Nastala chyba při přehrávání videa.
  • rikitiki
    ****

    I když Hitchcock patří mezi mé oblíbené režiséry, uznávám, že jeho urputná snaha vyjádřit obrazem vnitřní hnutí hrdinů někdy působí směšně.____ V Marnie je to například scéna, kdy se hlavní ženská postava pokouší vyloupit trezor, ale zároveň ji od toho něco zrazuje (možná probouzející se cit k manželovi - majiteli obsahu trezoru). Její námahou napřažená ručička, která jakoby narazila na neviditelnou stěnu, a proto se nemůže dotknout peněz, vypadá legračně a celá scéna je křečovitá. _____Přesto mi to nevadí, pomíjím drobné mistrovy slabosti a nechávám se zas a znovu vtáhnout do děje, který překypuje sexuálním napětím a, jak u Hitchcocka bývá často, i naznačenými sexuálními úchylkami._____ Marnie popisuje boj mezi ledovou kráskou a náruživým despotou, kdy je z mého úhlu pohledu větším úchylem Mark. Muž, kterého vzrušuje ovládnutí divokého, nezkrotného stvoření, jakým přes svůj uhlazený zevnějšek Marnie je, a maskuje to jako pomoc a ochranu. Chytí ji do pasti a užívá si její krocení hrubou silou (decentně podaná scéna znásilnění) i psychickou manipulací. Vtáhne ji do situace, kdy se už bez něj Marnie neobejde, protože jinak jí hrozí vězení anebo pád do ještě větších psychických problémů. _____Naočkovaná Markovým setrvalým naléháním nakonec pronese na závěr větu, která děsivě vystihuje jejich příští vztah: "Radši budu s tebou, než bych šla do vězení." Marnie si neuvědomuje, že se právě odsoudila k doživotnímu žaláři v manželství, kde jejího muže nepřestane těšit zdolávat její odpor a násilím uhlazovat její divokost.(22.1.2013)

  • curunir
    ****

    ,,...JA SOM JU CVIČIL." ,,Ó, A ČO STE JU NAUČIL." ,,DÔVERE." ,,NIČ INÉ?" ,,ALE TO JE DOSŤ NA JAGUÁRA." __ Zo všetkého najviac na mňa film zapôsobil svojím audiovizuálnym spracovaním, ktoré po rokoch nadobúda výraznú podmanivosť. Napokon je ,,Marnie" pomerne ojedinelým úkazom takisto z dôvodu účasti mladého Conneryho, ktorý sa v tých časoch motal prakticky iba výhradne okolo Bonda a občas som sa pri sledovaní nechal uniesť myšlienkou, žeby mohlo ísť o aktivity slávneho agenta mimo jeho pracovnej doby. Na danú dobu sa tu prekvapivo pomerne často vyskytuje slovo ,,sex" a viacero šťavnatých dialógov (,,Čo si dávate do čaju vy, slečna?" - ,,Zvyčajne sáčok čaju a trocha vody.") Scéna s vykradnutím trezoru, kde Hitchcock dosiahol pozoruhodného napätia kompozíciou záberu a absenciou hudby je azda tou najlepšou z celého filmu. Nemenej pamätnou je aj vynikajúca dramatická jazda na koni (pravdepodobne nakrúcané ako 3D zábery), po ktorej však nasleduje zvláštna scéna kedy si Marnie stále nechá cudziu pištoľ, po tom ako z ,,bola nútená vystreliť". Zaujíma ma pozadie netradičnosti jej konania, hoci podstatnejšie nedostatky by som videl viac v strihovej skladbe, miestami pôsobiacej trocha zvláštne a takisto sa stotožňujem s názormi iných užívateľov uvádzajúcich rozvláčnosť deja v istých úsekoch. Bernard Herrmann vo svojej poslednej (použitej) kompozícii pre Hitchcocka zložil vynikajúce romantické aj atmosférické melódie, možno vôbec najlepšie v celej ich dlhoročnej spolupráci, ktorá mala o dva roky neskôr tak malicherne a hanebne ukončiť jedno z mimoriadnych priateľstiev filmového sveta. ,,Marnie" je dielom, ktoré si v budúcnosti ešte veľmi rád znovu pozriem. (1530. hodnotenie, 129. komentár k filmu)(29.5.2017)

  • mortak
    *****

    Pokud si odmyslíte tu červeně-tiskovou psychoanalytickou thrillerovou stylizaci, jde o skvělý film na téma ženská frigidita. Ženy jako predátorky (Lil je IMHO daleko přitažlivější než Marnie), Connery jako macho despota rozhodnutý najít pravdu (dnes by si u ženských ani neškrtl), Hitchcockovo zaměření na detaily, které v lidském jednání rozhodují, Herrmannova hudba... jedno z nejlepších mistrových děl.(15.10.2011)

  • Anderton
    *****

    Pokiaľ má niekto zafixovaného Hitcha iba ako dokonalého trilerového majstra, tak mu doporučujem Marnie ako dôkaz, že bol aj dokonalým psychológom. Spolu s hlavnou Conneryho postavou sa tu púšťa do lúštenia tajov ženskej duše, čo sťažuje ešte fakt, že táto nie je tak úplne normálna. Ako vydanie sa do labyrintu so slepými uličkami, ale s červeným stredom. Niečo spoločné s tým bude mať sexualita, vzťah matky a dcéry, dávne zabudnuté tajomstvo, potlačované túžby a absencia lásky. Nič podobné v reáli na žene neskúšajte, Mark je filmová postava a môže sa spolahnúť na istoty filmového scenára. Nakoniec zistí, že to s Marnie nebolo márne. Vy sa v skutočnosti podobným ženám vyhnite a keď chcete vedieť niečo o ich psychológii, prečítajte si Freuda.(19.10.2012)

  • lesumir
    ****

    A je to tady opět. Psychologicky laděný thriller z dílny největšího mistra ever forever Hitche, kde se nám vedle mystiky taky rozjíždí pořádná romanťárna! Co já bych bez něj dělal, vždyť všechny romantické filmy se můžou jít zahrabat. Tu dokáže nejlíp vykreslit on a k tomu přikořenit nějakou tou špionáží nebo úchylkou nebo čímkoliv jiným. Tippi se mi líbila už v Ptácích a Connery mi sedl.(21.6.2009)

  • - Tippi Hedrenová a Hitchcock spolu při natáčení příliš nekomunikovali. Neměli spolu dobrý vztah poté, co Hedrenová nebyla spokojená při natáčení jejich předchozího filmu Ptáci (1963). (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Po filme Vtáci (1963) ide o druhú spoluprácu režiséra Alfreda Hitchcocka s herečkou Tippi Hedren. (marciano)

  • - Filmový štáb vzpomíná, jak zábavné bylo obsazení Seana Conneryho. Autoři nevěděli, koho obsadit do role Jižana z vyšších vrstev. Jednoho dne Hitchcock řekl: "Právě se natáčí jedna z knih o Bondovi a slyšel jsem, že ten chlapík, který hraje Bonda, stojí za vidění. Měli bychom si sehnat nějaké ukázky." Štáb proto přošel scény s tímto hercem, který mluvil se silným skotským přízvukem. Poté se na sebe autoři navzájem podívali a vyprskli smíchy: "Toho musíme rozhodně vzít.“ A později nelitovali. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace