Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Lyn MurrayHrají:
Cary Grant, Grace Kelly, Jessie Royce Landis, John Williams, Charles Vanel, Brigitte Auber, Jean Martinelli, Martha Bamattre, Dominique Davray (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Bývalý profesionální špičkový zloděj, John Robie (Cary Grant), má problém. Ačkoliv po skončení války zanechal svého řemesla a dnes žije poklidně ve své vile nad Monakem, policie a místní podsvětí mu nevěří. Příčinou této nedůvěry je řada loupeží, která se v poslední době na Riviéře děje. Bohatým turistkám krade neznámý zloděj z pokoje jejich šperky. Pachatel přesně kopíruje bývalý styl loupeží Robieho, a tak policisté věří tomu, že se Robie vrátil ke své původní profesi. Když policisté dorazí k Robiemu do vily, aby ho zatkli, Robie na nic nečeká a uteče jim. Následně vyhledá svého bývalého kumpána z doby, kdy byl v odboji, Bertaniho. Jemu Robie řekne, že se rozhodl pachatele najít sám, a tím očistit své jméno. Robie má však policisty v patách, a tak mu před nimi z Bertaniho restaurace musí pomoci utéct dcera číšníka Foussarda, Danielle. Ostatně Foussard byl v době, kdy Robie ještě kradl šperky, jedním z jeho kompliců. Bertani kontaktuje Robieho se zaměstnancem pojišťovny Lloyds, H. H. Hughsonem. Ten přistupuje na Robieho nabídku odhalení skutečného zloděje a začíná s Robiem spolupracovat. Robie dostane od Hughsona soupis nejbohatších dam, které se v současnosti na Riviéře nacházejí a u nichž je předpoklad, že se je zloděj pokusí okrást o jejich šperky. Na základě tohoto seznamu se Robie seznámí s Američankami Stevensovými. Robiemu se líbí mladší z žen, Frances (Grace Kellyová). Její matce Jessie je Robie také sympatický. Robieho vyhledá Danielle a varuje ho, že jeho bývalí přátelé jsou z loupeží nervózní a uvažují nad tím, že Robieho zabijí. Robieho tedy tlačí čas. I když se snaží zloděje vypátrat, vůbec se mu nedaří. Ke všemu ho Francine, jak si Frances říká, odhalí. Fakt, že Robie je bývalým zlodějem, jí však nevadí. Jenže situace se pro Robieho ještě více zkomplikuje, když je matka Francine také okradena o své šperky. Francine zprvu věří, že šperky ukradl Robie. Ten se proto musí ztratit. Znovu kontaktuje Hughsona a společně s ním připraví plán, jak skutečného zloděje dopadnout. Robie využije lsti, pomocí které se ho jeho bývalí komplicové z podsvětí pokoušejí vylákat na odlehlé místo. Věří, že zde by mohl odhalit totožnost skutečného lupiče... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (194)
Maximálně tři hvězdy. Nejde o žádnou nezapomenutelnou romanci a ani žádný thriller. Děj hodně vykonstruovaný, "umělý", dá-li se to tak nazvat. Koukatelné díky Grace (to především) a lokacím. Zadní projekce iritující (jízda autem, na člunu - to ještě beru, ale proč když auto stojí?). Čekal jsem o trošku víc. ()
Úvod naznačoval niečo viac, no nakoniec iba jemne nadpriemerný Hitchcock, ktorý si ani tu neodpustil miniroličku(sediaci muž v autobuse). Po druhý krát som mal možnosť vidieť Grace Kelly, no extra dojem na mňa neurobila. Spolu s Grantom im to nejako nešlo, vzájomná chémia nefungovala, no naopak Grantovi snáď sadne všetko. 60%. ()
Alfred Hitchcock je prezdivany jako mistr hororu, ale znalci jeho tvorby dobre vedi, ze vic, nez cokoliv, je to mistr parodie a to zejmena v pouzivani back screenu. Skoro v kazdem jeho filmu se muzete spolehnout (a tesit) na alespon jednu jizdu v aute, kde ze zpusobu nataceni na back screenech a snahy hercu o umele zahrani odstredive sily pri zatackach dostanete totalni vytlem. Cock to tak sice nezamyslel, ale diky velmi zastaralemu feelingu se i ze seriozne pojatych thrilleru stavaji regulerni komedie. Zde je to obzvlast skoda, protoze tak vysla vnivec nadherna francouzska Riviera a sympaticnost Caryho Granta a Grace Kelly. 3/10 ()
Film o tom, jak zloděj chytá zloděje, a nakonec sám padne do pasti podivně chladné ale umanuté krasavici, pro kterou je spíš trofejí než milovaným mužem. A mezi tím je ještě všechny chytá jednak policie a druhak bývalí parťáci. _____Hitchcockovo zdejší cameo je asi nejlepší ze všech, protože je vtipné v dané situaci, kdy jsou ptáčci v kleci metaforou hrozby vězení, která visí na C. Grantem a zároveň až neskutečně přesně předvídají pozdější Hitchcockům velehit. ___ Jenomže kráska G. Kellyová je tak mrazivá, že nevěřím tomu, že by ji někdo chtěl sevřít do náruče - natož C. Grant. Ledová je už svým vzezřením, ale tady to ještě bylo podtržené napsaným charakterem kalkulující a přehlíživé slečinky s penězi a dobrou školou. ____ Bylo to sice od začátku marné, ale doufala jsem, že si Grant začne s její matkou J. R. Landisovou. Ta ženská měla šťávu, energii a břitkou mluvu, vedle níž vypadala překrásná Kellyová jako socha z mramoru. A rozhodně jim to s Grantem společně mnohem víc ladilo i jiskřilo. _____ KOUSEK DĚJE Závěrečnou scénu, kterou Hitchcock později popsal jako pro Granta nešťastný konec, protože s ústředním párem bude bydlet i tchýně, proto hodnotím úplně jinak. Jako příslib velmi pikantního milostného trojúhelníku. ()
Příjemný film, který si své **** zaslouží. Atraktivní (a sexy) Grace Kelly, krásné exteriéry, zábavné. Přestože znám i lepší filmy s Cary Grantem, doporučuji. "Matce se tu bude líbit." ■ P.S. Zloděje jsem neuhodl (na rozdíl od mé ženy). ■ P.P.S. Zajímavost: Jeden z mála filmů tehdejší doby, ve kterém byly ve více scénách použity záběry z helikoptéry. ()
Reklama