Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ani deset let za mřížemi nestačilo pohřbít jeho zločineckou duši. Sean Connery v hlavní roli amerického thrilleru.  Sebevědomý Duke Anderson po deseti letech pobytu ve vězení konečně vychází na svobodu a míří přímo do luxusního bytu na Manhattanu, za svojí někdejší přítelkyní Ingrid. Léta strávená za mřížemi v něm rozhodně nevymazala jeho kriminálnickou duši. Duke má v hlavě plán na další loupež rozehranou ve velkém stylu. Jeho cílem je vykrást všechny luxusní apartmány, sousedící s Ingridiným hnízdečkem. Akce skutečně přesahuje jeho vlastní možnosti, proto osloví bosse místní mafie a s penězi od něj v kapse zaměstná tým elitních zlodějů… Napínavý thriller o podsvětí, stejně jako o zvůli oficiálních vládnoucích struktur, natočil významný americký režisér Sidney Lumet (tvůrce filmů Dvanáct rozhněvaných mužů, Zastavárník, Pahorek, Serpico, Vražda v Orient expresu či Rozsudek). Nepřehlédnutelnou hudbu k snímku napsal legendární jazzový hudebník, skladatel a producent Quincy Jones. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Lumetov pokus o vytvorenie štýlového 70.-tkového heistu s dobovým spoločenským podtextom vychádza čiastočne navnivoč hlavne z jedného dôvodu, a tým je silená snaha o odľahčovanie a hlášky. Pritom koncepcia príbuzná Melvillovmu Le Cercle rouge, v ktorej sa starosvetský Sean Connery ocitá v novej dobe a netuší, že od začiatku je len v inom väzení, ktorého steny sú neviditeľné, ale mreže všadeprítomné je výborná. A hlavne oči a uši, teda americký "Veľký brat", ktorý narástol do nedozerných rozmerov. Connery si nedá pokoja a šikmú plochu neopúšťa, vývoj je teda jasný - schyľuje sa ku grandióznemu heistu. A samotná (dlhá, predlhá, ale len v dobrom) scéna prepadnutia a lúpeže, prekladaná takmer dokumentárnymi rekonštrukciami z miesta činu po skončení a početnými retrospektívami je skvelá. Tu práve vidieť Lumetovu silu v detailoch, skrývajúcich spoločenské motívy (malá zásahová jednotka so "zaručenou šancou" na úspech, zverená v 70. rokoch do velenia černochovi je priehľadné svinstvo zo strany po sláve bažiacich veliacich dôstojníkov). Škoda, že film ako celok trpí papierom šustiacimi dialógmi a nevtipným poznámkami, nedostatkom režisérskej pozornosti k ostatným postavám a trochu suchopárnym vykreslením siete neustáleho dozoru a sledovania od radovej polície po FBI. Záver je mohutným preklenutím myšlienky filmu k reálnemu vyobrazeniu fungovania spravodlivosti a lovu veľkých žralokov prostredníctvom malých rýb. Celkovo však v konkurencii silnej režisérovej kinematografie trochu nedôstojné dielo. Bonusom je mladý Walken. 65% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby se tenhle film netvářil tak americky, skoro bych si myslel, že koukám na francouzskou kriminálku. Až nebývale drsný film, co je natočen tak parádně, že by se mohl s nějakým tím Francouzem bez problémů rovnat. V rámci samotných postav už je film někde jinde, nicméně i tak si zaslouží čtyř pár hvězd. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Connery bez príčesku, mladé ucho Christopher Walken, dobová moderná technika, kradúca súkromie verejnosti, veľké pásky, rádioamatéri, telefóny, dlhé dráty, vydieranie a fotka Richarda Nixona na stene. Ľahko rozpoznateľný Lumetov 70kový štýl, ale napriek tomu všetkému to nie je až taká zábava, akú by sme očakávali. Tú techniku skritizoval neskôr lepšie Coppola v Rozhovore a vykrádačiek bolo už tiež nakrútených viacero o niečo záživnejšie. Film prekvapí najmä v závere, keď pochopíme, že sa nejednalo o len tak nejaký zábavný mainstream. Stále je to inteligentný film, ktorý chce divákovi niečo povedať. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Postupne sa dostávam k ďalším a ďalším filmom od S. Lumeta a ja sa nestačím čudovať, že som od neho nevidel slabý film. Vykradnúť niekoľko bytov v jednom baráku je dobrý kšeft, ale vývoj udalostí nejde predpovedať a je nečakaný. Už v úvode som sa usmial pri pohľade na mladučkého Ch. Walkena a S. Connery i celá partia okolo neho postupne vytvára dojem, že toto by mohol byť kšeft ich života, ale život je kurva...Výborný pocit mi trochu kazila nie príliš vhodná hudba. Samotný záver je napínavý i drsný zároveň a trochu mi pripomínal Heat s DeNirom a Pacinom. Vo filme hrá významnú úlohu technika, takže v tej dobe to bolo iste niečo extra, dnes doba pokročila a v tomto smere to pôsobí mierne zastaralo. Pár menších úprav a dal by som plný počet. 80%. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film, tématem námětu i způsobem zpracování, jakoby okouzlený (ač vlastně spíše odhalující a varující) možnostmi (tehdejší) dobové techniky... Film nakonec působící až poněkud bizarně ve své obrazové i zvukové >modernosti< , kterou si touto - dá se říci >nestárnoucí< formou - mohl dovolit ztvárnit právě režisér, jako S. Lumet... I když vpodstatě vlastně líčí jen příběh jedné zpackané loupeže... A tak tohle pětihvězdičkové hodnocení budiž bráno i jako jakási pocta režisérovi za film, který i po téměř čtyřiceti letech je zajímavou sondou do problematiky neustálého >dozoru< a špiclování a vlastně právě pro dnešní dobu (natož pak tím více bohužel i doby budoucí) je svým způsobem vlastně velmi aktuální... - - - - - (poprvé viděno 11.3.2008 na dvd, komentář zde jako třetí - 11.3.2008) ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Filmový luxusní dům je v New Yorku na 5th Avenue v Convent of the Sacred Heart, ve skutečnosti se jedná o Klášter Nejsvětějšího srdce Páně (Convent of the Sacred Heart), jehož adresa je 1 East 91st Street. Věznice je Rikers Island, autobusový terminál se nachází v Port Authority a také se točilo v Luxor Health Club a na Lower East Side. (sator)

Reklama

Reklama