Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (154)

zdenny 

všechny recenze uživatele

Mně se ten film líbil. A to nejen pro skvělé dramatické výkony Jiřiny Bohdalové a Ondry Vetchého, ale i pro realističnost celého příběhu. Líbil se mi vstup hlavní hrdinky do tmy, kdy řekla zúčastněným "teď to bude tak a tak"". Prostě to tak chodí, když se mění majitel nebo šéf. Pro některé, kteří si myslí, že je to sci-fi, ano - když někdo nahlásí střelbu, nakluše vám do baráku komando zakuklenců. Co se týče stěžejní filosofie příběhu - skutečně lze z člověka udělat blázna. Stačí párkrát přitlačit, tu přibrat, tu ubrat a zanedlouho máme diagnózu jako víno. Ano, pravdou je, a taky bych si dělal nemalé starosti coby dědic impéria, kdyby má matka "zblbla" a začala cpát miliony do charit. Jenže otázkou je, zda to dělá z čirého altruismu či díky nastupující stařecké demenci. Tak, jak nám film ukázal, bych ale situaci neřešil. Film nám, možná nevědomky, ukázal jednu věc: že je nám jedno, co bude s našimi rodiči, teď přece žijeme my a proto si myslíme, že máme právo i na jimi vydělané peníze. A je jedno, že tímto chtěním ponižujeme důstojnost vlastních rodičů. ()

LiborGondek 

všechny recenze uživatele

Stále fantastická Jiřina Bohdalová ve filmu o lidské chamtivosti a nenažranosti. Výborný scénář, vynikající herecké výkony - a to nejen v hlavní roli, např. Táňa Vilhelmová jako bezcharakterní zlatokopka byla také úžasná - skvěle zahráno nebo naučeno životem? :D Zkrátka, takhle by měl vypadat každý tuzemský film, a našinec by mohl být právem na co hrdý. Každý milion dobrý - pro mne největší překvapení letošního roku. Alespoň prozatím. Nejsmutnější na tom celém je, jak je to pravdivé... ()

Reklama

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Zelenka sa nechal inšpirovať americkou produkciou a pokúsil sa námet pretaviť do našich podmienok a doby. V celku úspešne. Postavy presné, charakterové, ťahúni aj s prerodom. Chamtivosť, špinavá hra právnikov, súd a drahé autá, to k tomu jednoducho patrí. Navyše ešte skvelo zahraté skvelými českými hercami. 3 z 5 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokud nemáte rádi Jiřinku a sere Vás pokaždé, když se lísá k aktuálnímu politickému esu, tak na film snad ani nekoukejte. Sice je to taková trošku lepší epizoda Rodinných pout na úrovni Života na zámku, ale nedá se jí upřít, že jsem ji měl tendenci dokoukat. Herecky to tu je (kromě Jiřinky) docela nabouchaný, ale u Ondry Vetchýho je třeba hrozně znát, že stačí horší film a už to jeho ztřeštěné chování vypadá spíš parodicky, než vážně. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Celkem klasická záležitost - film o penězích, lásce a dobrých skutcích. Ničím výjimečný počin, kterému nejvíc ubližuje to, jak dává okatě najevo, že přijde drama a emoce a je to pak zbytečně přepjaté, otázkou zůstává, proč zrovna tohle bylo vybráno jako oslava herectví Jiřiny Bohdalové k jejím pětaosmdesátinám. Zdeňku Zelenkovi (ten je díky kameramanovi Martinu Šecovi poprvé méně okatě televizní) už ale hraje ve filmech více jak dvacet let a z této pasti se už budou těžko dostávat. Ondřej Vetchý hraje podobnou postavu jak v Babím létě, ale poprvé jsem ho viděl herecky trochu bezradného. 50%. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Při soudním procesu má na sobě advokát JUDr. Nebeský (Viktor Preiss) advokátní talár. Takový talár však advokáti nosí pouze při obhajobě v trestním řízení a dále v řízení u Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu; u běžného občanskoprávního řízení jej advokáti nepoužívají. (Morttuus)
  • Jako scenárista musel Zdeněk Zelenka sladit vývoj filmového příběhu s právní procedurou, která se týká zbavení svéprávnosti, takže byl vděčný za rady exministra zdravotnictví Ivana Davida i advokáta Tomáše Sokola. (rakovnik)

Reklama

Reklama