Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Film, který usnul na příliš pohodlné pohovce doktora Freuda. Napadá mne tolik důvodů, proč Marnie funguje v jednotlivých scénách (úvod, loupež), nikoliv jako celek, ale nedokážu se rozhodnout pro jeden nejpodstatnější. Možná nebylo nejlepším tahem obsazení Tippi Henders, která nepodněcuje zvědavost tak, jak to uměla oslovená, ale dobrovolně odstoupivší Grace Kelly. Možná jsou za tím problémy s upravovaným scénářem (nahrazení původního scénáristy kvůli neshodám v pojetí scény „znásilnění“). Možná Hitchcockova tvrdohlavé dodržování filmařských postupů klasického a tehdy již poněkud zkornatělého Hollywoodu (nijak oslňující zadní projekce, otřesná kresba parníku za matčiným domem, dokonce i kůň je v některých záběrech umělý). Možná nepřesvědčivé psychologické pozadí Marniiny nemoci a s tím související logické kiksy (kolem červeného křesla u svého zaměstnavatele prochází bez povšimnutí). Možná něco jiného. Film ve výsledku není až tak hrozný, každopádně mnohem horší než jsme od Hitche zvyklí. 70% Zajímavé komentáře: MIMIC, Lavran(23.8.2010)

  • Cimr
    ***

    Pokud dobře počítám, je Marnie 23. filmem, který jsem od mistra Alfréda viděl, takže už jsem celkem způsobilý napsat, že vím, že Hitch to umí lépe. Dokonce mnohem lépe. Na staré dobré časy, kdy nám napínal nervy k prasknutí, si vzpomeneme jen v jediné scéně (Marnie jde loupit a v tu chvíli přijde uklízečka), jinak jde o rozvleklý psychologický dialog mezi Hedrenovou a Connerym, který je navíc podivně nelogický: Marnie je sice hezká ženská, ale není to až taková sláva, aby si kvůli tomu muž vzal ženu, která ho podvádí, lže mu a štítí se na něj sáhnout. Vysvětlete mi, co z toho vztahu Mark má? Skutečně ji tak moc miluje? Nebo ho pohání spasitelský komplex, chce Marnii za každou cenu pomoct? Nevím, nějak tomu nevěřím. Hitchcock je tentokrát víc psychoanalytický než cokoli jiného a to mi upřímně řečeno nesedí. Závěr byl ve své době nejspíš velmi šokující, ale ve zkoušce času neobstál. Dnes jsme zvyklí vídat mnohem horší věci i v některých filmech pro děti.(31.1.2013)

  • nascendi
    **

    Marnie je dvadsiatym Hitchcockovým filmom, ktorý som videl. Naďalej považujem niektoré z nich na čele so Psychom za vynikajúce filmy, ale v žiadnom prípade sa nebudem ospravedlňovať za to, že nechápem genialitu nejakého režiséra, ani prihadzovať hviezdičky podľa renomé režiséra. Marnie som pozeral iba ledabolo, pretože ma celý príbeh nezaujímal, "Tippi" mal Hitchcock vyhodiť už v polovici nakrúcania Vtákov a nie ponúknuť jej ďalšiu úlohu, hudba ma rušila a film bol zostarnutý do takej miery, že to prekážalo aj keď by som mal byť ako senior tolerantný. Takže som hodnotením vyjadril názor, že ak by Hitchcock Marnie nenakrútil, jeho filmografia by tým neutrpela.(29.11.2016)

  • sulimo
    ***

    Sice ten Freud je krapet ohranej, kort od Hitchcocka, ale i tak se jedná o hodně dobrý a hlavně koukatelný film, který i přes svoji délku nenudí. Zápletka je zajímavá, i když je fakt, že feministky to budou hodně těžko snášet hlavně díky Connerymu a jeho roli nadsamce, kterej si prostě vybral a je to jeho, navzdory faktu, že se to pářit prostě nechce, ale on to pomocí amatérské psychoanalýzy přiměje....no, i na mě trochu silný kafe. Holt šedesátá léta a nová sociální hnutí teprve plenkách nebo dokonce v dělohách, dneska by to už neprošlo, nebo prošlo,ale leda tak jako námět pro porno.(24.5.2011)

  • zette
    ****

    Marnie je misty celkem dost utahana a zaver mozna uplne netrefite, ale budete blizko... To jsou dve nejvetsi slabiny filmu. I kdyz Hitchcock nebyl reziser, ktery by sel s dobou (zabery s pistoli v ruce, pad z kone, jizda na koni ci v aute), tak mozna prave proto ma osobity styl, ktery me bavi. Po vytvarne strance taky dokonale, ta lod v pristavu na konci ulice, kde bydlela matka Marnie byla kouzelna a vydrzel bych se na ten zaber divat hodiny. Connery jako vzdy vyborny. Hitchcockovy filmy dokazi zaujmout.(28.12.2011)

  • - V jedné ze scén se Mark Rutland (Sean Connery) snaží pochopit osobnost své psychicky narušené ženy Marnie (Tippi Hedren). Za tímto účelem čte knihu, která má v českém překladu docela bizarní název: „Sexuální úchylky zločinců ženského pohlaví“. Kniha se stejným názvem pravděpodobně nikdy nevyšla neboť jí v běžných zdrojích nelze dohledat. (Posheidon)

  • - Diana Baker (Lil) měla zakázáno přečíst si scénář, dokud se nerozhodne, zda ve filmu bude hrát. Jediné co věděla, bylo, že se jedná o Hitchcockův film Marnie s Tippi Hedren v hlavní roli. (facojurka)

  • - Natáčeno od 26. listopadu 1963 do 19. března 1964. (facojurka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace