Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Stanislaus
    ****

    Teroristka zaujme zejména černohumornou atmosférou a nepředvídatelným scénářem. Celému filmu vévodí (v nejednom slova smyslu) ostřílená Iva Janžurová, paní Herečka, jejíž postava se na stará kolena rozhodne vzít spravedlnost do svých (lehce se třesoucích) rukou, ať to stojí, co to stojí. Nicméně i ostatní členové hereckého ánsámblu předvedli přesvědčivé výkony, od arcišmejda Hofmanna, přes rajdu Vilhelmovou, až po na smrt nemocnou a děsivě vypadající Holubovou. Vrchol filmu byla rozhodně konfrontace mezi Marií s Machem, následovaná nevyhnutelným koncem. V závěrečné třetině jsem si nemohl nevšimnout nepřehlédnutelné podobnosti s Univerzální uklízečkou - Janžurka alias česká Maggie Smith.(7.4.2019)

  • Gilmour93
    **

    Komediální eastern se sociálním podtextem (?), který neví, co chce a dá pokoj, i když to nedostane.. Co-to-kurva scény jako třeba Koukalová a motobiatlon velkoryse přejdu, stejně tak nebudu úzkoprsý o pochybného morálního vyznění, nad kterým se dopředu zřejmě nikdo hluboce nezamýšlel. Spíš mně vadil způsob vedení herců, kteří vypadali, že každý hraje v něčem jiném. Od sitkomového Hofmanna, přes ostře se tvářící Svarinskou, až po ztřeštěně přehrávající Vilhelmovou. Snad jen mechanik Liška tady dostal účinnou přirozenost do komických poloh. Apropo, Janžurka s Desert Eaglem - to je stejný úkaz jako Statham s pletacími jehlicemi..(12.9.2019)

  • JitkaCardova
    ****

    Překvapení. *** Do půlky se film tváří nevinně, jako další hořkoironický český rodinný snímek v řadě, nepříliš originální, žánrově i tematicky trochu se rozpadající, společenské a mezilidské soužití bezzubě bilancující hořkosmutná komedie, aby pak nečekaně a překvapivě nabral grády jako veskrze provinční a důchodcovsky didaktická a doslovná verze Tarantinových Osmi hrozných šmrncutých Jarmuschovými Hranicemi ovládání a Sedmilhářkami - a tahle na domácí poměry, kde není zvykem nakládat filmařsky se zlem a odplatou v kombinaci se vztahovým a společenským humorem zároveň takhle drsně a neuhlazeně, nezvyklá podívaná, s čitelnou nadsázkou se promítající i do práce s hudbou, střihem a kamerou, ve výsledku vlastně poskytuje podobnou katarzi, úlevu a rozjaření, jako když se se společenským zlem a bezprávím ve filmech vypořádávají právě Tarantino s Jarmuschem - jenže tady je to po lopatě pro české důchodce, a to včetně filmových odkazů. *** Není lehké hned uchopit, proč tahle banálními archetypy, klišé, frázemi a učebnicově názornými obrazy a dovětky přeplněná parabola o uchu, které se utrhne, o poslední kapce, kterou přeteče pohár a o jen zdánlivé nekonečné bezbrannosti "slabých kusů" vůči násilí a bezpráví, čili o momentu, kdy svědomí celoživotně dbalý občan nešťastně zjistí, ale zároveň lapidárně akceptuje, že nastal čas, aby místo novozákonního nastavování druhé tváře aplikoval podstatně krutější starozákonní přístup a sáhl k odplatě, funguje, ale částečně právě proto, že se tu všechna ta klišé, banality a archetypy a všechno to provinční společenské bahníčko zla připomíná a zrcadlí a proto, že se film zároveň vtipně vypořádává i s jeho bagatelizováním, humorizováním a ohlazující ironizací v českých rodinných snímcích, ke kterým se sám řadí jen z počátku a jen na oko, a protože zkrátka v nadsázce poskytuje svěží a neokoukanou katarzi a protože jedním zdrojem vtipu je tu stejně neotřele i právě ona didaktická doslovnost (film díky tomu v jedné rovině s nadsázkou zároveň působí jako pomalu čtený a dvakrát opakovaný návod pro důchodce, jak se bránit proti bezpráví, včetně pomalých a opakovaných záběrů na to, jak složit nebo rozložit střelnou zbraň, podle čeho si vybrat vhodný typ a jak si ho opatřit). *** Soudím, že to tenhle film schytá ze všech stran, že někomu nebude dost umělecký, někomu dost intelektuální, někomu naopak dost lidový a nabitý hláškami a někomu dost laskavý a morálně čistý, ale myslím, že neprávem a že jeho originalita i hodnota spočívají právě v tom, že šlo ve skutečnosti o ironický pokus zprostředkovat tarantinovskou katarzi společenského zla z pohledu sociálně slabého jedince v éře kapitalismu bez servítků - české důchodkyně s mravním zákonem v sobě - vtipně se maskující jako další typický rodinný snímek v řadě. Za mě velice svěží a pozoruhodný pokus. A jestli se fatálně pletu a režisér chtěl natočit další typický český rodinný snímek s hláškami v řadě a jenom se mu to vymklo z ruky, tak to tentokrát na půvabu filmu a mém upřímném a rozjařeném potěšení z té podívané nic nemění. ;) *~(13.4.2019)

  • Morholt
    ****

    Hodinu jsem se nezasmál, což by bylo normálně u komedie na škodu, ale ne v tomto případě. Bajgar celkem věrně popisuje počínání lokálního mafiána, který bere chatovou osadu za své výsostné území a podle toho se i chová. Místní nemají zastání a tak v pacifisticky založené učitelce klíčí odhodlání k radikálnímu řešení. I přes odlehčenou formu, která prvním dvěma třetinám překvapivě sluší, mi dal film vzpomenout na snímky jako Red nebo Harry Brown. Groteskní konfrontace, která přijde v poslední půlhodině, pak rozesměje až k slzám, ale Teroristka se celkem záhy vrací k předchozímu tónu, což sice trochu zamrzí, ale pořád to funguje. Pár seků se sice Bajgarovi nepovedlo a třeba obsazení ex-biatlonistky Koukalové a vůbec celý nápad s moto-biatlonem považuji za absolutní úlet v negativním slova smyslu, ale díky dá se to odpustit. Herecky podle očekávání exceluje Janžurka, proti níž stojí neméně výborný Hoffman, který svému padouchovi vtiskl něco mosteckého Luďana a to mě bavilo. Slušná práce. 75%(5.10.2019)

  • Marze
    ***

    Postava Janžurové je vynikající. Zábavně dojemná i dojemně zábavná hrdinka jako vystřižená ze světa Agathy Christie. Když si chodí stěžovat na hlasitou hudbu nočních mejdanů, je mírná, zdvořilá, ale tak neústupně spravedlivá, až se na zabití jeví spíše ona sama než únavně jednobarevný padouch. Místní kápo, podnikatel a nadsamec, který čachruje s pozemky, využívá starostku a řídí domobranu: větší klišé komunální politiky snad neexistuje. Daleko působivěji přitom vystihuje třaskavé napětí mezi vetřelci na motorkách a starousedlíky z osady zaprvé vyladěná filmová výprava, zadruhé řetězec vzájemných sousedských schválností. Vrchol podívané představuje ozbrojená konfrontace, která by se dala pojmenovat Dívka s pistolí na třetí. Najednou se rodí divadelní veselohra jako vyšitá, se situačními gagy, vtipnými slovními přestřelkami i stupňovaným černým humorem. Stačí zmínit kouzelnou etudu Janžurové s puškou a telefonem či její starosvětskou omluvu příští oběti „Neberte si to osobně“. Právě pro takový okamžik z rodu břitké konverzační frašky stojí Teroristka za investici do vstupného. Bohužel poté znovu spadne do kazatelské morality, kterou zčásti zachraňuje už jenom úsměvná rebelie zahrádkářů vůči cyklistům odkazující k Sedmi statečným. Dvě úzce související vady na kráse zkrátka Teroristka ani pod hereckou bravurou neschová. Jednak vratkou dramaturgickou stavbu, kvůli níž film zahodí takřka celou úvodní část, jednak polovičatou žánrovou stylizaci. Kdyby se posunula ostřeji k bizarní komedii, pomohla by jak omezené zlodušské postavě Martina Hofmanna, tak dírám v logice. Protože motivace veškerých mstitelů jsou na vražedné melodrama přece jen dost chabé, kdežto pro bláznivější nadsázku by stačily bohatě.(22.3.2020)

  • - Natáčelo se také v Dolních Mokropsech, osada Pod Kazínem. (Pavlina_I.)

  • - Tatiana Vilhelmová si do smlouvy zanesla odstavec o tom, že veškeré fotky, jež budou souviset s propagací filmu, chce nejprve vidět a odsouhlasit. V praxi to znamená, že na akci, při niž se na film přijeli podívat vybraní novináři, bez výjimky museli před opuštěním areálu ukázat herečkám všechny fotky a cokoliv se jim nelíbilo, byli nuceni přímo před nimi smazat. (Duoscop)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 1. (Stanley619)