Reklama

Reklama

Irena (Jiřina Bohdalová) je energická majitelka prosperující firmy. Po vlastní vážné autohavárii se ale rozhodne svou firmu prodat a získané prostředky věnovat potřebným. Když její syn Jarda (Ondřej Vetchý) zjistí, že začala rozdávat majetek, který měl jednou zdědit, začne pod nátlakem své ženy (Tatiana Vilhelmová) usilovat o to, aby byla jeho vlastní matka prohlášena za nesvéprávnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (147)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Celkem klasická záležitost - film o penězích, lásce a dobrých skutcích. Ničím výjimečný počin, kterému nejvíc ubližuje to, jak dává okatě najevo, že přijde drama a emoce a je to pak zbytečně přepjaté, otázkou zůstává, proč zrovna tohle bylo vybráno jako oslava herectví Jiřiny Bohdalové k jejím pětaosmdesátinám. Zdeňku Zelenkovi (ten je díky kameramanovi Martinu Šecovi poprvé méně okatě televizní) už ale hraje ve filmech více jak dvacet let a z této pasti se už budou těžko dostávat. Ondřej Vetchý hraje podobnou postavu jak v Babím létě, ale poprvé jsem ho viděl herecky trochu bezradného. 50%. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokud nemáte rádi Jiřinku a sere Vás pokaždé, když se lísá k aktuálnímu politickému esu, tak na film snad ani nekoukejte. Sice je to taková trošku lepší epizoda Rodinných pout na úrovni Života na zámku, ale nedá se jí upřít, že jsem ji měl tendenci dokoukat. Herecky to tu je (kromě Jiřinky) docela nabouchaný, ale u Ondry Vetchýho je třeba hrozně znát, že stačí horší film a už to jeho ztřeštěné chování vypadá spíš parodicky, než vážně. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak Rákosníček vypustil rybník.. Lidé si jsou schopni provést horší věci i kvůli mnohem menším penězům, takže téma je velmi aktuální, jenže to by z toho nesměl Zelenka udělat komédii spíchnutou horkou jehlou. Postavy Vilhelmové a Hrušínského byly jen trapné karikatury, zmateně hrající Vetchý působil, že se každou chvíli rozbrečí, snaha o humor působila kontraproduktivně a o nějaké psychologii postav nemůže být řeč. Jiřina poprvé na dozorčí radě nebo zásahovka v akci byly už jen takové třešničky na žluklém narozeninovém dortu, který mohl chutnat mnohem lépe, kdyby se přehnaně oddaný kuchař držel receptu dobře napsaného dramatu. Nu co, buďme rádi, že se nenaplnil můj předpoklad a Piškula na konci nezatančil waltz s handicapovanou slečnou na vozíku.. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Na TV produkci ČT celkem slušné resp. koukatelné. Bohdalka předvedla, že jí hraní před větším štábem ještě nečiní potíže a po všech těch vařeních a zahrádkářských pořadech je to celkem milé zjištění. Dalším milým zjištěním byl nestárnoucí Viktor Preiss, který plný sil a na vrcholu se rozhodl skončit s herectvím, protože chce :-). Jinak to celé byla tak trochu předvídatelná pohádka ,, O zlém synovi, ještě zlejší snaše a hodném vnukovi'' kde nakonec darebáci spláčou nad hamižností a hodní budou odměněni. A aby to nebylo tak blbé, konec přeci jen neskončí svatbou a hostinou. Vetchého přehrávání mne místy štvalo, nechápal jsem co se s ním děje... Nevím kdo byl tím geniálním hlasem, ale evidentně kohosi napadlo do filmu nešoupnout i Donutila, za což jsem mu nesmírně vděčen. Koukat se na to dalo, ale pokud chtěli Bohdalové dát nějaký širší prostor, chtělo to lepší scénář. Věřím, že by ukázala víc. Tři obálky tisícovek. * * * ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Ach jo. Ach jo, ach jo, ach jo! I když se člověk snaží být vůči ČT smířlivý, i když se snaží chápat limitace veřejnoprávního média, po kterém všichni chtějí, aby suplovalo americké kabelovky, i když ho neurážel Doktor Martin, který byl, co být měl. I přes to všechno se nestačí divit, když se název filmu objeví v comic sans a následuje hodina a půl největšího režijního, scenáristického a především hereckého odpadu, jaký si jde vůbec představit (Bohdalová opravdu nedokáže dělat nic jiného než deklarovat zas a znovu samu sebe jako Bohdalovou, ale opravdový zabiják je tu kvůli tristnímu textu a vedení především Vetchý). Tohle opravdu bolí jako sůl do očí. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Jako scenárista musel Zdeněk Zelenka sladit vývoj filmového příběhu s právní procedurou, která se týká zbavení svéprávnosti, takže byl vděčný za rady exministra zdravotnictví Ivana Davida i advokáta Tomáše Sokola. (rakovnik)
  • Snímek se natáčel v Praze např. u Městského soudu ve Slezské ulici, psychiatrické klinice v Dobřanech, zámečku v Trnové nebo továrně Linet ve Slaném. Zámeček Trnová je ve vlastnictví bývalého ministra financí Ivana Pilipa a jeho manželky Lucie, kteří jej pronajímají k soukromým akcím. Natáčelo se i v psychiatrické léčebně Kosmonosy. (rakovnik)

Reklama

Reklama