Reklama

Reklama

VOD (1)

Série(2) / Epizody(16)

James (Alex Lawther) je sedmnáctiletý kluk, který si o sobě myslí, že je psychopat s potřebou zabít člověka. Alyssa (Jessica Barden) je také sedmnáctiletá a právě začala chodit na stejnou školu jako James. Vyznačuje se svým více než hrubým jazykem a tendencí neustále porušovat pravidla. Oba hrdinové nemají z různých důvodu jednoduché dospívání. Seznámí se dost netradičním způsobem na školním obědě. Později spolu z dost odlišných důvodů začnou chodit, a tak celý příběh začíná. (MrBlonde)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (274)

Bordoshut 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Recenze na seriál The End of the F***ing World: 1. série: 80/85 % Velice originální nevšední někdy až lehce bizarní seriál, který vybočuje už jen tím, že se skládá z 20 minutových epizod, které ale nejsou zrovna epizodní, vypráví jeden velký příběh o jedné šílené výpravě. První čtyři (hlavně 3) díly jsou absolutní skvost kinematografie a britského humoru, který je z toho vážně cítit, aniž byste věděli, že je film původem z VB. Zvlášť první epizoda je jedna z nejlepších seriálových epizod, které jsem ve svém životě, kdy viděl. Geniální je zejména scéna, kdy Alyssa říká něco ve smyslu I feel kind of safe with him a hned potom je tu prostřih na Jamese, jak si na ni brousí nůž. Humor, u kterého nevíte, jestli se mu máte smát, nebo se ho děsit. Já jsem zvládal obojí. Zkrátka Britové. Bohužel pro The End of the F***ing World však nic netrvá věčně. Humor se postupně ze seriálu vytrácí, až někde ve čtvrté epizodě zmizí úplně. Je to strašná škoda, úplně se mění atmosféra. Odtud to už není ono. Ani to vlastně není dál originální. Scénka s benzínkou nebo obchodem s oblečením působí jen jako vata a detektivní duo lesby jsou sice groteskní, ale jinak po nich pes neštěkne, takže další vata. Také jsou děti nuceni ve 4. epizodě změnit vzhled, včetně vlasů. Alyssa si nabarví vlasy na blond a bude nadále nosit ofinu, což jí bohužel zrovna nesluší. Díky novým šatům a sestřihu začne docela nápadně připomínat Eleven ze Stranger Things. James vyfasuje havajskou košili. Člověk má najednou pocit, že sleduje úplně jiné postavy. Pěkně to ilustruje ten fakt, že seriál je prostě ve druhé polovině jiný. Škoda. Mohl být jeden z mých nejoblíbenějších. 2. série: 75 % První díl je věnovaný nové protagonistce, kterou ne moc přesvědčivě a později i místy na hranici trapnosti hraje Naomi Ackie – ve zkratce to stojí za prd, k postavě Bonnie si cestu jako divák nenajdeme, celé je to točeno se strašným odstupem, jakoby bez emocí, chybí tomu to srdce 1. řady. Její dějová linka je hloupá a působí nedůvěryhodně. Lépe by tvůrci udělali, kdyby se na ni vybodli a místo toho se soustředili na psychický a fyzický vztah Alyssy a Jamese, protože to jediné nás všechny zajímá. Také mi přijde jako pitomý nápad začínat pokračovací sérii celou epizodou o někom, koho neznáme. Když už, udělal bych to tak, že bych Bonnie nechal neúspěšně zasáhnout, zčásti odvyprávět (nám ukázat) její příběh a pak ji např. nechat nějak utéct a zasahovat znovu. Ústřední duo by se mohlo sblížit skrz to, že budou společně na útěku. Za pozornost zde stojí fakt, že se jednak změnila režie a druhak už není předloha podle které postupovat. A tak s novým příběhem přichází i nové pojetí. Místy už ani není poznat, že je to z Británie. Suchý humor, který jsem si tak užíval v 1. řadě, je pryč. Vlastně by se dalo říct, že humor zmizel úplně. Jsou tu sice nějaké náznaky (viz tahání otcovy urny všude po světě a... no, to jak to s ním dopadlo), ale to v žádném případě nestačí. Nicméně, když se přes vážné pojetí, Bonnie a první epizodu přenesete, následují 4 epizody, které jsou – ne výborné – ale dobré. Vážně dobré. Je to vlastně taky takový výlet jako předtím, akorát postavy tentokrát jaksi nechtějí nic dělat. Jen doufám, že to nebyl způsob tvůrců, jak zakrýt nedostatek nápadů. Provozovatel hostince je podle mě až zoufale nevyužitá postava, scény s ním vůbec neměly grády. Totéž tvrzení by se dalo použít na celou 2. sérii. Zoufale nevyužitý potenciál. Pravděpodobně to bude buď absencí humor nebo absencí předlohy anebo presencí Bonnie. Protože když tuhle zbytečnou dějovou linku, která se mimochodem pokouší být lacinou variací na Jamesův původní záměr v jedničce, setřeseme v 7. epizodě, seriálu jakoby spadne břemeno ze zad. V 8. dílu už jsou zase náznaky humoru a chemie mezi postavami funguje skvěle. Už jen to srdíčko chybí. () (méně) (více)

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 50% - Chtěl bych mít hlavní dvojici rád, ale nejde mi to. Jsou natolik sebestřední a vlastní negací zaměstnaní, že jen všechno ničí, nenávidí, rozbíjejí, všechny pomlouvají nebo jimi opovrhují a když už nic z předešlého, tak se alespoň musí tvářit uraženě. Od zvratu někdy v první třetině z nich směšné masky spadnou a scénáře se sympaticky vrhnou střemhlav vstříc nepředvídatelnosti, ale tomuhle všelijak rozvětvenému (a přitom v jádru zcela jednoduchému) vypravěčskému schématu jsem až do konce neporozuměl. Nemalý počet kladných bodů trochu překvapivě připadá Gemmě Whelan v roli uvěřitelné Eunice. Na druhou sezónu jsem zvědavý jen kvůli neřešitelné situaci, do které se tvůrci dohnali. Ať teď bude příběh pokračovat kamkoli, veškerá síla, která se v něm podle spokojených diváků nachází, musí být zákonitě rozmělněna, ať se vrhne scénář kamkoli. 2. série - 60% - Tak dlouho bylo kolem pokračování ticho a všichni zúčastnění odpovídali na otázky na probíhající natáčení vyhýbavě, že jsem si téměř myslel, že se jedná o slušnou mystifikaci a ve skutečnosti se kutí prequel, reimaginace nebo jiná vykutálenost. Naštěstí tomu tak není a i přes zklamání se na seriál tentokrát nezlobím. Smíření nacházím hlavně díky tomu, že s definitivní platností odpadá věčná póza nenávisti, negace či chtěné "smrtonosnosti", výsledek ale rozhodně nestojí na silných příběhových nohách. Tam, kde se v první sezóně děly zajímavě zvraty nezajímavým hrdinům, jsem tentokrát s náladou charakterů překvapivě souzněl, zatímco se odehrávalo cosi ne snad špatného, ale překvapivě předvídatelného. Tvůrci se snaží citovat žánrové příbuzné a celou ústřední linku balí do sympaticky sevřeného hávu krátkého časového úseku, ale opět tomu chybí trochu života, nehledě na to, že množství prostoru pro nováčka Bonnie je neúměrně velké a troufám si říct, že i neopodstatněné. Zas a znova tomuto kultu zkouším chodit vstříc, on se mnou ale tvrdohlavě odmítá srozumitelně mluvit. ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Keď sa v prvej sérii objavilo duo ženských policajtiek, spomenul som si na Fargo. Druhá séria sa mu podobala už aj žánrovo, nakoľko teenagerskú rebéliu pretvorila v thriller s prvkami čiernej komédie. Postupná zmena žánru môže mať za následok aj mierne sklamanie z druhej série, keďže je menej psychologická, ale ja som zostal spokojný. Ako sa totiž príbeh blíži ku koncu, máme možnosť vidieť asi ešte bizarnejšie "vysypávanie" popola po zosnulom než v Big Lebowski. Zase tí Coenovci - "ďalšia radosť vo mne". Keby odkazov na klasiku bolo stále málo, a seriál dostatočne nepripomínal Bonnie a Clyde, tak sa vám v tom pomôže uistiť postava prepnutej černošky menom Bonnie. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Na začiatku zaujímavé. Ústredné duo má medzi sebou chémiu a je tam dosť wtf momentov, aby to udržalo pozornosť a zároveň je to natoľko nápadité, že vás vlastne zaujíma, čo sa bude diať ďalej. Bohužiaľ čím sa približujeme ku koncu, napätie, záujem aj originalita opadáva a stáva sa z toho len ďalšia britská teen variácia, ktorá mohla mať potenciál, ale nejakým spôsobom sa dostala do úplného priemeru. Dosť škoda. 1. séria - 60% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

„Jmenuji se James, je mi 17 a jsem si celkem jistý, že jsem psychopat.“ Takhle začíná jedna z nejoriginálnějších road-movie poslední doby. Originálnost spočívá v tom, že krutě přesně vykresluje svět dospívajících, se všemi hrůzami, nejistotou, strachem a vztekem. Pichlavá romance dvou looserů postupně odhaluje jejich rodinné zázemí a důvody, proč jsou takoví, jací jsou. Jejich dosavadní zkušenosti se světem jsou většinou na prd a oni ještě nemají zmáknuté obranné mechanismy. Ještě ke všemu - k neuvěřitelně siným hereckým výkonům - mi oba dva připadali mladší než sedmnáct. Nejenom sexem: někdo se k němu hrne, jiný to odkládá. Ale i celkovým postojem k smutně praktickým stránkám světa. Oba byli jak děti. _____ Proto čtu Alyssino zuřivé: „Všechno stojí za hov…“ ve skutečnosti takhle: „Všichni mi říkají, že já stojím za hov… možná mají pravdu.“ A Jamesovo: „Chci někoho zabít,“ překládám jako: „Chci něco cítit.“ Ona se obrnila vztekem, on rezignací, protože jiný způsob obrany zatím neumí. A takhle outsiderská dvojka si klestí cestu dalšími hrůznými zážitky, které ale nepostrádají drsný humor. Společně se vydávají na útěk, ze kterého už není – myšleno emocionálně – návratu. Proto doufám, že další řadu už nenatočí. ___ Přidejte si záměrně super ironický americký feeling, perfektní dialogy, gradaci scén, dobrý soundtrack a i takové drobnosti, jako je Jamesovo oblečení, kterého poprvé vidíme v černém, jako prototyp mladistvého podivínského vraha, aby nakonec skončil ve vesele pestré havajské košili. ______. Škoda, že se podobné seriály nevysílaly, když bylo sedmnáct mně. Necítila bych se tak vyloučená. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (9)

  • Auto Jamesova otce (Steve Oram) je Mercedes-Benz 230E (W123). Tento model se vyráběl v letech 1976–1986. (J.F.B.)
  • Na rozdíl od ostatních seriálů, které používají filtry ke zvýraznění a odlišení vzpomínek, jsou zde vzpomínky vyobrazeny v poměru stran 4:3. (ČSFD)

Související novinky

Strážce vesmíru čeká další reboot

Strážce vesmíru čeká další reboot

25.10.2020

Připraveni na nové Strážce vesmíru? Tvůrce seriálu The End of the F***ing World Jonathan Entwistle byl najat, aby vytvořil nové filmové univerzum založené na slavných postavách pro filmovou… (více)

Reklama

Reklama