Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ sa tu hrá na trilerovú strunu a akcia sa drží gitary a sekerky, všetko je v absolútnom poriadku. Akonáhle zistíme, že sme pred zeleným plátnom a začnú nám lietať vagóny nad hlavami, je zle nedobre. Ale povedzme, že sa budem tváriť, že som bol počas týchto pasáží na vécku a ono to nakoniec nevyznieva vôbec zle. Ľudia v modernej skorumpovanej a neprehľadnej dobe sa už nemôžu spoliehať na políciu a vôbec už nie na tých, ktorí nám vládnu, preto záštitu nad ľudstvom preberá silná stredná vrstva. Len škoda, že sa scenáristom nepodarilo k tejto myšlienke napísať aj chytrejší scenár. ()

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Slušně odsýpající snímek se skvělým Liamem Neesonem, který ani ve vlaku nenalezne kýženou klidnou cestu do cílové destinace. The Commuter nabídne vcelku jednoduchou nosnou myšlenku, která je "zabalena" do zajímavě nasnímaného akčního vizuálu, jenž se místy blíží podobnému počinu s podtitulem "Non-Stop". Bohužel, zatímco u snímku z roku 2014 jsou všechny akční a filmové aspekty krásně vybalancované, tomuto snímku se to jakýmsi záhadným způsobem moc nedaří. Pomyslným posledním hřebíčkem do rakve je vyjma praštěného finále i zcela nevhodné užití "CGI" efektů, které vypadají jako z nějakého laciného pořadu na lokální televizi. Škoda, potenciál na další skvělý akční film zde vážně byl. „What have you done to my wife and son?“ ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson a Jaume Collet-Serra se před kamerou sešli už po čtvrté a já jim to bez potíží opět žeru. Výborná akční jednohubka, která má nápaditý scénář, který po vzoru Agathy Christie využívá vlaku a nabízí tak napínavý průběh, který vyvrcholí v solidní rozuzlení. A jelikož je Liam ve svých letech borec a Jaume umí pracovat s CGI efekty, užijete si i hodně slušnou adrenalinovou jízdu, která je sice cítit digitálem na sta honů, ale mně to vlastně vůbec neuráželo. Efektivně vzhlížející kamera, která naprosto brilantně snímá akční scenérie a nerozklepe se, když se na ní Liam blbě podívá, tu vytváří takový adrenalin, že jsem měl co dělat, abych tep po shlédnutí filmu ustálil na normálu. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Michael (Liam Neeson) vo filme používa pištoľ SIG-Sauer P226. Členovia jednotky SWAT majú karabíny M4A1. Ostrelovač v závere používa pušku HK417. (ČSFD)
  • Keď ku koncu filmu mieri Michael (Liam Neeson) na zradcu pištoľou, tak sa v jednotlivých záberoch mení jeho úchop. Keď sa pozeráme z jeho pohľadu na zradcu, tak jeho ľavý palec je na zbrani položený veľmi vysoko. Keď sa však pozeráme z pohľadu zradcu naňho, tak má ľavý palec na zbrani podstatne nižšie, vôbec sa ním nedotýka záveru. (ČSFD)

Reklama

Reklama