poster

Tenkrát na Západě

  • Itálie

    C'era una volta il West

  • anglický

    Once Upon a Time in the West

  • slovenský

    Vtedy na Západe

Western / Dobrodružný

Itálie / USA, 1968, 166 min (Director's cut: 175 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    *****

    || Scenár: Sergio Donati, Sergio Leone / Príbeh: Dario Argento, Bernardo Bertolucci, Sergio Leone | Hudba: Ennio Morricone | Produkcia: Fulvio Mosella, Bino Cicogna | Distribúcia: Paramount Pictures | Rozpočet: 5 miliónov $ | Tržby: 12,300,000 $ || ...a tak sa stalo, že ľudia si na harmonike naprvýkrát skúšajú nájsť tie isté tóny na celom svete... (ako Nothing else matters u gitary :) 90% | SD, DD, EN DTS |(9.12.2006)

  • Falko
    ****

    Reziser Sergio Leone nenatocil vela filmov, ale tych par, ktore natocil sa stali velmi uspesnymi a moze byt vdacny nielen hercom a scenarom, ale aj "hudobnemu bohu" Enniovi Morriconemu, ktoreho tak pekne nazvala uzivatelka Madison :-) Tento western mal trosku komplikovany scenar a bol som teda nuteny premyslat o co tam komu vlastne ide, ale dlzku filmu a nekonecne pohlady kamier na nebezpecne tvare zachranila prekrasna hudba uz spominaneho Ennia Morriconeho. Dnes chapem, ze takyto film musel byt v roku 1968 obrovsky trhak a taktiez chapem, ze takyto western sa navzdy stane nezabudnutelnou filmovou klasikou. Leone natocil este 3 dalsie slavne westerny s Clintom Eastwoodom PRO HRST DOLARU (1964), PRO PAR DOLARU NAVIC (1965), HODNY, ZLY A OSKLIVY (1966), dalej westernovu komediu ME JMENO JE NIKDO (1973) s Terenceom Hillom alebo i mafiansku dramu s Robertom De Nirom TENKRAT V AMERICE (1984)... 01.09.2009 ____ Henry Fonda - (Frank) +++ Claudia Cardinale - (Jill McBain) +++ Jason Robards - (Cheyenne) +++ Charles Bronson - (Harmonika) +++ Paolo Stoppa - (Sam) +++ Gabriele Ferzetti - ((Morton) +++ Frank Wolff - (Brett McBain) +++ Lionel Stander - (Barman) +++ Hudba: Ennio Morricone +++ Namet: Bernardo Bertolucci, Sergio Leone a Dario Argento +++(29.6.2008)

  • sportovec
    *****

    Pozoruhodný western evropské provenience nese na sobě - ke svému prospěchu - známky svého původu. Oproštěn od tradičního sentimentu klasického amerického westernu třicátých až šedesátých let minulého století zachovává s pietou až úzkostlivou základní znaky žánru, mýtus dobra a jeho vítězství, které zde přerůstají až do klasického mýtu někdejšího pověstného Divokého Západu (proslulé hudební motivy). Svým způsobem tvoří neotřelou součást italského neorealismu; lze ho nazírat jako formu italské, ale vlastně i evropské sebereflexe mýtů rodokapsu, kovbojek přenesených na plátno, jako touhu vychutnat ovoce, které už není zakázané, jako snahu vymezit a současně si i užít to nové i to tradiční, které to všechno s sebou nese. Mluvit o mimořádně dobře zvládnutém prolnutí hollywoodského a evropského herectví, o schopnosti oslovit ne klubového, ale i masového diváka (mluvím tu o své vlastní zkušenosti) znamená zachytit další výrazný klad dnes již klasického díla. Pohnutí a radost, asi tak lze nejlépe zachytit pocity, které se nás zmocní, narazíme-li po desetiletích na tohoto našeho blízkého, drahého přítele a jeho nezapomenutelné hrdiny a jejich stejně nezapomenutelný příběh.(19.3.2008)

  • Marigold
    *****

    Když jsem tenhle film viděl naposledy, byl jsem malý kluk, který zbožňoval kovbojky, a klasika Sergia Leoneho mi zákonitě přišla podivná, rozvláčná, nepříliš "dramatická"... Stačilo pár let a došlo mi, že Tenkrát na Západě je mnohem víc než westernem naprosto strhující ukázkou dramatu, kde žánrové doplňky z Divokého Západu slouží pouze jako kulisy. Leone soustředil ohnisko vypravěčské perspektivy do detailu a polodetailu skvostně zkomponované kamery Tonina Delli Colliho; je skoro neuvěřitelné, že snad půlka filmu se koncentruje na tváře herců. Ta tíha, spočívající na expresi tváře, je neskutečná a stejně tak je neskutečné, s jakou grácií ji herci nesou. Až expresionistický důraz na oči zvládá Bronson i Fonda se sošnou strnulostí, která bere dech, naopak sexy kukuč Claudie Cardinale má v sobě nestárnoucí půvab – křehkost, zrádnost, svůdnost. Archetypální příběh mstitele podává Leone tak neuvěřitelně osobně, soustředěně a procítěně, že by člověk silnější film jen těžko hledal. Navíc geniální soundtrack Ennio Morriconeho zesiluje všechny emoce desetinásobně. V čem Tenkrát na Západě trumfuje nad všemi ostatními westerny? Není to příběhem, efektností přestřelek... je to něčím, co by klasický filozof nazval filmovostí filmu. Tenkrát na Západě je jeden z nejfilmovějších filmů, co znám.(19.6.2005)

  • viperblade
    *****

    Co k tomu napsat, abyste jste se neopakovali? Asi nic, ale přesto to napíšu :) ... Takže tento film si ZASLOUŽÍ být zde tak vysoko.. hudba je opravdu geniální, a to nemluvím o tom, že většina se stala klasikou! Claudia je sakra pěkná ženská a dává tomu tu patřičnou šťávu. Leoneho styl je zde poznat: klidná kamera, hodně dlouhé záběry a (jak už jsem zmiňoval) geniální hudba. Určitě si tento film seženu na DVD, a rád si jej hodněkrát pustím. Je to prostě zážitek, na který se nezapomíná!(3.8.2008)

  • - I když film má úvodní, asi desetiminutové, titulky, přesto v nich není uveden jeho název. Ten se dozvíme až v závěrečných titulcích. (tequilla)

  • - Na začátku filmu čekají na Harmoniku (Charles Bronson) na nádraží muži a jeden z nich si přitom sedne na nádrž s vodou pro koně, pak se ohlédne a pozoruje kouř z vlaku. V dalším záběru si hraje s vodou, přičemž není po kouři jediné stopy. (chleba24)

  • - Dcera pana McBaina (Frank Wolff) si při přípravě stolu zpívá písničku „Danny Boy“. Ta však byla složena až roku 1910. (Pepy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace