poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • angličtina

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Předloha:

Olga Tokarczuk (kniha)

Hrají:

Agnieszka Mandat, Wiktor Zborowski, Jakub Gierszał, Patrycja Volny, Miroslav Krobot, Borys Szyc, Andrzej Grabowski, Andrzej Konopka, Tomasz Kot, Marcin Bosak, Katarzyna Herman, Sebastian Pawlak, Piotr Żurawski, Artur Krajewski, Monika Wojtyllo, Maciej Namysło, Adam Bobik, Katarzyna Skarżanka, Adam Ruciński, Juliusz Krzysztof Warunek, Aldona Struzik, Katarzyna Bednarz, Oskar Jasiński, Szymon Kontyka, Zofia Wichłacz, Halina Szmigiel, Josua Gierszał, Agnieszka Bartosik, Ryszard Herba, Joanna Gonschorek, Anita Poddębniak, Grzegorz Wojdon, Klaudia Cygoń, Katarzyna Wolak, Izabela Maciuszek, Joanna Łużny, Dorota Wróbel, Maria Sambora, Edwin Bażański, Aleksander Janiszewski, Łucja Zgryszka, Maksymilian Przybysz, Julita Mierzwiak, Jagoda Runiewicz, Rozalia Gardzioła, Anna Wołoszyńska, Gracjan Zając, Oliwier Hołyst, Maja Mika, Marcel Ignatowski, Łukasz Kapłan, Alicja Korwatowska, Szymon Harasimowicz, Olga Lisowska, Kamila Bochenek, Halina Zychowicz, Nelly Kurstak
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SeanLSD
    ****

    Skoro geniàlne. Pre ľúbiteľov zveri a ekoteroristov povinnosť. Vďaka Poliakom môže aj česká / slovenská kinematografia robiť svetové filmy, ktoré sa vyrovnajú Škandinávcom. Namiesto idylického až melancholického zobrazenia kopaničiarskeho života, aký by stvorili našinci, brutálna sonda do tvrdého sveta zapadnutého pohraničia kdesi v strednej Európe, ba priamo v jej srdci. Základným konceptom je proživotné, newageové a mne sympatické obracanie optiky, v podstate svojim spôsobom westernovej zápletky jednej (správne pošahanej) postavy proti (skoro) všetkým. Ale hodené kamsi do ponurých kladských dolín na pomedzí Poľska a Česka. Spolu s tou mytologickosťou prírody, ktorú sa Agnieszke, podobne ako v JÁNOŠÍKOVI, znovu podarilo vytvoriť, kde sú rovnocennými hrdinami (a divákmi) aj zvieratá samotné a bravúrnej mystifikačnej atmosfére, je to výborný zážitok aj na veľké plátna. Tak pôsobivo nasnímaný európsky kontinentálny les, ktorý budí dojem tajomna až na úroveň rozšíreného psychedelického vedomia, som naposledy videl v ODVRÁTENEJ STRANE MESIACA. Les sa evidentne stáva pre európsku kultúru miestom návratu a spiatočníctva, s ohľadom na človeka v oboch zmysloch - aj ako miesto zaostalého spoločensko-hodnotového zriadenia v odľahlých horských krajoch, tak súčasne aj zdroj (staro)novej energie, mohutného prúdu obrody a znovunájdenia pravých, človeka uspokojujúcich hodnôt. Bez ohľadu na všetku pochmúrnosť, ktorou sa CEZ KOSTI MŔTVYCH vyznačujú, po skončení máloktorého filmu pochytí človeka taká mocná túžba v momente vypadnúť kamsi do prírody a naplno pocítiť jej silu, čistotu a rozmanitosť, o to viac, ak je vonku jar v plnom rozpuku.(29.4.2017)

  • dubinak
    *****

    Společně s In the Fade nejlepší zážitek z KVIFF. Když se řekne Polsko, vybaví se mi pánbíčkáři a nekvalitní čokoláda. Agniezska Holland tento můj osobní mýtus rychle smetla ze stolu. Pokot je totiž snímek absolutně obrovského světového měřítka, troufám si říct řemeslně lepší než polovina americké produkce na světě. No, čím bych začla. Co pochválím na prvním místě jsou skvostné exteriéry, hlavní herečka, následně vedlejší herci, dokonalá kamera i střih a do toho kulervoucí soundtracky. Pokot je takový film, který mě hřál u srdce tou všudypřítomnou poctivostí, snahou a pílí. Řemeslně je to opravdu vrcholová záležitost a co se týče příběhu, já jako milovnice zvířat jsem se v tomto tématu našla. Navíc zdejší černý humor nemá jedinou chybu a potěšila i vtipná role pana Krobota. Závěr a rozkrytí bylo vzhledem k dlouhé stopáži možná trošku zbrklé, ale to mi nezkazilo tenhle jedinečný různožánrový zážitek. KVIFF 2017(28.7.2017)

  • DwayneJohnson
    ****

    Hodně silná, černá káva. Převážně v tom lepším slova smyslu. Jen bych film možná trošku sestříhal, jinak OK. Agniezska byla velmi přesvědčivá a "broukolog" Miroslav Krobot ji v tom, a to hlavně ve druhé půli velmi zdatně sekundoval. Ještě, že nejsem myslivec a nebydlím u polských hranic, hned dnes bych svou flintu raději odnesl do šrotu a odstěhoval se někam do vnitrozemí:)(18.9.2017)

  • fantassia
    odpad!

    Další film z kategorie rozume braň se. Pověrčivá psychopatka venčí na vesnici feny, jak kdyby žila v paneláku, pak se jí nevím jak ztratí a protože psychopatka je učitelka, tak vezme v noci děti do lesa hledat psy, úžasně pomíchané hodnoty. Film nemá snad vůbec žádnou kontinuitu ani logiku, mimo to, že jeden nesmysl stíhá další. V dnešní době, kdy si kdejaká čarodějnice může oficiálně založit živnost, se už vážně není čemu divit, co dokážou lidi vyplodit a promíchat a zaměnit vědu s pověrou.Samozřejmě, že v době, kdy ochránci zvířat a lidi investujou velký prachy do zvířat, na lidi se kašle, zakomplexovaný důchodkyně oblíkají psy do značkových oblečků a krmí je šunkou a na druhý straně se úspěšně, ale zbytečně týrají zvířata, lidi jsou extrémisti a nedokážou už rozlišit pořadí hodnot, pak z toho vznikají psychopatický sračky kategorie, kterou jsem si pojmenovala v první větě. Naprosto nudná slátanina. Tenhle guláš mi nechutnal a to mám zvěřinu ráda.(17.9.2017)

  • Marigold
    **

    Lesní ezoterická verze Johna Wicka, která se pokouší organicky bujet, podvratně nahlodávat civilizační kořeny, ale místo toho chaoticky plete křivýma nožkama. Hollandové vznikl pod rukama ze zjevně inspirativní předlohy jen absurdní jelení guláš plný doslovnosti, tupě užité filmové řeči a grotesknosti, která je místy cílená, ale infikuje skoro celý film bez ohledu na to, v jaké žánrové poloze se zrovna nachází. Nekoncepční rytmizování mysliveckým kalendářem, Krobotův vpád, který evokuje filmy Tomáše Vorla, hystriónská hlavní postava, u které je celkem jedno, zda svoje přesvědčení úmyslně přehrává, protože příběh nedává valný smysl (což je při vší didaktičnosti fakt na cenu za umělecký přínos, zdravím Berlín). Slušel by tomu doslovný překlad polského názvu. Tohle je totální Výřad soudnosti.(19.4.2017)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Natáčení probíhalo od 20. června 2015 do 29. ledna 2017 především v Dolnoslezském vojvodství v Polsku. Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)

  • - Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)