Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (486)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Přemýšlím, jaký život mohu své přítelkyni nabídnout, a víte…v tom životě ji moc diamantů nečeká.“ Kosti a skalp stejně jako Blok 99 se mi dost líbily. A tento film stojí na podobných základech jako oba zmíněné snímky, ale bavil mě ještě o něco víc. Důraz na poznání výborně napsaných (anti) hrdinů, pomalé (nikoliv však nudné) tempo, chytlavý děj, překvapivá (ovšem ne samoúčelná) brutalita, zdánlivě banální dialogy (bavící diváka, ale i zlidšťující postavy), častá úmrtí, místy solidní napětí a atmosféra…k tomu nechybí řada zajímavých scén, i když pasáž s klíčem vám v paměti dost možná utkví nejvýrazněji. Více než čestnému gestu 1 z postav jsem ovšem nevěřil, a to je spolu s koncem to jediné, co můžu filmu vytknout. Proto dávám „jen“ silné 4*. „Dnes být veřejně označen za rasistu je totéž jako být v 50. letech obviněn z komunismu, ať už jde jen o možnou urážlivou poznámku v soukromém telefonním hovoru či netaktní chování k menšině prodávající dětem drogy. Zábavní průmysl, dříve známý jako zpravodajství, potřebuje darebáky.“ ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Noirový policejní thriller ze starý školy, který je strukturován spíše jako román než jako film. S odpornými zločinci, výborně napsaným duem policistů, znechucených hyperkorektní, senzacemi a politikou hnanou dobou a smrtícím tempem mrtvé krysy, kvůli kterému se k filmu bude těžké vrátit. Zahler neuhýbá před ničím, vykresluje zločin v jeho nejextrémnějších podobách a do toho ještě stíhá komentář o dnešní společnosti. Jeho vyprávěcí schopnosti jsou nezpochybnitelné a ačkoliv to tempo občas ubíjelo, nedokázal jsem se od žádné scény odtrhnout. Scénáři podřizuje vše ostatní a že je to scénář excelentní a vrstevnatý, plný osobních a komorních momentů, chytrých dialogů, ale i hnusu a nesmyslného a nečekaného násilí - to na jednu stranu působí děsivě reálně, na druhou stranu fascinace mrzačením a zloduchy, kteří se oblékají a chovají jako psychopatičtí superpadouši z komiksu jasně odkazuje na pulp. O té ultra černé, ironické epizodce s Carpenter, kdy jsem nevěděl jestli se smát nebo být naprosto psychicky zdeptaný a fyzicky znechucený, ani nemluvě. Finální pomalu gradující, šíleně napínavá a přitom zcela komorní a procedurální akce je ovšem jasným potvrzením Zahlerova výjimečného talentu. Drsné jako šmirgl papír. A to jsme ještě neviděli adaptaci Špinavých kšeftů na North Ganson Street. 8,5/10 ()

Reklama

Satan 

všechny recenze uživatele

Když se vyhořelý Martin Riggs rozhodne vzít si to, co mu patří a zatáhne do toho svého parťáka Vince Vaughna...Blok 99 byl pro mě až příliš béčkový svým pojetím, tohle mi ale sedlo neskutečně. Už dlouho jsem neměl po sledování filmu nepříjemný pocit a není to tím, že se tam střílí ženský do hlavy anebo se hrabe ve vnitřnostech člověka, je to spíš psychologický dopad, kde je krásně vykresleno, že v dnešní hyperkorektní době to odsere vždy ten s dobrým úmyslem anebo úplně všichni. Takové filmy dneska už točí snad jenom Zahler - pomalé, procedurální a s charismatickými hrdiny, kteří jsou ozbrojeni krásným cynismem a sarkasmem. Žádné velké zkratky nebo vysvětlování, spousta věcí vám řečena nebo ukázána není, ale o to větší je to pak síla, když se tne do živého. Např. scéna v bance by neměla vůbec takový dopad, kdyby se před ní neodehrálo to 15 minutové intermezzo s Jennifer Carpenter...Sice mi pořád u Zahlera vadí ty podivné papírové dialogy, kdy nevěříte, že si dva lidé tak povídají a působí to jako jiný vesmír, ale na druhou stranu vám min. tento film nahodí na začátku nenápadně lanko kolem krku a pak až do konce mocně utahuje. Silný zážitek, sedlo mi to. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Námět je dobrej, ale potřebovalo by to celý tak o hodinu zkrátit. Ve filmu je strašně moc scén, kde se vlastně vůbec nic neděje. Mel Gibson a Vince Vaughn většinu času jenom tak posedávaj po nocích v autě a vedou rozhovory o ničem. Následuje střih a vedou další rozhovor o ničem v autě pro změnu ve dne. Naštěstí poslední zhruba třetina to jakž takž zachránila. Od přepadení banky mě film konečně začal bavit. Je tam akce, je to plný (asi trochu samoúčelný) brutality a celý se to rozmotá pro mě dost překvapivě a nečekaně. Ale když vezmu v úvahu, že z filmu je minimálně polovina stopáže fakt nuda, tak možná i ty 3 hvězdy jsou až moc. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Na základě zcela tuctové a milionkrát ohrané výchozí zápletky dokázal Zahler stvořit výjimečnou kriminálku s obdivuhodným příběhovým i myšlenkovým rozmachem a unikátní cynickou atmosférou odvrácené strany života v současném americkém velkoměstě. Gibson je vynikající (asi jeho nejlepší role od milované Odplaty) a charismatické drsňáky zvládá stále s přehledem, a klíčová scéna, která by v podání "běžného" režiséra trvala pravděpodobně jen pár minut, zabere v tomto velmi dlouhém a pomalém snímku snad čtvrtinu stopáže... Nutno vidět, něco takového tu nejspíš zase nějakou dobu nebude. 85 % ()

Galerie (23)

Zajímavosti (14)

  • Režisér S. Craig Zahler původně napsal scénář pro věk hlavních postav 30 a 50 let. Poté našel pro roli mladšího policisty Lurasettiho svého oblíbeného herce Vinceho a hledal vhodného partnera. Když se dohodl s Mel Gibsonem na obsazení role Ridgemana, musel přepsat role do věku postav 40 a 60 let. (Tonula)
  • Počas rozhovorov (čas 00:24:30 - 00:36:35) medzi Brettom (Mel Gibson), Anthonym (Vince Vaughn) a Calvertom (Don Johnson) ich odznaky, ktoré hodili na stôl, menia pozíciu medzi jednotlivými scénami. (BOURQUE)
  • Ve filmu zazní píseň „A Better Place For Us“, kterou odehrál jako hudebník režisér S. Craig Zahler. (Rominator)

Související novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

25.09.2018

Mel Gibson (Statečné srdce, Ve jménu krve) si svůj návrat mezi Hollywood užívá a jeho poslední projekty musí dělat radost nejednomu fanouškovi. Kromě natáčení nového filmu z druhé světové války… (více)

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

01.08.2018

Mel Gibson (Odplata, Ve jménu krve) a Colin Farrell (Fantastická zvířata a kde je najít, Miami Vice) si společně v thrilleru režiséra Tommyho Wirkoly (Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, 7 životů)… (více)

Reklama

Reklama