poster

Přes kosti mrtvých

  • Polsko

    Pokot

  • Německo

    Die Spur

  • Švédsko

    Villebråd

  • Slovensko

    Cez kosti mŕtvych

  • anglický

    Spoor

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Polsko / Česko / Německo / Švédsko / Slovensko, 2017, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    Hodně těžké hodnotit, po formální stránce skvost, po obsahové - pokud nejste esotericko-astrologická fanatička a nesoudná ochránkyně zvířat - jen těžko akceptovatelné. Knihu Olgy Tokarczukové jsem nečetl, takže nemohu posoudit, jak větně se Agnieszka Hollandová při její adaptaci držela původní linie a jestli ten výsledný filmový tvar, někde na půl cesty mezi Cestou z města Tomáše Vorla a vegetariánským Antikristem Larse von Triera, odpovídá literární předloze, každopádně jde to opravdu hodně proti běžné konvenci. Bizarní antimyslivecká agitka anebo do extrému dovedená etika Alberta Schweitzera? Jako divák jsem měl silný problém ztotožnit se s hlavní postavou a přestože je její počínání a hodnotový rámec zpočátku v něčem sympatické, brzy jde za hranu, ten soubor hrdinů je tak obskurní, že ve výsledku mi přišla většina filmu silně komická, což asi nebyl záměr tvůrců (pošahaná esoterička, nerd epileptik pracující u policie, groteskní postavy mysliveckých kmotrů jak z Kusturicových filmů...). Po formální stránce ovšem Pokot nabízí mnohé - opravdu nádhernou kameru, plnou jak poetických záběrů přírody, tak i akčněji laděné jízdy a švenky, skvělou hudební složku (kostelní sbor při mši k svátku sv. Huberta opravdu strhující, stejně jako je originální slyšet ve velkém evropském koprodukčním filmu Francovku od Plastiků...), skvěle vymyšlené a formálně provedené flashbacky, přesný střih a opravdu nádherně provedenou mizanscénu, stejně jako originální herecké výkony (Miroslav Krobot rulez), i když pohříchu být racionálnější scénář, bylo by i víc co hrát... PS: Je vtipné vidět, jak na konci filmu programátorský nerd vypne při blackoutu nejen elektřinu v celém městě, ale i všechna auta... :-)(14.9.2017)

  • ibeh
    *****

    Vážení, vždyť je to z velké části černá komedie, jak vyšitá. Trefná slova paní Agnieszky, tak trochu Tarantin v ženském podání. Ve zdejším popisku žánrů by tam měla být uvedena, protože z ponuré atmosféry první poloviny filmu se postupně stále více forma točí ke svéráznému humoru. Krimi, drama, mystika, ale i ta komedie, která v popisku fakt chybí a je to poměrně zavádějící. Čekala jsem totální depku a dostalo se mi dobré zábavy, i když asi ne pro každého, protože míchání žánrů je opravdu velké, dokonce až k nadsazené pohádce :-) Sama podobné míšeniny ve většině nemusím, ale kdo umí, ten umí. Chápu, že dost záběrů mrtvých či vycpaných zvířat někomu hodně vadí, ale ve filmu mají zásadní význam. Hlavní představitelka se se svou rolí poprala skvěle, a věřte, že jsem jí dost rozuměla, i když občas dokázala pěkně lézt na nervy :-) Paní Holland s revolučním srdcem i elánem se s ní hodně ztotožnila. Dle jejích slov ji také současná "lovecká" polská politika velmi štve. Obávám se, že myslivci a lovci budou tento film snášet těžce. A na závěr, pan Krobot měl sice vedlejší, ale velmi povedenou roli. Nehleďte na hodnocení a jděte se na film podívat do kina. Originál každým coulem, nuda ani náhodou.(25.3.2017)

  • Morholt
    **

    Na tohle jsem se hodně těšil, takže jsem hodně zklamaný. A kdo čeká nějaký temný thriller, bude na tom podobně. Předně mě neskutečně štvala hlavní hrdinka, což byla protivná a umanutá přírodní bába hystericky ochraňující všechno živé. Bohužel prakticky neslezla ze záběru a podle toho to také dopadlo. Vedlejší postavy díky tomu dostaly minimální prostor a vlastně tu fungovaly jen jako nepříliš zajímavý kompars. Co se vražd týče, tak ty se omezily prakticky jen na nacházení mrtvol. Nehledě na to, že člověk nemusí být zrovna Sherlock, aby celkem záhy odhalil vraha. Jako větší plus vidím snad jen prostředí. Agnieszka Holland nepotěšila. 30%(13.9.2017)

  • Fr
    ***

    ,,BYDLÍTE NA VESNICI. TAK CO ČEKÁTE!...“ /// Nevím proč (vlastně vím moc dobře!), ale v poslední době (letech) začínám mít rád víc zvířata než lidi. Tady se mi dostává zvířátek, běhajících za zvuku loveckejch zbraní požehnaně. Škoda, že víc nemrazí z charakterů, páč mě bavěj tyhle hrátky o lidský povaze a čím menší je místo, tím to je zajímavější a víc to vypovídá o nás, lidech. Tahle prdel světa není úplně malá, ale vybranej vzorek je dostačující. Dá vyniknout filmařině i hercům. Veškerá vážnost občas vezme „za svý“, když mám jako pobrat, že i zvíře toho může mít dost a uchopí spravedlnost do svých tlapek (pařátů…). Netradiční mstitelský drama, jehož útok na morálku by mohlo vocenit nejedno zvířátko. My, lidi, asi chceme trochu víc… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých“, kterou v roce 2010 napsala Olga Tokarczuk, neznám. 2.) Mám radši lidi než zvířata. 3.) Chcu slyšet tu „O hmyzím holokaustu“. 4.) Thx za titule „dankeroni“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(3.10.2017)

  • Tosi
    ***

    Nezařaditelný film, u kterého se moje pocity hodně měnily. Sama slovutná režisérka ho označila jako "anarchisticko-feministicko-ekologický thriller s prvky černé komedie a pohádky". No, a mně mezi všemi těmi samotářskými a podivínskými postavami místo pana Krobota chyběl už jen Jarda Dušek. Kriminální linka byla sice velmi slabá, ale sranda je, že se mi to jako celek nevím proč líbilo a výkon Agnieszky Mandat byl neskutečný. Skoro se stydím, ale dám jen tři.(17.9.2017)

  • - Na scénáři filmu s Agnieszkou Holland spolupracoval scenárista Štěpán Hulík. (Zdroj: CinemArt)

  • - Snímek je natočen na motivy knižního morálního thrilleru Olgy Tokarczuk ze současného česko-polského pohraničí, který vyšel v českém překladu pod názvem "Svůj vůz i pluh veď přes kosti mrtvých". (Zdroj: CinemArt)

  • - Několik natáčecích dní proběhlo také v českém pohraničí na Broumovsku. Konkrétně například závěrečná scéna filmu nebo scéna Svatohubertské mše v kostele Sv. Petra a Pavla v Broumově. Vedle toho se v Česku vytvářely také vizuální efekty ve společnosti UPP a točily se zde záběry divoké zvěře, se kterými film intenzivně pracuje. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace