Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    ****

    S vědomím původní verze z roku 1934 je tento Muž, který věděl příliš mnoho samozřejmě mnohem lepší. Má všechny atrakce, je barevný, širokoúhlý, ústřední píseň je velmi chytlavá a v hlavní roli je bezvadný James Stewart (ano, právě on táhne film jako nikdo jiný). Přesto, anebo právě proto, jsem sledovala velmi kriticky všechny změny, odlišnosti a zda mají své opodstatnění a jestli fungují ideálně. Inu, dokud byl Hitch v Anglii, toužil po Hollywoodu, když ho dobil, stal se chodící reklamou na Anglii. Nové zpracování je mnohem profesionálnější, ale i tak se najdou místa nelogická, nechtěně komická a samoúčelná. Scéna v Royal Stuart Hall je nicméně velkolepá a Jimmy je zdaleka nejlepší herec, se kterým kdy Hitch pracoval, ale motivace některých postav je kouzelně naivní, vývoj situace jde dál a dál jen proto, abychom se dočkali toho vtípku s příbuznými na závěr. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam, čekat něco jiného by byla divákova neznalost.(13.1.2019)

  • Chrustyn
    ****

    Alfred Hitchcock natočil remake jednoho ze svých filmů, přizval si k tomu svého oblíbence Jamese Stewarta a vznikl z toho napínavý thriller, který už je dnes klasikou. Na dnešní dobu už je příběh dost okoukaný (manželům na dovolené unesou syna aby pomlčeli o chystaném atentátu, který se k nim dostal přes tajemného cizince) ale ve své době tomu bylo přeci jen jinak a hlavně Hitich si s thrillery vždy rozuměl. Tempo není nejrychlejší a režisér vypráví tak jak je zvyklý ale i tak se jedná o jeden z jeho nejlepších filmů, kde Stewart jako vždy exceluje.(2.6.2010)

  • Frajer42
    **

    Očekával jsem něco na způsob "Na sever severozápadní linkou" a dostal jsem něco výrazně odlišného. Slovy chvály budu tentokrát šetřit. Jeden z nejhorších filmů režisérského mistra, jaký se mi doposud posmolilo vidět. Prostředí Maroka bylo příjemné, dokonce jsem poznal, že by mělo jít právě o Maroko. Příběh je dle Hitchcockova rukopisu trošku zamotaný a propracovaný, ale příliš mu to nepřidává na velice nízké poutavosti. Dost jsem se nudil. Oko si divák nespraví ani v rámci hereckého obsazení. S výjimkiu James Stewarta je to bída. Páni jsou nesympatičtí a dámy dokonce až nezvykle odporné. Neodpustím si pozastavení se nad ztvárněním "bitek", respektive pokusu o ně. Byly vážně epické! Několikrát mi také vynechal rozum nad dost nepravděpodobným počínáním mnoha postav. Například mě fascinovalo postřelení ministra, který o 5 minut později neměl problém vtípkovat se svými zachránci. No, nevidím to na více než dvě hvězdy.(18.9.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Mám jasno v tom, že neohrozím život svého dítěte jenom proto, abych ochránil život kteréhokoli politika. Takže, v souladu s filozofií doktora MacKenny, bych, v případě odcizení mého potomka, obnovil svůj zvířecí instinkt, vyčmuchal bych chladnoucí stopu a na závěr bych milému únosci udělal uzel na páteři, aby si dobře zapamatoval na koho nemá sahat. Já jsem si tedy stále hustnoucí atmosféru snímku řádně užil a trvám na tom, že občasný fórek ji rozhodně nerozmělnil. Vytknout bych si troufnul snad jen to, že při nedořešené koncovce zasprintoval Hitch příliš zběsile vzhledem k tomu, že původně nasazenému tempu by v poklidu stačil i důchodce se správně nastaveným chodítkem.(22.1.2013)

  • ClintEastwood
    ****

    Muž, který věděl příliš mnoho, je Hitchcockovým remakem vlastního filmu ze třicátých let. Není tolik známý jako jiné mistrovy snímky, ale u mě skutečně zabodoval a řadím ho těsně pod vrchol tvorby Alfreda Hitchcocka. Vynikající James Stewart a Doris Day v roli rodičů, kteří v Maroku ztratí svého syna. No, ztratí, byl jim unesen a to do Anglie. Rozehrává se zajímavý a napínavý snímek, který se proslavil i krásnou písní Qué Sera Sera, která v něm v závěru zazní. Finální scéna v opeře je dokonalá a podtrhuje tento zajímavý film, který dnes již patří ke klasice.(17.11.2009)

  • - Skladatel filmu Bernard Herrmann si ve filmu zahrál dirigenta orchestru. (Hans.)

  • - Ve scéně, v níž Dr. Benjamin McKenna (James Stewart) pronásleduje na schodech Josephine (Doris Day), pronášel původně Stewart dlouhý monolog. Hitchcockovi se to ale nelíbilo, a tak v konečné verzi Stewart neříká vůbec nic.

  • - Na scénáři spolupracoval Angus MacPhail, který se podílel i na první verzi filmu z roku 1934.