poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • anglický

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ibeh
    *****

    Vážení, vždyť je to z velké části černá komedie, jak vyšitá. Trefná slova paní Agnieszky, tak trochu Tarantin v ženském podání. Ve zdejším popisku žánrů by tam měla být uvedena, protože z ponuré atmosféry první poloviny filmu se postupně stále více forma točí ke svéráznému humoru. Krimi, drama, mystika, ale i ta komedie, která v popisku fakt chybí a je to poměrně zavádějící. Čekala jsem totální depku a dostalo se mi dobré zábavy, i když asi ne pro každého, protože míchání žánrů je opravdu velké, dokonce až k nadsazené pohádce :-) Sama podobné míšeniny ve většině nemusím, ale kdo umí, ten umí. Chápu, že dost záběrů mrtvých či vycpaných zvířat někomu hodně vadí, ale ve filmu mají zásadní význam. Hlavní představitelka se se svou rolí poprala skvěle, a věřte, že jsem jí dost rozuměla, i když občas dokázala pěkně lézt na nervy :-) Paní Holland s revolučním srdcem i elánem se s ní hodně ztotožnila. Dle jejích slov ji také současná "lovecká" polská politika velmi štve. Obávám se, že myslivci a lovci budou tento film snášet těžce. A na závěr, pan Krobot měl sice vedlejší, ale velmi povedenou roli. Nehleďte na hodnocení a jděte se na film podívat do kina. Originál každým coulem, nuda ani náhodou.(25.3.2017)

  • Malarkey
    ***

    Nedokážu posoudit, jak moc jsem se na tento film těšil. Agnieszka Holland je pro mě zárukou kvality a tak jsem tušil, že Pokot nebude vůbec špatný. K tomu jsem se těšil i na Miroslava Krobota, který se dle plakátu tvářil, že bude jednou z hlavních rolí. Během filmu jsem ale hodně rychle zjistil, že tomu tak nebude. Hlavní roli tu má krajina Kladska a Agnieszka Mandat. Ta sice není vůbec špatná, ale hraje v těžce definovatelném filmu. Agnieszka Holland sama vlastně po projekci potvrdila, že se jedná o mix několika žánrů. A ono to na tenhle film vlastně opravdu sedí. Od všeho trochu, ale dohromady nic. Kriminálka to není, protože tam nic nevyšetřují. Horor to taky není, protože se není u čeho bát. Psychologické to také úplně není, protože se do emocí postav vlastně kromě poslední čtvrt hodině ani nedostanete. Takže zbývá hodně atmosféry, která je v tomto případě vysloveně na rozdávání a černý humor, který je v první polovině filmu takřka nulový a ve druhé polovině filmu zase neobvykle častý. Suma sumárum se jednu o zajímavý film, u kterého bylo krásné sledovat záběry Kladska a divokých zvířat, ale bylo těžké se zaměřit na příběh samotný, který celou dobu tak nějak nezávisle na okolí plyne a v posledních patnácti minutách nám to časovými přesmyčkami rozkryje. Mimochodem narážky na církev hodně solidní a podle toho, co Agnieszka vyprávěla, i hodně oprávněné. Bylo mi z faráře vysloveně na blití!(25.3.2017)

  • JohnyD
    **

    Agnieszka Holland má svoje remeslo zvládnuté na výbornú a jej Hoříci Ker milujem. Je to skúsená filmárka, bezprostredná a veľmi milá pani. Avšak, tento mysteriózno-detektívno-dramatický experiment o týraní a zabíjaní zvieratok v Poľsku sa nepodaril, či už po scénaristickej, hereckej alebo príbehovej stránke. Po prvých 20 minútach vám je jasné, ako sa to celé bude odohrávať ďalej a kto je vrahom, ak nemáte za sebou lobotomiu. Takže poteší krásny hudobný úvod a nádherné scenérie z Klodzkej kotliny, malá rola Miroslava Krobota a to je asi tak všetko. Neviem, za čo si Anežka odniesla Strieborného medveďa z Berlinale resp. kde porotcovia nechali hlavu. Som sklamaný. 4/10(9.3.2017)

  • Tosi
    ***

    Nezařaditelný film, u kterého se moje pocity hodně měnily. Sama slovutná režisérka ho označila jako "anarchisticko-feministicko-ekologický thriller s prvky černé komedie a pohádky". No, a mně mezi všemi těmi samotářskými a podivínskými postavami místo pana Krobota chyběl už jen Jarda Dušek. Kriminální linka byla sice velmi slabá, ale sranda je, že se mi to jako celek nevím proč líbilo a výkon Agnieszky Mandat byl neskutečný. Skoro se stydím, ale dám jen tři.(17.9.2017)

  • filmsim
    **

    Úchvatný vizuální styl s nádhernými záběry pohraniční přírody v břitkém předvídatelném filmu, který nemá čím zaujmout. Dojem zbytečnosti tohoto snímku nemá šanci vyvrátit ani bezchybný herecký projev Agniezsky Mandat. Takhle nechat zabít ambiciózní kriminální drama špatným vyprávěním, hloupým scénářem a přepálenou stopáží s nespočtem natahaných až přebytečných scén, se jen tak nevidí. 4/10 Více v mé recenzi zde.(30.4.2017)

  • - Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace