• Tosim
    ***

    Celkem klasická záležitost - film o penězích, lásce a dobrých skutcích. Ničím výjimečný počin, kterému nejvíc ubližuje to, jak dává okatě najevo, že přijde drama a emoce a je to pak zbytečně přepjaté, otázkou zůstává, proč zrovna tohle bylo vybráno jako oslava herectví Jiřiny Bohdalové k jejím pětaosmdesátinám. Zdeňku Zelenkovi (ten je díky kameramanovi Martinu Šecovi poprvé méně okatě televizní) už ale hraje ve filmech více jak dvacet let a z této pasti se už budou těžko dostávat. Ondřej Vetchý hraje podobnou postavu jak v Babím létě, ale poprvé jsem ho viděl herecky trochu bezradného. 50%.(16.8.2016)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Ach jo. Ach jo, ach jo, ach jo! I když se člověk snaží být vůči ČT smířlivý, i když se snaží chápat limitace veřejnoprávního média, po kterém všichni chtějí, aby suplovalo americké kabelovky, i když ho neurážel Doktor Martin, který byl, co být měl. I přes to všechno se nestačí divit, když se název filmu objeví v comic sans a následuje hodina a půl největšího režijního, scenáristického a především hereckého odpadu, jaký si jde vůbec představit (Bohdalová opravdu nedokáže dělat nic jiného než deklarovat zas a znovu samu sebe jako Bohdalovou, ale opravdový zabiják je tu kvůli tristnímu textu a vedení především Vetchý). Tohle opravdu bolí jako sůl do očí.(1.5.2016)

  • zdenny
    ****

    Mně se ten film líbil. A to nejen pro skvělé dramatické výkony Jiřiny Bohdalové a Ondry Vetchého, ale i pro realističnost celého příběhu. Líbil se mi vstup hlavní hrdinky do tmy, kdy řekla zúčastněným "teď to bude tak a tak"". Prostě to tak chodí, když se mění majitel nebo šéf. Pro některé, kteří si myslí, že je to sci-fi, ano - když někdo nahlásí střelbu, nakluše vám do baráku komando zakuklenců. Co se týče stěžejní filosofie příběhu - skutečně lze z člověka udělat blázna. Stačí párkrát přitlačit, tu přibrat, tu ubrat a zanedlouho máme diagnózu jako víno. Ano, pravdou je, a taky bych si dělal nemalé starosti coby dědic impéria, kdyby má matka "zblbla" a začala cpát miliony do charit. Jenže otázkou je, zda to dělá z čirého altruismu či díky nastupující stařecké demenci. Tak, jak nám film ukázal, bych ale situaci neřešil. Film nám, možná nevědomky, ukázal jednu věc: že je nám jedno, co bude s našimi rodiči, teď přece žijeme my a proto si myslíme, že máme právo i na jimi vydělané peníze. A je jedno, že tímto chtěním ponižujeme důstojnost vlastních rodičů.(8.10.2017)

  • HonzaBez
    ****

    Film má možná některé slabiny (např. až moc černobílý charakter některých postav - zejména snachy v podání T. Vilhelmové nebo některé zbytečné scény - policejní zásah těžkooděnců, vybržďování sanitky), přesto v sobě nese silný dramatický příběh i silné poselství. Zajímavé přitom je, že v němž možná ještě větší prostor než Jiřina Bohdalová coby paní Irena má Ondřej Vetchý v roli jejího syna. A je jako vždy excelentní. Velmi zajímavý je hlavně přerod, jakým tato postava ve filmu projde. Z pozice milujícího syna, kterého peníze v zásadě nezajímají, se dostává do pozice, kdy se pod tlakem své ženy snaží svou matku zbavit svéprávnosti, aby v samotném závěru dospěl do fáze totální zoufalosti, protože si uvědomuje, jak strašně nemorálně se zachoval. Na nápravu je však už pozdě... Pro Jiřinu Bohdalovou je toto možná jedna z posledních hlavních rolí a je třeba říct, že se jí zhostila výborně. I u ní je divák svědkem velkého přerodu od energické dámy po fyzicky zdrchanou ženu. Ale u starých lidí to tak žel někdy bývá... Jestli mě nějaká scéna přišla jako hodně silná, tak to byla scéna soudu, kde Bohdalová na svou obhajobu proti návrhu na zbavení svéprávnosti mj. říká, že "bude-li soudem uznáno, že finanční velkorysosti je schopen pouze člověk dementní, pak budu ráda, že dementní jsem."(4.2.2017)

  • subic
    ***

    Manželka zblbne manžela, manžel nadává synovi, že taky nezblbnul. A z čeho jiného může manželka zblbnout než z dědictví po tchyni. Naštěstí tchyně má advokáta, který si je jako jediný ještě schopný udržet soudnost a vlastně jako jediný ví, proč dotyčná rozdává svůj majetek. Rodinku to ale nezajímá, hlavně chtějí ty prachy. Hamty hamty, všechno jenom mě... Parádní obsazení, přesto jsem se u toho trochu nudil, ale někdy příště na to ještě kouknu. 55%(2.5.2016)

  • - Zámek Trnová vlastnil bratr Františka Škroupa, který se zde údajně inspiroval ke složení "Fidlovačky", jejíž závěrečná píseň se stala později státní hymnou. (rakovnik)

  • - Film byl natočen k životnímu jubileu (85 let) Jiřiny Bohdalové. (M.B)

  • - Při soudním procesu má na sobě advokát JUDr. Nebeský (Viktor Preiss) advokátní talár. Takový talár však advokáti nosí pouze při obhajobě v trestním řízení a dále v řízení u Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu; u běžného občanskoprávního řízení jej advokáti nepoužívají. (Morttuus)