámci hereckého obsazení. S výjimkiu James Stewarta je to bída. Páni jsou nesympatičtí a dámy dokonce až nezvykle odporné. Neodpustím si pozastavení se nad ztvárněním "bitek", respektive pokusu o ně. Byly vážně epické! Několikrát mi také vynechal rozum nad dost nepravděpodobným počínáním mnoha postav. Například mě fascinovalo postřelení ministra, který o 5 minut později neměl problém vtípkovat se svými zachránci. No, nevidím to na více než dvě hvězdy.(18.9.2016)

  • ScarPoul
    ****

    Tento film som videl kedysi dávno a zapôsobil na mňa. Z odstupom času ale nemá pre mňa takú silu, akú má napríklad Okno do Dvora. A dôvod je posledných 30 minút, ktoré sú časovo tak hútne, že tam dochádza k logickým chybám. Odrazu sa dostávame do roviny, kedy postavy konajú úplne inak, ako by mali, pretože čo je dôležité je vyriešiť záhadu, zachrániť chlapca a ešte k tomu zabrániť atentátu na ministra. Ale aj napriek tomu, že koniec narúša logickosť a odtrháva nás vedome od prirodzenej gradácie, je to ďalší prienik Hitchcocka do žánru, ktorý ho preslávil. Zadné projekcie, atraktívne prostredie, zaujímavý herci a budovanie napätia, ktoré ustupuje logickosti scenára so sebou prináša množstvo superlatív. Nie dokonalé. Ale zábavné a nestarnúce. Doris Dayovú moc nemusím. Ale Stewart je ako obvykle pán.(15.9.2018)

  • ClintEastwood
    ****

    Muž, který věděl příliš mnoho, je Hitchcockovým remakem vlastního filmu ze třicátých let. Není tolik známý jako jiné mistrovy snímky, ale u mě skutečně zabodoval a řadím ho těsně pod vrchol tvorby Alfreda Hitchcocka. Vynikající James Stewart a Doris Day v roli rodičů, kteří v Maroku ztratí svého syna. No, ztratí, byl jim unesen a to do Anglie. Rozehrává se zajímavý a napínavý snímek, který se proslavil i krásnou písní Qué Sera Sera, která v něm v závěru zazní. Finální scéna v opeře je dokonalá a podtrhuje tento zajímavý film, který dnes již patří ke klasice.(17.11.2009)

  • Sawy
    ****

    Od Mistra hrůzy nemám nakoukáno nijak velké množství snímků,což jsem samozřejmě nemohl nechat jen tak.V budoucnu hodlám zhlédnout ještě hodně jeho filmu a začal jsem tímhle konspiračním thrillerem,který je v mnoha ohledech pro Hitchcocka typický.Má výtečného Jamese Stewarta,spoustu napětí,jednu velkolepou scénu (Albert Hall) a silnou ženskou hrdinku ve skvělém podání Doris Day.Rozhodně kvalitní film,který možná nepatří k úplnému mistrovu vrcholu,ale i tak na člověka zapůsobí. 80 %(26.5.2010)

  • - Scéna Albert Hall trvá 12 minut a skládá se ze 124 záběrů. (Pavlínka9)

  • - Na scénáři spolupracoval Angus MacPhail, který se podílel i na první verzi filmu z roku 1934.

  • - Skladatel filmu Bernard Herrmann si ve filmu zahrál dirigenta orchestru. (Hans.)