Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (486)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Přemýšlím, jaký život mohu své přítelkyni nabídnout, a víte…v tom životě ji moc diamantů nečeká.“ Kosti a skalp stejně jako Blok 99 se mi dost líbily. A tento film stojí na podobných základech jako oba zmíněné snímky, ale bavil mě ještě o něco víc. Důraz na poznání výborně napsaných (anti) hrdinů, pomalé (nikoliv však nudné) tempo, chytlavý děj, překvapivá (ovšem ne samoúčelná) brutalita, zdánlivě banální dialogy (bavící diváka, ale i zlidšťující postavy), častá úmrtí, místy solidní napětí a atmosféra…k tomu nechybí řada zajímavých scén, i když pasáž s klíčem vám v paměti dost možná utkví nejvýrazněji. Více než čestnému gestu 1 z postav jsem ovšem nevěřil, a to je spolu s koncem to jediné, co můžu filmu vytknout. Proto dávám „jen“ silné 4*. „Dnes být veřejně označen za rasistu je totéž jako být v 50. letech obviněn z komunismu, ať už jde jen o možnou urážlivou poznámku v soukromém telefonním hovoru či netaktní chování k menšině prodávající dětem drogy. Zábavní průmysl, dříve známý jako zpravodajství, potřebuje darebáky.“ ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"THE ENTERTAINMENT INDUSTRY, FORMERLY KNOW AS THE NEWS, NEEDS VILLAINS." -------------------------- Milujem to! Zahler je po vynikajúcom Tomahawku a ešte lepšom Bloku 99 späť v plnej paľbe s týmto pôsobivým procedurálnym policajným thrillerom, v ktorom hviezdi šedivý Mel Gibson a opäť raz Vince Vaughn, herec s koreňmi hlboko zapustenými v komédii a komike, ktorý ale svoj seriózny charakter a kvality záporáka/dobráka predviedol napr. v druhej sérii True Detective či práve vo vyššie spomínanom väzenskom bloku s číslom 99. Aj keď je násilie Zahlerovým trademarkom, tu je trochu umiernenejší a počas celej stopáže takých scén spočítame na jednej ruke, čo mne plne vyhovuje. Kamera veľmi výborná, filtre efektné, najmä žltý a tmavomodrý. Film v strižni dlho nepobudol, niektoré scény sú až príliš dlhé, iné zase ponúkajú lepšiu možnosť vychutnať si ich. Dragged Across Concrete je neprekvapivo brilantný film, jeden z minuloročne najlepších, a už nám stačí len očakávať, že podobnú pecku prinesie aj v budúcnosti, napríklad ten Ganson Street, ak vôbec niekedy uzrie svetlo sveta. Zvažujem päť hviezd a druhý replay hneď zajtra. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Na špatné straně je další povedenou zahlerovkou, které sice schází šokující rozměr autorovy předchozí perly a u některých scén to vypadá, jako by talentovaný filmař až moc okatě vykrádal a vylepšoval sám sebe, avšak po skončení nebude trpělivý divák určitě litovat žádné minuty, kterou ve společnosti uhrančivé režisérské vize strávil. Byla by chyba hnát očekávání do nebeských výšin, ale ještě větší by byla tohle starosvětské, a přesto originální a výrazné řemeslo přehlížet. Já osobně se k němu někdy rád znovu vrátím. Recenze zde. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

“We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%). ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

S. Craig Zahler má diváky stejně jako své postavy od začátku absolutně v hrsti a provádí s nimi úplně cokoliv. Zatímco postavám nezbývá než se s tím poprat, nám nezbývá než to sledovat, protože je to zase tak skvělé. Ponurá atmosféra, nečekané situace, bezvadní herce v čele s Melem Gibsonem v nejlepší roli od Znamení... Co se týče násilí, není to taková zabijačka jako Blok 99, ale napětí a všudypřítomná bezútěšnost všechno vrchovatě vynahrazují. Ať to Zahler dělá jakkoliv, zase napsal a natočil jeden z těch filmů, kterým se říká nezapomenutelné. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (14)

  • Podle filmového ratingu MPAA, užívaného v USA, byl film zařazen do kategorie R. Na film s ratingem R smí mládež do 17 let pouze v doprovodu dospělé osoby. Filmy s hodnocením R mohou obsahovat hrubý jazyk, výrazně násilné scény, nahotu spojenou se sexualitou nebo užívání drog. Zde šlo především o násilí. (Tonula)
  • Když Henry (Tory Kittles) se svým mladším bratrem Ethanem (Myles Truitt) hrají na konzoly PS4 fiktivní hru „Shotgun Safari“, nemají ani zapnuté joysticky. (SeBig)
  • Počas rozhovorov (čas 00:24:30 - 00:36:35) medzi Brettom (Mel Gibson), Anthonym (Vince Vaughn) a Calvertom (Don Johnson) ich odznaky, ktoré hodili na stôl, menia pozíciu medzi jednotlivými scénami. (BOURQUE)

Související novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

Mel Gibson natočí remake Divoké bandy

25.09.2018

Mel Gibson (Statečné srdce, Ve jménu krve) si svůj návrat mezi Hollywood užívá a jeho poslední projekty musí dělat radost nejednomu fanouškovi. Kromě natáčení nového filmu z druhé světové války… (více)

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

Mel Gibson a Colin Farrell se budou mstít

01.08.2018

Mel Gibson (Odplata, Ve jménu krve) a Colin Farrell (Fantastická zvířata a kde je najít, Miami Vice) si společně v thrilleru režiséra Tommyho Wirkoly (Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, 7 životů)… (více)

Reklama

Reklama