poster

Road to Perdition

  • Česko

    Cesta do zatracení

  • USA

    Road to Perdition

  • Slovensko

    Cesta do zatratenia

Drama / Krimi / Thriller

USA, 2002, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ****

    Napoprvé mě převálcoval. Od první sekundy až do konce obrazově oslnivý filmový zážitek. Z každého záběru je cítit bezchybná souhra skladatele Thomase Newmana (charakteristicky působivý, ale ne úplně stejný), kameramana Conrada L. Halla a Sama Mendese, který potvrdil svou režijní výlučnost. Režisérovým pomníkem nechť se stane lahůdková scéna v dešti, v níž kulky baletně smetou gangstery, a pak dovolí Paulu Newmanovi ukázat, čemu se říká mistrovství jednoho pohledu. Pravda, s odstupem už Road to Perdition nepůsobí obsahově tolik vitálně. Jde o jednorozměrný výlet otce a syna, který na komplexnost Americké krásy a Mariňáka nemá.(2.8.2010)

  • Fr
    ****

    kdo jste? mike sullivan! a doprdel.. ! čestný muž vždy platí dluhy a drží slovo. tak to mělo a má platit stále. a platilo to i v zimě 1931, když m. sullivan musel řešit problémy v rodině a ještě chránit syna nejen před zlem, ale také před cestou, vedoucí do horoucích pekel. vše je nám podávano s filmařským citem pro světlo, střih i humor. dramatické napětí při scénách ve kterých bych to nečekal (např. conorova omluva) o tom jistě přesvědčí každého. přesto tam něco chybí. a rozhodně to nejsou ruce od krve.!!(28.10.2005)

  • Superpero
    *****

    Jeden z nejlepších mafiánských filmů všech dob. Skvěle ponurá atmosféra podpořená přesnými hereckými výkony, zvlášť Jude Law mi utkvěl. Tom Hanks svoji, pro něj, dost netradiční roli také zvládl a Daniel Craig je se svým slabochem opravdu odpudivý/skvělý. No a Paul Newman je prostě třešnička na dortu. Sam Mendes je prostě jeden z nejlepších režisérů co znám. Zde se mu navíc povedl geniální tah se skvělou hudbou bez které by byl film sotva poloviční.(15.10.2005)

  • Malarkey
    ***

    Mafiánské filmy dokážou mít sílu, dokážou. Je k tomu ale potřeba pár dost zásadních věcí a ty tady dobré sice jsou, ale ne natolik dobré, abych si je nadobro vypálil do hlavy. Příběh? Nechci říkat, že je úplně nezajímavý, ale přiznám se, že zajímavých částí bych v něm našel méně než pomálu. Hudba? Hezká, vždyť jí složil Thomas Newman, ale v závějích mlhy a šedě, jako celý film. Herci? Dobře, ti jsou dobří, těm se skutečně nic vytknout nedá. Akce? Rychlá, efektivní, ale okamžitě jsem na ní zapomněl. Výsledkem je film, který u mě skončil tak nějak na půli cesty. Prvně jsem u něj usnul, podruhé jsem ho s veškerým vypětím sil shlédnul. Nezaujal mě a asi nikdy nezaujme. Holt mafiáni ve filmech své krále už dávno mají.(9.5.2011)

  • Psema
    *****

    Okamžitá klasika, kterou se Mendes nesmazatelně zapsal do historie jako režisér s nezaměnitelným rukopisem a nevídaným citem pro pohrávání si s klišé. Nejde však jen o vizuální preciznost, mnohem zajímavější je, jak si Mendes pohrává s postavami, jak prohlubuje vztah mezi otcem a synem Sullivanovými (ta kamera!) a i přes hromadu předvídatelných zvratů postupuje k dojemnému a dech zastavujícímu finále. Thompson v dešti? Skvělý (stejně jako sklad, vendetta a spousta dalších scén)... ale Hanksův pohled na motykou se ohánějícího potomka mi dal to nejdůležitější - EMOCE.(15.8.2009)

  • - Film je věnován památce kameramana Conrad L. Halla. (Hal_Moore)

  • - Samopal jenž Mike Sullivan používá je Thompson M1921. (Hal_Moore)

  • - Město Perdition je ve filmu zmíněno pouze jednou. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace