poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • anglický

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • malylada
    ***

    Člověk na první pohled pozná, že Holland režisérské řemeslo ovládá, neboť vizuální stránka, střih a hudební zpracování je vynikající. Nicméně to je jediná věc, která na filmu vybočuje z průměru. Scénář je velkou slabinou, není vyvážený a s poutavou zápletkou se mohlo pracovat mnohem lépe. Dvě třetiny filmu se divák seznamuje s postavami a na úkor hlavní hrdinky nedostanou všichni takový prostor. Herci jsou výborní, ale časem se mi hlavní hrdinka protivila a její názorové výlevy se opakovaly pořád dokola, včetně jednostranně názorových témat. Tajemství kolem úmrtí se rozjede až ke konci, což je velká škoda, neboť k syrovému dramatu s mysteriozním podtextem to vyloženě vybízelo. Ke konci se přitvrzuje, atmosféra houstne, ale na můj vkus pozdě a možná i zbytečné vyústění přes čáru se k filmu příliš nehodilo. Za shlédnutí rozhodně stojí.......6/10(27.4.2017)

  • Tosi
    ***

    Nezařaditelný film, u kterého se moje pocity hodně měnily. Sama slovutná režisérka ho označila jako "anarchisticko-feministicko-ekologický thriller s prvky černé komedie a pohádky". No, a mně mezi všemi těmi samotářskými a podivínskými postavami místo pana Krobota chyběl už jen Jarda Dušek. Kriminální linka byla sice velmi slabá, ale sranda je, že se mi to jako celek nevím proč líbilo a výkon Agnieszky Mandat byl neskutečný. Skoro se stydím, ale dám jen tři.(17.9.2017)

  • whack
    *****

    Sčasti morálny a sčasti čiernohumorný triler z krásneho lesného prostredia pohraničnej osadky Stolových hôr. Postoj hlavnej hrdinky k zabíjaniu zvierat pre mäso a pre kožušiny rozhodne stojí na zamyslenie, hoci pani bola trošku bláznivá; no bol to jej „hendikep“, alebo dar vidieť veci inak než ostatní? Na rozdiel od knihy tento aspekt nebol dostatočne vykreslený a preto po psychologickej stránke film trochu pokrivkáva. Film sa nesie v zvláštnej atmosfére, ktorá sa mi páči, že vraždy akoby ani neboli hlavnou témou, ale iba takou kulisou, nie sú zobrazované nejako dramaticky. Viac ma trápili zábery z lovov, v ktorých vidno reálne strieľanie zvierat, ale kvôli vysokému hodnoteniu si naivne nahováram, že išlo o nejaké archívne zábery z poľovačiek, že tie zvieratá nezomreli kvôli efektu záberu. No určite je to po obsahovej a myšlienkovej stránke kontroverzný film, ktorý sa poľovníkom páčiť nebude. A asi ani farárom.(9.4.2017)

  • DwayneJohnson
    ****

    Hodně silná, černá káva. Převážně v tom lepším slova smyslu. Jen bych film možná trošku sestříhal, jinak OK. Agniezska byla velmi přesvědčivá a "broukolog" Miroslav Krobot ji v tom, a to hlavně ve druhé půli velmi zdatně sekundoval. Ještě, že nejsem myslivec a nebydlím u polských hranic, hned dnes bych svou flintu raději odnesl do šrotu a odstěhoval se někam do vnitrozemí:)(18.9.2017)

  • SeanLSD
    ****

    Skoro geniàlne. Pre ľúbiteľov zveri a ekoteroristov povinnosť. Vďaka Poliakom môže aj česká / slovenská kinematografia robiť svetové filmy, ktoré sa vyrovnajú Škandinávcom. Namiesto idylického až melancholického zobrazenia kopaničiarskeho života, aký by stvorili našinci, brutálna sonda do tvrdého sveta zapadnutého pohraničia kdesi v strednej Európe, ba priamo v jej srdci. Základným konceptom je proživotné, newageové a mne sympatické obracanie optiky, v podstate svojim spôsobom westernovej zápletky jednej (správne pošahanej) proti (skoro) všetkým. Ale hodené kamsi do ponurých kladských dolín na pomedzí Poľska a Česka. Spolu s tou mytologickosťou prírody, ktorú sa Agnieszke, podobne ako v JÁNOŠÍKOVI, znovu podarilo vytvoriť, kde sú rovnocennými hrdinami (a divákmi) aj zvieratá samotné a bravúrnej mystifikačnej atmosfére výborný zážitok aj na veľké plátna. Tak pôsobivo nasnímaný kontinentálny európsky les, ktorý budí dojem tajomna až na úroveň povzneseného vedomia, som naposledy videl v ODVRÁTENEJ STRANE MESIACA. Les sa evidentne stáva pre európsku kultúru miestom návratu a spiatočníctva, s ohľadom na človeka v oboch zmysloch - aj ako miesto zaostalého spoločensko-hodnotového zriadenia v odľahlých horských krajoch, tak súčasne aj zdroj (staro)novej energie, mohutného prúdu obrody a znovunájdenia pravých, človeka uspokojujúcich hodnôt. Bez ohľadu na všetku pochmúrnosť, ktorou sa CEZ KOSTI MŔTVYCH vyznačujú, po skončení máloktorého filmu pochytí človeka taká mocná túžba v momente vypadnúť kamsi do prírody a naplno pocítiť jej silu, čistotu a rozmanitosť, o to viac, ak je vonku jar v plnom rozpuku.(29.4.2017)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Natáčení probíhalo od 20. června 2015 do 29. ledna 2017 především v Dolnoslezském vojvodství v Polsku. Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)

  • - Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace