Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (142)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Víc se asi od režisérky takových blamáží jako byl Bestiář či Fotograf čekat nedalo. Zpočátku erotické dusno mísící se až s pornografickými náznaky pomalu mizí a nezůstane už vůbec nic. A to ani to, co se od počátku čekalo. Drama. Kde je? Údajně jde Nathanu Zuckermanovi o život, ale nakonec je pouze odvezen StB, aby mu bylo sděleno, že účastníci večírků jsou zvrhlíci a úchylové, což je vlastně pravda. A k tomu všem ještě zhýčkaní dobou. Policisté o těchto setkáních ví, ale nezatýkají, pouze je řečeno, že jsou asi odposloucháni. Jinak se neděje nic. Nathan nechce spát s Olgou. Olga chce spát s Nathanem. Olga chce spát s kýmkoli. Nathan chce povídky. Olga mu je nechce dát. Já osobně si také myslím, že vyjma politických věžňů, kteří se dle režimu skutečně něčím provinili, tito lidé jsou a byli zvrhlíci a nadržená prasata a klidně mě označte za komunistu. Je strašně jednoduché pěkně se doma vychlastávat, vyšou..ávat a tvrdit, jak moc mi režim ubližuje. Film je stejně příšerný a naprosto zbytečný, jak zdánlivé téma, kterému se věnuje. Mimochodem, Bioscop uvádí zavádějící texct. Na výše zmíněné otázky totiž divákovi odpovězeno není. ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Pavlásková toto úplne nezvládla. Výprava bola ok, všetko uveriteľné, ale na môj vkus som tu spatril až príliš veľa postáv, ktoré s príbehom nemali viacmenej čo dočinenia. StBákov a podobných fízlov tu bolo znázornených ako 90% populácie, a ďalšie a ďalšie neduhy. Plusom, ktorý film trošku zachránil je to, že nenudil a všetky jeho mínusy sa dali stráviť. Onej lechtivej erotiky mohlo byť taktiež o niečo viacej, takto je tu názov filmu zavádzajúci. ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Přehlídka československých sociopatů a je úplně jedno, jestli žijí doma, nebo v USA. Všichni doživotně poznamenaní tím hrozným režimem. Bubububububu... V Česku to propadlo, lidí, kteří by se s tím ztotožnili, kteří by se v tom našli, bude pět a půl. Tak jedině s tím strašit Američany. Pro ty už ale dávno nejsme téma, co mohli, to nám už prodali. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Asi jsem si měl zjistit předem, co natočila Irena Pavlásková, protože pak bych si zhlédnutí Pražských orgií dobře rozmyslel. Viděl jsem od ní dva filmy a všechny mě dost nudily. No a Pražské orgie nejsou žádnou výjimkou. Skoro dvě hodin sledujeme "příběh" jednoho amerického spisovatele, který přijede do komunistické Prahy a tam se stýká s místními umělci, kteří evidentně peněz mají dost a pořád chodí na nějaké večírky nebo do vyhlášených hospod. A všichni vedou strašně nudné dialogy. V pozadí máme snad to nejsměšnější představení doby za komunismu - spisovatel přiletí do Prahy a po cestě do hotelu vidíme obří rudou hvězdu, dlouhou frontu před potravinami, dvojici příslušníků VB jak někoho zatýká a odvádí (to ho nedali do auta a vedou ho městem, jo?) a před hotelem ho osloví vekslák. A pak by ani nebylo poznat, že se to za komunismu odehrává, kdyby se tam párkrát neobjevila VB a nemluvilo se o tom, z obrazu člověk nic moc nepozná. A do toho všeho ještě člověk sleduje nezajímavé postavy (spisovatel na mě působil poněkud snobsky (nenapadá mě pro to lepší slovo) a Olga byla obecně dost nesympatická), navíc okolo spisovatele se motá spousta postav, z nichž některé v ději ani nemají funkci. A do toho všeho ještě posloucháme naprosto nehodící se tam hudbu a ještě člověk musí přetrpět to úplně nejhorší - celý film byl evidentně natočen v angličtině, ale je úplně předabován do češtiny. Navíc ten dabing je opravdu příšerný a dost to celé zabíjí. Dokonce ani Šurkalova kamera tomu nepomohla, navíc mi tady přišla poněkud odfláknutá. Celkově mě ten film nijak výrazně nenaštval, ale ani se mi nelíbil a nevidím žádný důvod mu dát víc jak 1*. Mám dojem, že do měsíce zapomenu, že jsem to vlastně viděl, až takhle to bylo nudné, nevybočující a nevýrazné. A co mi ten film vlastně chtěl říct a proč vůbec vznikl? Jinak komedií bych to vůbec nenazval, sice jsem tam zaznamenal jakési dva chabé pokusy, ale oba byly jak z jiné dimenze. 1* ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já přemýšlím, pro koho tento film Irena Pavlásková točila ? Pro mě určitě ne, vůbec jsem nechápal postavy, které se kolem hlavního hrdiny strřídaly jak houby po dešti, odvyprávěly si pro mě naprosto nezajímavý příběhy a zase zmizely v filmovým propadlišti. Název filmu je samozřejmě reklamní trik o orgiích nemůže být ani řeč, přitom paradoxně ten byt s tapkama a údajným "každý kdo něco znamená je tam" měl skvělou atmosféru a kdyby se celý příběh odehrával tam, nejspíše by mě to alespoň bavilo, ale takhle ? Jedno velký vzduchoprázdno. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Irena Pavlásková získala od Philipa Rotha práva na zfilmování „Pražských orgií“ v roce 2013 – osobně se s ním setkala v jeho domě v Connecticutu. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
  • Na pražském hlavním nádraží nesmyslně zní porevoluční strojové hlášení patrně z Plzně. Odjezdová cedule, u které stojí hlavní hrdina, je patrně z Městce Králové. (kiv)

Související novinky

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

09.12.2019

Že je Praha lákadlem pro filmové štáby, již dlouho není tajemstvím. Nehledě na krásu města, jsou to ale také šikovné týmy, na které se přijíždějící producenti mohou spolehnout. Díky českému… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno