Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (142)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že jsem dnes viděla i Narušitele, přemýšlím, který film byl horší ... Narušitel mě mizerné obsazení a špatně napsaný scénář. Pražské orgie jsou jakousi podivnou směsicí toho, co si Philip Roth představuje pod pojmem Češi. Co chtěla divákům předat Irena Pavlásková netuším, ale příliš mě to netrápí.. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Knižní předlohu jsem nečetl a do filmu šel s informací, že je to blbost. Ale já jsem já a tak se vždy chci přesvědčit osobně. Navíc retro výlety do totalitních časů, shodou okolností do míst kde jsem v té době také žil mně baví čím dál víc. Asi stárnu. Ne ještě nevzpomínám se slzou v oku na prvomájové průvody, ale coby děcku mi vlastně nic snad krom těch pomerančů a zahraničních dovolených nic nescházelo a že jsou jiné světy po kterých se dá toužit jsem se dozvěděl až později. Mno.. První co zaujme je přistávající hrdina Boeingem 747 na Ruzyni v roce 1976... Ono tam Jumbo sice v roce 1972 jednou přistálo, ale nešlo o žádnou pravidelnou linku. Letiště i prostředí konce sedmdesátek bylo uděláno dobře, v uliích dobová auta... Jen bych filmařům poradil jediné. Jasně všechny ty Moskviče a Volhy jsou napučované od sběratelů veteránů, kteří je mají naleštěné více než jejich ženušky nádobí v kredenci. A to je ten problém, každé to auto, dokonce Žuk se blyštěly jak by sjely z lakovacího pásu... 1976 nedostaek všeho, centrálně řízené hospodářství, dekády komunismu se projevovaly i na stavu aut a rozhodně všechno v ulicích se nelesklo jako tady. V sedmdesátých letech běžně ještě jezdily válečné Tatrovky a Aerovky... Skoro chybělo aby auta měla zelené veteránské značky. Již zmínění veksláci, zatčená mánička atd... diváka neznalého prostředí poněkud koncentrovaně avšak věcně uvedou do režimu totalitního státu. Je škoda, že jednotlivým osobnostem na ,,orgiích'' nebyl dán širší prostor, protože ty postavy jej mohly zcela jistě nabídnout... Xénie měla šmrnc, na mně byla ale její postava až moc vulgární a promiskuitní byť od ulítlé intošky lze čekat vše. Konec začal být mírně zajímavý, ale nějaké zásadnější napětí od filmu nečekejte byť jsem s radostí přijal jeho závěr. Ono se dnes z STB dělá co to bylo za party blbců a jak snadno jim šlo unikat či vodit je za nos, ale opak je pravdou. V osmdesátkách už nemuseli někoho mrzačit (byť k tomu občas sporadicky také docházelo). Šli na své oběti psychologicky, strachem, nejistotou a to umělo jedince rozlořit lépe než pár kopanců do břicha či vyražených zubů od nakládačky... Lehounce a to podotýkám, opravdu lehounce mi film připomenul Pouta, kde se však šlo mnohem více na dřeň jak postav, tak prostředí a bylo setsakra znát. Na Pražské orgie rychle zapomenete, ale jako krátký výlet do časů ještě ne až tak dávných to docela funguje. Dávám tedy za 3 stránky rukopisu. * * * ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Přehlídka československých sociopatů a je úplně jedno, jestli žijí doma, nebo v USA. Všichni doživotně poznamenaní tím hrozným režimem. Bubububububu... V Česku to propadlo, lidí, kteří by se s tím ztotožnili, kteří by se v tom našli, bude pět a půl. Tak jedině s tím strašit Američany. Pro ty už ale dávno nejsme téma, co mohli, to nám už prodali. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Sotva hlavní hrdina stačí svému průvodci, disidentovi, který pracuje jako údržbář, odpovědět na otázku, zda má rád orgie, představí se mu československá metropole obří rudou pěticípou hvězdou, dlouhou frontou před krámem a dvojicí příslušníků VB pacifikujících neposlušnou „máničku“. Než Nathan Zuckerman nalezne klid v hotelu, který je ovšem stejně profízlovaný jako zbytek města, musí odrazit veksláka dorážejícího na něj s dotazem „change money?“ To všechno v několika málo minutách, které ovšem svou panoptikálností dobře vystihují celý film. Výstřední odpsychologizované postavy dvě hodiny dělají teatrální gesta, propadají hysterickým záchvatům a vyprávějí si historky o „fakování“ (na orgie se ale netěšte, vrcholem dekadence je prskavka v zadku). Na základní rovině v podstatě totéž co kniha. Je to ale přepálenější a zábavnější. A taky tomu chybí hloubka, řád a motivická provázanost a nejvíc mě o tom baví přemýšlet jako o campu, který je svou prostotou a nezáludnou přímočarostí vlastně okouzlující. 40% ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Po prvnich peti minutach neverite ceksym hercum vubec nic. Na to proste nejste zvykli a nejvic to je videt na Jirim Havelkovi. Klape jinak, nez mluvi. Na to by se mozna dalo zvyknout, je videt, ze se natacelo v jinem jazyce, ale ty postsynchrony, nebo spis dabinkg sebe sama dopadl naprosto tragicky. Pusobi to jako odfiltrovani veskerych nalad a emoci v mluvenem slove. Skutecne to za to stalo nakrucat v anglickem jazyce? Jsou i mista, kde se mluvi cesky a tam to funguje ale naprosto jinak. Rekl bych, ze synchrovane herectvi s anglickym jazykem ma snad jen p.Taborsky. No a bohuzel, to neni vsechno. To jsou orgie, ale orgie tvurcu, kteri jaksi zapomneli do filmu nacpat nejaky pribeh. U nekolika scen jsem prohlasil, ze pokud se scena nezmeni, asi prepnu nebo zesilim. Proc to vubec vzniklo? To je neskutecna marnost. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Režisérka Irena Pavlásková napsala scénář podle slavné knihy „Pražské orgie - Intelektuálové v kleštích totality“ americké literární legendy, držitele Pulitzerovy ceny, Man Bookerovy ceny a desítek dalších literárních ocenění, Philipa Rotha. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
  • V úvodní scéně letí nad Vltavou v Praze hejno kormoránů velkých. Ti se však podle dat České společnosti ornitologické v Praze vyskytují až od roku 1992. (hamicek)

Související novinky

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

09.12.2019

Že je Praha lákadlem pro filmové štáby, již dlouho není tajemstvím. Nehledě na krásu města, jsou to ale také šikovné týmy, na které se přijíždějící producenti mohou spolehnout. Díky českému… (více)

Reklama

Reklama