Režie:
Teodor KuhnKamera:
Denisa BuranováHudba:
Michal NovinskiHrají:
Roman Luknár, Ela Lehotská, Dávid Hartl, Ela Štefunková, Marián Mitaš, Jana Oľhová, Táňa Radeva, Miroslav Krobot, Sáva Popovič, Moloch Vlavo (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (121)
Ako drama o rodinnej strate to funguje prekvapivo velmi dobre. Uplne to vsak zlyhava v kriminalnej linke. Kritika statneho zriadenia navyse posobi svojim zjednodusenim obcas az parodicky. Ale inak uplne ok filmik (minimalne o triedu lepsi nez Unos) a poprosil by som viac dobrych uloh pre Mitasa a Olhovu. 6/10 ()
Film tematicky navazuje na to nejlepší z tradice italských filmů 70. let o provázanosti justičního systému s mafií. Herectví, kamera, střih i zvuk (včetně práce s hudbou) do sebe dokonale zapadají a vytvářejí jednotnou stylovou atrmosféru. Drobné detaily v nápaditém řešení mizanscény, a to i ve druhém plánu, naznačují - spolu se schopností sladit všechny výše zmíněné složky -, že Teodor Kuhn by mohl být velkým příslibem slovenského filmu. ()
Tento společenskokritický ilm vyhrál a Febiofestu v soutěži ová Evropa Pro Slováky je to příspěvek do veřejné diskuse, protože má skutečné pozadí. Jak se můžeme dohadovat. Modelová situace kdy se otec zoufale domáhá spravedlnosti. V měkčí americké verzi by tatínek s podporou neohrožených médií vyšel vítězně od Nejvyššího soudu, v tvrdší variantě severského typu jako Boj sněžného pluhu s mafií by se sám stal krvavým mstitelem. Film ukazuje slovenský právní sytém plný beznaděje, bezpráví, strachu, neochoty, arogance, korupce, apatie a byrokracie. Jenže vše je tak trochu přehnáno do extrému. Soudkyně je hodně podjatá,pachatelé se obětem vysmívají až moc, policie moc nepracuje, neochota advokátů. Mnohem silnější je proto soukromá linka, protože postava Romana Luknára v sobě nese vedle rodičovského zoufalství tíži výčitek,což v sobě nese tíživou melodramatičnost. V rodině se vyvíjí vztahy. Barvy jsou sychravé a temné. Souboj Luknára s Miroslavem Krobotem v roli vyšetřovatele je úplně westernový. ()
Toto je druh filmu, který naprosto nesnáším. Je tu jasný zločin a pachatel, který je zachycen na kameře, ale spravedlnosti se tu pozůstalým nedostane. Proto nesnáším právníky, protože dokáží přetočit úplně všechno, když máte prachy. A takových případů u nás i na Slovensku musí být hafo. Ta bezmoc je naprosto šílená. Za mě 85% ()
Nemôžem tvrdiť, že by tu chýbala atmosféra bezmocnosti a spravodlivého hnevu, no od tohto typu filmov predsa len čakám viac. Niečo hlbšie. Postaviť časť príbehu a emócií na takom malom nepodstatnom klamstve otca nestačí. Na druhú stranu pekne to mapuje niektoré prehmaty nášho "nezávislého" súdnictva. Nemám žiadne ilúzie o náprave. Lepší priemer. 65/100 ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Tvorcovia pracovali s rozpočtom 500 000 €. (kacer4)
- Herec Dávid Hartl (Daniel Tupý), podobne ako vo filme Únos (2017), kde si zahral Róberta Remiáša, opäť zomrel násilnou smrťou. Obe jeho roly vo filmoch boli inšpirované skutočnými udalosťami. (Maarty von B)
- Snímok bol skutočnými udalosťami z roku 2005 len inšpirovaný. Mená postáv a viaceré okolnosti sa udiali v prípade vraždy Daniela Tupého inak. Dôvodom bolo, že vyšetrovanie nie je ukončené, páchatelia nie sú usvedčení a okolnosti prípadu sú príliš citlivé. (cingi.t)
Reklama