Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radiq
    **

    Všichni tak nějak cítíme, že tohle už není ono. Mladej Štěpánek byl mladej Štěpánek a ten už neomládne. Zajímavá tendence, ale fakt u sebe sleduju, že čím je Pavel Kříž starší, tím míň ho nemůžu vystát. V tomto díle už toho moc vtipnyho není, jenom se to tam snaží vecpat postavy z předchozích dílů, a to často dost křečovitě. A když není Roden, vyměníme ho za Vašuta, že. Tereza Brodská s hřibkem místo hlavy zatím bezkonkurenčně nejškaredší Šafránek girl a její ušní trauma mě strašilo už od té doby, co jsem to viděl poprvé (strašilo mě to tím blbým nápadem, že je na to až tak moc vysazená). Holt, porevoluční doba se na tomto díle fakt hodně podepsala, takže takovy věci jako všude samej podnikatel, návštěva bordelu nebo ta klinika pro snoby, uplně kazí atmošku dílů předchozích. PS: ani ty počáteční hlášky u titulků nejsou moc dobry...(10.11.2014)

  • Ryuuhei
    *

    Ne, ne a ještě jednou ne. Je mi líto. U první čtvrtiny jsem cítil jakýsi záblesk naděje, že po druhém díle čeká něco jemu podobné, tentokrát zasazené do devadesátých let a ačkoliv o obdobích vím kulové, zřejmě to i pěkně vystihlo onu dobu a změny nejen v naší republice. To by ale nesmělo být tak zoufalé, utahané, s naprosto debilním zakončením. Tohle si už rozhodně znova nedám. Básníci měli skončit už dávno. 25%(1.10.2017)

  • duklak2
    ***

    Já nevím, tři, nebo dvě hvězdy? Tuto otázku jsem si pokládal několikrát. Nakonec zvítězil rozum a dávám slabší tři. Ale proč? Zaslouží si to tento film? Myslím, že ano. Některé situace v ději působí trapně, až se za ně divák stydí, ale vždycky skončí nějakým vtipnějším dialogem, který celou situaci zachraní. Vybraní herci, i někteří "neherci" podali solidní výkon. Komedie o básnících jsou prostě klasikou v našich televizích. Mají příznivce i hrstku odpůrců, ale podívají se na ně všichni. Básníci se nemůžou nelíbit. No nic, mějte se tu pěkně a já se jdu pokusit složit nějaký verše. Budou pro Jeskyňku, Borůvku, nebo Píšťalku?(8.1.2012)

  • gombarix
    **

    Přistupoval jsem k tomuto filmu s velkou vstřícností, ale opravdu je podstatně horší než předešlé tři díly básnické série. Autoři se snažili zachytit bouřlivý tep doby a v jednotlivostech se jim to i povedlo, ale výsledkem je narychlo splácaný mišmaš. Dobrého humoru je poskrovnu, spíš se jedná o hořkou satiru na porevoluční snahy o rychlé zbohatnutí jakýmkoli způsobem. Kontrast mezi Štěpánovou nepraktickou morálkou a upřímností, a bezskrupulózní pragmatičností těch ostatních je zdůrazněný do té míry, že z většiny postav jsou jen neživotné karikatury. Film jako celek je zajímavý dokument doby, ale jinak je dost nepodařený.(17.2.2018)

  • Stanmi
    ***

    Náš starý známý doktor Štěpán Šafránek (Pavel Kříž) se snaží nálezt novou práci i lásku v nově budované, tržně orientované společnosti... Inu zdá se, že kapitalismus filmovým Básníkům moc nesvědčí, protože kvalita i zábavnost oproti úvodní trilogii šla dolů. Příběh se sice snaží držet nějakou souvislou linku, ale často mi to přislo jenom jako sled jednotlivých epizodek. Ve filmu se sice objeví spousta známých tváří z minulých dílů, ale mnohé působí spíš jako karikatury sebe samých a skutečně sympatickými postavami tak jsou jenom samotný Štěpán Šafránek, jeho nová láska Ute (Tereza Brodská) a samozřejmě prof. Ječmen v podání Josefa Somra, který si naštěstí udržel svůj inteligentní humor. Přesto nemůžu čtvrté Básníky zcela zatratit, protože místy to stále ještě jsou Ti Básníci, ale na své předchůdce tento snímek prostě už nemá.(11.11.2014)

  • - Ačkoliv to ve filmu zůstává nerozřešeno, představitelka Píšťalky (Eva Vejmělková) v jednom z rozhovorů přiznala, že dítě, které v tomto filmu její postava má, je skutečně Štěpána Šafránka (Pavel Kříž). Píšťalka měla původně žít s učitelem Hájkem z minulého dílu a být mu ženou v domácnosti, ale herečka přesvědčila režiséra Dušana Kleina, aby její postavu přepsal tak, aby byla soběstačnější. Stala se z ní tak matka samoživitelka. (fifox)

  • - Film videlo v kinách 5,5 miliónov divákov. (Raccoon.city)

  • - Herečka Dana Morávková nemluví svým hlasem. V postsynchronu ji namluvila Eva Spoustová. (TomasSlach)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace