Reklama

Reklama

Trhlina

Trailer 3

Igor, nezaměstnaný vysokoškolák, se v rámci absolventské praxe dostane do pracovní čety, která vyklízí budovu bývalé psychiatrie. Zde náhodou objeví záznamy Waltera Fischera, jednoho z pacientů, který před sedmdesáti lety záhadně zmizel v pohoří Tribeč. Když se po dvou měsících stejně záhadně objevil, byl dezorientovaný, na celém těle měl nevysvětlitelná zranění a nedokázal popsat, co se mu stalo a kde poslední týdny strávil. Ač byl dlouhodobě hospitalizován, již nikdy se nezotavil. Když se Igor pustí do pátrání po podrobnostech Fischerova příběhu, zjistí, že tento případ vůbec nebyl ojedinělý. Záznamy o lidech, kteří se v Tribeči ztratili, sahají až daleko do minulosti. K mnoha z nich ale došlo relativně nedávno. Proto se Igor spolu se svou přítelkyní Miou, milovníkem konspiračních teorií Andrejem a tvrdým skeptikem Davidem vydává do tribečských lesů zjistit, jaká je pravda. Pátrání, které zpočátku působí jako nevinná zábava nesourodé skupinky, však končí tragicky… (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (477)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Při scénách ze cvokhausu to vypadalo, že Bebjak atmosféru umí, takže jsem se začal těšit, až s postupem času začne atmosféra dále houstnout. Jenže kupodivu k ničemu takovému nedošlo a čekalo na mě jen nekonečné bloudění čtyř ňoumů lesem. Ke konci už jsem jen čekal, jestli aspoň přijde nějaká pointa. Přišla, ale dojem nezachránila. ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

SR verzia Záhady Blair Witch je tak nejako viac turistická. Veľa pochodíte a dostanete veľa turistických info. Len kamera má teda oveľa pevnejšiu ruku. Slovenčina tu na Vás vyrukuje veľmi vysokoškolsky naladená a spolu so svojou všeobecnou nedrsnou zvukovosťou tak nejako bráni navodiť si napätie. Postavám nemožno fandiť, ani sa o nich báť. Možno to chcelo menej lesov a viac budovy psychiatrie. Ale rozhodne to chcelo menej tých prehrávaných dialógov a viac akcie. Sme hold 20 pozadu, tak je dobre, že sa aspoň nejako začalo začínať. Inak nikdy som nepochopil herecký status Maštalíra. Mne príde ako totálne prehrávajúci a čím vážnejšie myslenú postavu má na triku, tak tým viac to bije do očí/uší. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Dokážem si predstaviť, ako báječne si film užil divák bez znalosti predlohy. Mnohé závažné a šokujúce dejové zvraty sa totiž vo filme vo vzťahu ku knihe zopakovali jedna k jednej, logickou otázkou teda je, čo také mohlo osloviť čitateľa, ktorý mal naopak to šťastie, že najprv zhltol knihu. Film totiž stavil na vysokú popularitu literárnej predlohy. Je to jednoduché. Mária Havranová (ktorá si mala ponechať toto nádherné dievčenské meno) je najväčší súčasný slovenský ženský sexsymbol, a to sa zaobíde úplne bez mejkapu (!). Matej Marušin najväčším mužským sexsymbolom bude až vo chvíli, keď sa ostrihá nakrátko, je šťastie, že vo filme ho vidno väčšinou v čiapke. Už jeho fyziognómia stojí za návštevu kina ako nejaký špeciálny bonus. Režisér je však určite zvedavý na iné, takže - široko-ďaleko neexistuje lepší mysteriózny triler. To menej lichotivé nasleduje. Niektoré scény sú zostrihané príliš unáhlene (doslova blesková návšteva cvokhausu v noci), vidno, že strih primárne slúžil tomu, aby bola dĺžka materiálu určená pre seriál prispôsobená potrebám filmu. Uprednostniť seriál pred kvalitami filmu je niečo, čo nikdy nepochopím, aj keď žijem v kapitalistickej spoločnosti. Režisér sa totiž do dejín kinematografie zapisuje filmami, nie seriálmi. Z dôležitých vecí tu hapruje budovanie napätia. Ak viem, že robím hororový mysteriózny triler, alfou a omegou je napätie, ktoré by síce malo byť kolísavej intenzity, ale nikdy nezmiznúť (vo filme Votrelec je tam permanentne, bez odľahčujúcich scén). Ak idem do kina na niečo strašidelné, potrebujem sa báť k posraniu (napr. oceňujem zvuky, ktoré vydáva to malé chlapča v lese). Napätie musí vystupovať z plátna vo "vysokom reliéfe", ako asambláž, a to i v úvodnej polhodinke. Čosi také sa najlepšie dosahuje hudbou, či skôr - v tomto žánri - nápaditým hudobným alebo zvukovým motívom, ktorý by mal jemne vibrovať aj v pokojnejších častiach (motív v Trhline však zďaleka nie je tak dobrý, ako sa píše). Aby si to človek uvedomil, nemusí mať štátnice z dejín kinematografie. Keďže dávam štyri hviezdy, všetko ostatné je samozrejme fajn a nepociťujem potrebu to rozoberať. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Udivuje mě, že Trhlina je vážně myšlený film, který zamířil do kin. Nezapůsobil by totiž ani jako film absolventký či dokonce amatérský. Obrazová stránka je totálně laciná, snad jako by se snažila evokovat dojem home made videa. To však není největší problém. Tím jsou výrazové prostředky a scénář. Postavy jsou totálně nevěrohodné a jen těžko lze chápat motivace jejich činů, v podstatě to co sledujeme nedává od prvního záběru vůbec žádný smysl. Snaha lekat, děsit nebo udělat z diváka osobu citově zainteresovanou je směšná a většinu publika naprosto mine. ()

LIVINGDEAD odpad!

všechny recenze uživatele

Už když jsem viděl sponzora TV JOJ, říkal jsem si "to bude sračka!". A taky, že jo. Nevěřil jsem vlastním očím, že tohle šlo do kin? Vždyť to byla TV inscenace! Navíc s nehercem v hlavní roli, který vypadal jako feťák. Nikdy jsem neviděl v dnešní době natočen dobrý slovenský film, ani český, ani polský... Takže tohle byla předem tutovka na ODPAD! 💩💩💩💩💩 Je směšné tento film zařazovat do kategorie horrorů, protože tohle je naprostá ostuda a i odpadní produkční společnost THE ASYLUM dovede natočit lepší film! Dle mého názoru, na CSFD to hodnocení dali nachytaní. Zaplatili za kino 130 Kč, to je nasralo a tak pomstichtivě chtěli nalákat další. A nebo je to fraška jako s hodnocením filmu L. Vondráčkové. Trhlina je MEGA-ODPAD. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (28)

  • Ve filmu zazní píseň „Hýkal“ od české kapely Zrní, kterou hlavní hrdna Igor (Matej Marušín) v jednom filmovém momentu poslouchá. [Zdroj: filmovamista.cz] (pornogrind)
  • Autor knižky Jozef Karika (lesník Samšály) si dal pred sfilmovaním a podpisom zmluvy podmienku, že vo filme dostane nejakú dôstojnú rolu, aby bola primeraná jeho významu. Svoju cameo rolu nakrúcal ale až štyri dni a podľa jeho slov chcel tomu dať primeranú hĺbku a neexistujú malé role, takže bolo to, samozrejme, náročné naštudovať. (Raccoon.city)
  • Mladý robotník (Tomáš Mischura) rozpráva Igorovi (Matej Marušín), že sa v psychiatrickom ústave, ktorí vypratávajú, liečilo kedysi pichaním vysokých dávok inzulínu, čím spôsobovali pacientom kómu a šokom chceli preladiť mozog do vegetatívneho stavu a niekedy sa to končilo smrťou. Táto metóda sa v skutočnosti používala. „Otcom“ inzulínových šokov je rakúsko-americký psychiater Manfred Sakel. Metódu vynašiel v roku 1927. Výsledky svojich výskumov zverejnil Sakel v roku 1933 a keďže ich prezentoval ako úspešné, metódu prebrali psychiatri na celom svete. Liečba bola použitá výhradne na pacientoch trpiacich schizofréniou. Inzulínové injekcie boli pacientom podávané denne po dobu 2 mesiacov. Boli aj prípady, kedy muselo byť pacientovi podaných až 450 jednotiek inzulínu. Po podaní takejto obrovskej dávky inzulínu sa pacienti začal potiť, triasť, objavovala sa aj zvýšená slinivosť, trasenie, nepokoj. To všetko predchádzalo kóme. Po upadnutí do kómy v nej pacient trpiaci schizofréniou musel zotrvať aspoň jednu hodinu. Aby sa prebrali, po uplynutí tejto doby im bola do tela vpravená dávka glukózy, a to buď intravenózne, alebo naso-žalúdočnou trubicou. Liečba inzulínovými šokmi zo sveta úplne vymizla až v 60-tych rokoch 20. storočia, kedy bola liečba schizofrénie nahradená neuroleptikami. [Zdroj: Interez] (Raccoon.city)

Související novinky

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

21. ročník festivalu Kino na Hranici se blíží

25.04.2019

Letošní ročník mezinárodního filmového festivalu Kino na Hranici v Těšíně (27. 4. – 3. 5. 2019) představí více než 150 hraných a dokumentárních filmů z Polska, Česka a dalších zemí střední a východní… (více)

Reklama

Reklama