• mh.mail
    **

    30% — Já nevím. Osobně mi nikdy moc nevoněly kriminální filmy, které odkazovaly do vyšších sfér, mezi politiky, mafiány a podobné. Neumím to úplně srozumitelně vysvětlit. Snad mi na tom vadí to, že protivníci vyšetřovatele jsou v tomto případě až příliš silní, všehomožní a všehoschopní. Často tyto filmy končily do ztracena, sice divák zjistil, kdo byl pachatelem, ale taky se ukázalo, že vyšetřovatel a spravedlnost je na něj krátká. Radši mám příběhy, kde vražda je výsledkem nějakých osobních, dost často rodinných pnutí. Proto zatím na Modré stíny hledím se značnou nedůvěrou. Navíc mě první díl nepřesvědčil ani kvalitativně. Ačkoliv Případ pro exorcistu taky nebyl žádné veledílo, zatím na mě působil sympatičtějším dojmem. Tady jsme na začátku byli poctěni detailem na pleš a uši poctivého, později zavražděného docenta, kterému navíc téměř nebylo rozumět slovo. Nějak moc se do toho taky začaly montovat osobní vztahy vyšetřovatelů, teď mám na mysli především Kristýnu Horovou v podání Terezy Voříškové. A celkově je to zatím takové nepřehledné. Dívat dál se tedy budu, ale moc od toho neočekávám, tak snad mohu být jenom příjemně překvapený.(7.3.2016)

  • otík
    ***

    Aniž bych znal výsledek, hodnotím první díl. Filmařsky je to dost hrozné, vůbec se mi nelíbí pohyby kamery ani její záběry. Jinak zatím nic zajímavého, máme tu brutální vraždu vysokoškolského profesora, nechutného jakého kvestora - jednoho z vedení fakulty, máme tu starou známou policejní gardu rozšířenou o nového člena, který je od začátku nějak divný, a na konci dílu tu máme novou vraždu. Vtipnost snad časem přijde s Krobotem, zatím moc prostoru nedostal. Role Voříškové je ještě divnější než v předchozí minisérii. No jsem zvědav, kam to dál povede. PS: nedokážu pochopit, proč zvuk je místy tak nezřetelný, občas je to hlasité, občas není rozumět. Technicky je to fakt špatné.(23.4.2016)

  • JohnCZ
    **

    Zvukař by zasloužil jednu po tlamě, protože ozvučení dialogů je místy vyloženě tragické. Například hned v úvodní scéně není prakticky vůbec nic rozumět. Celkově ale zatím slabší rozjezd, než měl Případ pro exorcistu, zápletka působí prozatím hodně fádně, což by nevadilo v případě, že by si seriál alespoň hrál na realističnost, která je tady ale prakticky mizivá. Vyšetřovatelé se chovají hodně neprofesionálně a celé je to lehce stylizované, což je paradoxně spíš otravné. Nebýt těch několika vtipných momentů, které zpravidla zajišťuje Krobot, asi bych se docela nudil.(18.10.2016)

  • HarryBlock
    ****

    Znervozňujúca až expresívna forma, v ktorej najviac dominuje kamera a Novotného herectvo mi spočiatku vadili hlavne preto, že zvyšok postáv je veľmi realistickí až civilní. Tauš sa ale predviedol, že vie zrežírovať dramatickú situáciu tak, aby z nej sršalo napätie, čo Hrebejk ani pri najlepšej vôli nedokáže. Vlastne vďaka tej expresivite si môžu dovoliť epizódne postavy(upratovačka, sbskár z Tesca) hrať mierne hysterickejšie a perfektne to tam sadne. Novotný vyvoláva tlak na postavy tým, že k nim pristupuje alebo na ne zvyšuje hlas a má to gule, nasratý skorumpovaný fízel. Najväčšia slabina sa zatiaľ ukazuje Jarchovský, ktorí nedokázal všetky postavy dostatočne dobre predstaviť(cez ich profesiu alebo niečo) a tak mi to miestami prišlo mierne zmätočné. Je to ale nový vietor, teším sa na ďalšie časti.(2.9.2016)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Z první série zůstala jedna důležitá věc - civilní postavy, které jsou cokoliv, jen ne černobílé, doplněné nováčkem Novotným, který jen dokazuje, že má-li co hrát, zahraje to perfektně. Tempo by občas chtělo zrychlit, ale vlastně mi to zas tolik ani nevadí, nevím, jak to tvůrci dělají, ale tuhle ryzí detektivku dokazují řemeslně (hudbou, kamerou) posunout někam jinam a hrozně to téhle sérii sluší a dělá ji svěže originální.(6.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace