Zločiny Velké Prahy
Režie:
Jaroslav BrabecScénář:
Petr ZikmundKamera:
Pavel BerkovičHudba:
Jan PonocnýHrají:
Jaroslav Plesl, Jiří Langmajer, Denis Šafařík, Lenka Vlasáková, Sabina Rojková, Darija Pavlovičová, Ildikó Vargová, Lucie Žáčková, Mira Štěpánová, Jiří Bartoška, Miroslav Táborský, Ondřej Malý (více)Obsahy(1)
Zdánlivě nenápadný pan Poulíček (P. Liška). Ve skutečnosti válečný hrdina, odborník na výbušniny, pak neúspěšný vynálezce, a nakonec písař na stroji v písárně, patřící jeho příteli z války. Ten přítel mu ovšem spí se ženou (T. Hofová). Už je toho moc, toho nepochopení, zrady, ponížení, toho životního pádu. Pan Poulíček se rozhodne konat. Mstít se za svůj zmarněný život a trestat. První to odnese zrádný přítel, co mu spí se ženou. Je zastřelen. Vraždu vyšetřuje vrchní inspektor Budík (J. Plesl) a jeho muži (J. Langmajer a D. Šafařík). Tentokrát však nemají vraha na konci příběhu, ale na jeho samém začátku. Je tu ovšem problém, ten vrah se zavře ve svém bytě spolu se ženou, revolverem a bednou dynamitu. To je ovšem zcela nová hra, kterou kriminalista Budík nezná, které nerozumí. Vražda je vlastně nicotná proti tomu, čím pan Poulíček vyhrožuje. Stačí malý pohyb jeho prstu a dům vyletí do vzduchu. Možná i kus ulice. Ale proč to ten člověk dělá? Je to blázen, nebo je za tím něco jiného? Co vlastně chce? Budík musí mnohé pochopit, aby ten šílený případ nějak zvládl, aby porozuměl. Nakonec se mu to samozřejmě podaří – ale ne tak úplně… (Česká televize)
(více)Recenze (40)
To snad už ne! Tady fakt ten scénář vůbec nedává smysl, situace jsou nelogické a totálně idiotské! Konec tomu nasadil korunu a poslal tento díl do sraček. Neskutečný, jak tvůrci dokážou tenhle seriál prznit. Děj zas lítá sem a tam, střihy jsou zmatené a v časové rovině se odehrávající zcela nemožné! Zbytečný kolem toho něco dál psát, případně odkazuji na komentář uživatele honajz. Přestávám s tímhle amatérským hnojem ztrácet čas, radši si pustím jednání z parlamentu, tam se taky děje hovno a mentální úroveň těch šizuňků je stejná jako u tvůrců tohoto televizního skvostu, za který musíme platit poplatky. Že oni budou spolu nějak spolčeni? ()
Celkem solidní díl, byť opět chvílema nelogické chování pánů policistů...vyklidil bych ulici hned a sebe se ženou ať klidně odpálí. Anebo, když už dostali tu nevěrnici ven, vše vyklidit a nechat ho tam...buď mi to časem únavou vzdal, nebo by odpálil sebe a pár baráků. Samozřejmě chápu, že se tvůrci snaží udělat z Budíka člověka s mylným úsudkem...závěrečnou Liškokalypsu jsem totiž přesně čekal. ()
Během sledováni tohoto opět mimořádně nudného a hloupého dílu jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, pak jsem si začal psát poznámky. Například: Proč auta jednou jezdí vlevo, podruhé vpravo? Měla by přece jezdit jen vlevo. Jak to, že výstřel z pistole takového kalibru a při otevřených dveřích žádná z písařek neslyšela a šly se podívat až potom, co Poulíček (dále pro jednoduchost Liška) odešel? Proč do role obsadili Lišku, který nejenom, že neumí mluvit (asi má vadu řeči, což mi u herce přijde trapné), ale ani to nedokázal přesvědčivě uhrát? Jak to, že si policajti jezdí sem a tam mezi barákem s Liškou a policejním ředitelstvím a jak to, že to často zvládají tak rychle? Proč se nepokusili do bytu dostat okny do ulice (kterými v úvodu šmíruje Liška svou ženu)? Proč se kurnik nesnažili využít noc a případný spánek Lišky? Jak měl Liška zajištěno, že v noci neusne a ruka mu neuklouzne po páce? Proč se v tomto dílu pořád mluví o atentátnících, když to pro děj nemá význam? Jak chodil Liška ty dva dny na záchod? Jak mohl mít Nováček schůzku s mladou, když zrovna předstíral novináře u Lišky? Proč položil Liškovi tak blbou otázku („Co na to vaše žena?“) Proč to vojsko jako vojenskou věc (Liška představuje bývalého vojáka) rovnou neřešilo a po vojensku? Porč jsme zas museli vidět nahý zadek? (To není otázka prudérnosti, ale představení doby, jak nebyla, navíc to zas nemělo žádný význam pro děj.) Proč nezkontrolovali těch 40 vynálezů, které si Liška chtěl nechat patentovat? Nebyli by tak překvapení z těch dráty ovládaných pistolí. Proč se kamera snaží navodit často dojem potápějícího se Titaniku? Atd., atd., už nebudu nudit. ()
Pavel Liška jako bombový McGyver první republiky byl celkem dobrý nápad, ale to provedení ... normálně ztrácím trpělivost s touto seriálovou dobovou nadějí. Takové drama ve scénáři a něco tak nudného výsledkem, normálně jsem vůbec nevěřil tomu, že se tam i s armádní jednotkou řeší nějvětší teroristický atak ( bez politických požadavků ) Prahy. Korunu tomu nasadil řetězec nevěrohodných drobností jakože Hofová by měla být femme fatale, z který jsou vyplácaní všichni hlavní hrdinové do pěti sekund a ten závěr, kdy Liška jde nekonečně dlouhou dobu nakonec otevřít skříň a Langmajer mu v tom asistuje jako kdyby přijel do Prahy ten den poprvé na babetě. Hodně smutný pohled na českou tvorbu, která dle bulváru bude asi jedním ne-li nejdražší projekt ever - 170 mega, přičemž tento díl patřil mezi nejdražší takže 20-25 milionů? Nemyslel jsem si, že někdy napíšu o dílu, kde hraje Langmajer a Plesl, ale škoda peněz. ()
Zneuznaný geniálny vynálezca sa trápi slabou platenou nudnou prácou pisára na stroji (ten rachot strojov v miestnosti plnej pisárov bol neskutočný!). Okrem toho, že slabo zarába, má traumu z vojny a serie ho aj manželkina nevera. Jedného dňa sa rozhodne všetko poriešiť. Ukázať svetu, že on nie je človek mak, človek milión. Zaslúži si predsa úctu vrchnosti, polície, armády i médií. A tak vezme debnu dynamitu a vyhráža sa, že odpáli dom aj kus ulice. Armádu aj políciu postaví do haptáku. Ústredná časť epizódy je postavená na vyjednávaní s ním, no práve tu to zlyháva. Zvláštne, dokopy nič neriešiace odchody a príchody, lascívne odbočky (flirtovanie inšpektora, kauza pudrenka) vytvárajú zabudnuteľnú zmesku, ktorej veľmi nepomáha ani explozívne finále. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (4)
- Písárnu vybudovanou ve Dvoře Králové pro účely natáčení tohoto dílu vybavili filmaři osmnácti historickými psacími stroji. (Česká televize)
- Premiéru zhlédlo 1,8 milionu diváků starších 15 let, čímž se seriál stal nejsledovanějším pořadem večera i celého dne. (rublik05)
- Vojáky si zahrála rota Nazdar z Klubu vojenské historie a členové klubů historických hasičů. Přes zajištění za pomoci pyrotechniků byly neplánovaně zničeny pouliční lampy. (Česká televize)
Reklama