poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • anglický

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Nedokážu posoudit, jak moc jsem se na tento film těšil. Agnieszka Holland je pro mě zárukou kvality a tak jsem tušil, že Pokot nebude vůbec špatný. K tomu jsem se těšil i na Miroslava Krobota, který se dle plakátu tvářil, že bude jednou z hlavních rolí. Během filmu jsem ale hodně rychle zjistil, že tomu tak nebude. Hlavní roli tu má krajina Kladska a Agnieszka Mandat. Ta sice není vůbec špatná, ale hraje v těžce definovatelném filmu. Agnieszka Holland sama vlastně po projekci potvrdila, že se jedná o mix několika žánrů. A ono to na tenhle film vlastně opravdu sedí. Od všeho trochu, ale dohromady nic. Kriminálka to není, protože tam nic nevyšetřují. Horor to taky není, protože se není u čeho bát. Psychologické to také úplně není, protože se do emocí postav vlastně kromě poslední čtvrt hodině ani nedostanete. Takže zbývá hodně atmosféry, která je v tomto případě vysloveně na rozdávání a černý humor, který je v první polovině filmu takřka nulový a ve druhé polovině filmu zase neobvykle častý. Suma sumárum se jednu o zajímavý film, u kterého bylo krásné sledovat záběry Kladska a divokých zvířat, ale bylo těžké se zaměřit na příběh samotný, který celou dobu tak nějak nezávisle na okolí plyne a v posledních patnácti minutách nám to časovými přesmyčkami rozkryje. Mimochodem narážky na církev hodně solidní a podle toho, co Agnieszka vyprávěla, i hodně oprávněné. Bylo mi z faráře vysloveně na blití!(25.3.2017)

  • Helmut02
    **

    Tohle se bohužel Agnieszce Holland moc nepovedlo. Filmu absolutně chybí jakýkoliv tah na branku a je de facto jakýmsi slepencem krásných záběrů na krajinu v okolí Kladska (to je jeden z lepších prvků) a poněkud excetrických hereckých výkonů, které občas nedávají moc smysl. Kromě toho celkovému dojmu nepřidává ani fakt, že některým hercům v originále prostě není docela často rozumět (film jsem viděl v kině v Polsku a potvrdil mi to i známý Polák, se kterým jsem na filmu byl) a to zdaleka neplatí jen pro vtipnou polštinu Miroslava Krobota.(25.3.2017)

  • Hortensia
    ****

    Po dlouhé době film Hollandové, který má co říct. Přijde mi to všechno vyvážené, jak míra nadsázky a "temnosti", tak psychologizace postav. Občas se film nevyhne doslovným flashbackúm zrejména ke konci... Ale vlastne je to taková ta hororová pohádka od Dobšinského. (Snový Štastný konec tedy nemuže chybět.) A příroda poňekud syrově trestá prohřešky vúči Vesmírné harmonii...(25.8.2017)

  • hero_bk
    ****

    Řemeslně naprosto precizní, skvělý film. Po celých 128 minut to má výborný spád a nestihne to vůbec nudit. Na druhou stranu, obsahově s tím ale vůbec nesouhlasím - myšlenkami jsem souznil s farářem, který jako jediný ve filmu mluvil smysluplně. A po filmu jsme šli na burgera, abych kusem masa trochu přebil poselství toho filmu.(8.7.2017)

  • SeanLSD
    ****

    Skoro geniàlne. Pre ľúbiteľov zveri a ekoteroristov povinnosť. Vďaka Poliakom môže aj česká / slovenská kinematografia robiť svetové filmy, ktoré sa vyrovnajú Škandinávcom. Namiesto idylického až melancholického zobrazenia kopaničiarskeho života, aký by stvorili našinci, brutálna sonda do tvrdého sveta zapadnutého pohraničia kdesi v strednej Európe, ba priamo v jej srdci. Základným konceptom je proživotné, newageové a mne sympatické obracanie optiky, v podstate svojim spôsobom westernovej zápletky jednej (správne pošahanej) postavy proti (skoro) všetkým. Ale hodené kamsi do ponurých kladských dolín na pomedzí Poľska a Česka. Spolu s tou mytologickosťou prírody, ktorú sa Agnieszke, podobne ako v JÁNOŠÍKOVI, znovu podarilo vytvoriť, kde sú rovnocennými hrdinami (a divákmi) aj zvieratá samotné a bravúrnej mystifikačnej atmosfére, je to výborný zážitok aj na veľké plátna. Tak pôsobivo nasnímaný európsky kontinentálny les, ktorý budí dojem tajomna až na úroveň rozšíreného psychedelického vedomia, som naposledy videl v ODVRÁTENEJ STRANE MESIACA. Les sa evidentne stáva pre európsku kultúru miestom návratu a spiatočníctva, s ohľadom na človeka v oboch zmysloch - aj ako miesto zaostalého spoločensko-hodnotového zriadenia v odľahlých horských krajoch, tak súčasne aj zdroj (staro)novej energie, mohutného prúdu obrody a znovunájdenia pravých, človeka uspokojujúcich hodnôt. Bez ohľadu na všetku pochmúrnosť, ktorou sa CEZ KOSTI MŔTVYCH vyznačujú, po skončení máloktorého filmu pochytí človeka taká mocná túžba v momente vypadnúť kamsi do prírody a naplno pocítiť jej silu, čistotu a rozmanitosť, o to viac, ak je vonku jar v plnom rozpuku.(29.4.2017)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 12. února 2017 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Natáčení probíhalo od 20. června 2015 do 29. ledna 2017 především v Dolnoslezském vojvodství v Polsku. Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)