poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • anglický

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    **

    Na tohle jsem se hodně těšil, takže jsem hodně zklamaný. A kdo čeká nějaký temný thriller, bude na tom podobně. Předně mě neskutečně štvala hlavní hrdinka, což byla protivná a umanutá přírodní bába hystericky ochraňující všechno živé. Bohužel prakticky neslezla ze záběru a podle toho to také dopadlo. Vedlejší postavy díky tomu dostaly minimální prostor a vlastně tu fungovaly jen jako nepříliš zajímavý kompars. Co se vražd týče, tak ty se omezily prakticky jen na nacházení mrtvol. Nehledě na to, že člověk nemusí být zrovna Sherlock, aby celkem záhy odhalil vraha. Jako větší plus vidím snad jen prostředí. Agnieszka Holland nepotěšila. 30%(13.9.2017)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Zvláštní film, na jednu dobře napsanou a dobře zahranou postavu je tu další, která je naopak hrozně zkratkovitá a šablonovitá, což by možná nebyl až tak kruciální problém, kdyby Přes kosti mrtvých nemělo dvě hodiny, které jsou zčásti naplněny scénami, kde nefungují potřebné emoce a výsledek je prostě někde na půli cesty, něco fajn, něco ne, pár slušnejch záběrů s ježkama a jiným zvířectvem.. Naštěstí je tu funkční závěr, který dokáže napravit pocit z hluchých a nudných míst a výsledkem je tak nakonec totálně krystalickej průměr se zábavně magořivým a broukočmuchných Krobotem.(12.12.2018)

  • JohnyD
    **

    Agnieszka Holland má svoje remeslo zvládnuté na výbornú a jej Hoříci Ker milujem. Je to skúsená filmárka, bezprostredná a veľmi milá pani. Avšak, tento mysteriózno-detektívno-dramatický experiment o týraní a zabíjaní zvieratok v Poľsku sa nepodaril, či už po scénaristickej, hereckej alebo príbehovej stránke. Po prvých 20 minútach vám je jasné, ako sa to celé bude odohrávať ďalej a kto je vrahom, ak nemáte za sebou lobotomiu. Takže poteší krásny hudobný úvod a nádherné scenérie z Klodzkej kotliny, malá rola Miroslava Krobota a to je asi tak všetko. Neviem, za čo si Anežka odniesla Strieborného medveďa z Berlinale resp. kde porotcovia nechali hlavu. Som sklamaný. 4/10(9.3.2017)

  • Anderton
    ***

    Jessica Fletcherová na divokom východe a pod vplyvom agresívnych omamných látok sa snaží naviesť políciu na tú správnu stopu a pritom zasvecuje celú dedinu do svojich síce celkom pravdivých, ale neprimeranou formou prezentovaných ochranárskych ideí. Až mi bolo záhadou, ako mohla táto postava prežiť až do konca. Okrem jedného mladého potenciálneho páriku sú tu všetci husto nesympatickí, takže aj po odhalení súvislostí a šajmalanovskom zvrate pri konci vám tu nikoho nebude ľúto. Holland je tak skúsená režisérka, že aj táto nesúrodá eu-koprodukcia vyzerá pomerne draho a profesionálne, proste západne. Moje druhé stretnutie s poľskou dzedzinou za posledný týždeň po Tvári a človek je hneď rád, že býva tam kde býva.(25.10.2018)

  • SeanLSD
    ****

    Skoro geniàlne. Pre ľúbiteľov zveri a ekoteroristov povinnosť. Vďaka Poliakom môže aj česká / slovenská kinematografia robiť svetové filmy, ktoré sa vyrovnajú Škandinávcom. Namiesto idylického až melancholického zobrazenia kopaničiarskeho života, aký by stvorili našinci, brutálna sonda do tvrdého sveta zapadnutého pohraničia kdesi v strednej Európe, ba priamo v jej srdci. Základným konceptom je proživotné, newageové a mne sympatické obracanie optiky, v podstate svojim spôsobom westernovej zápletky jednej (správne pošahanej) proti (skoro) všetkým. Ale hodené kamsi do ponurých kladských dolín na pomedzí Poľska a Česka. Spolu s tou mytologickosťou prírody, ktorú sa Agnieszke, podobne ako v JÁNOŠÍKOVI, znovu podarilo vytvoriť, kde sú rovnocennými hrdinami (a divákmi) aj zvieratá samotné a bravúrnej mystifikačnej atmosfére výborný zážitok aj na veľké plátna. Tak pôsobivo nasnímaný kontinentálny európsky les, ktorý budí dojem tajomna až na úroveň povzneseného vedomia, som naposledy videl v ODVRÁTENEJ STRANE MESIACA. Les sa evidentne stáva pre európsku kultúru miestom návratu a spiatočníctva, s ohľadom na človeka v oboch zmysloch - aj ako miesto zaostalého spoločensko-hodnotového zriadenia v odľahlých horských krajoch, tak súčasne aj zdroj (staro)novej energie, mohutného prúdu obrody a znovunájdenia pravých, človeka uspokojujúcich hodnôt. Bez ohľadu na všetku pochmúrnosť, ktorou sa CEZ KOSTI MŔTVYCH vyznačujú, po skončení máloktorého filmu pochytí človeka taká mocná túžba v momente vypadnúť kamsi do prírody a naplno pocítiť jej silu, čistotu a rozmanitosť, o to viac, ak je vonku jar v plnom rozpuku.(29.4.2017)

  • - Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Natáčení probíhalo od 20. června 2015 do 29. ledna 2017 především v Dolnoslezském vojvodství v Polsku. Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace