Režie:
Sam MendesScénář:
David SelfKamera:
Conrad L. HallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Tyler Hoechlin, Paul Newman, Jude Law, Daniel Craig, Stanley Tucci, Jennifer Jason Leigh, Liam Aiken, Dylan Baker, Ciarán Hinds, David Darlow (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (864)
Výborná gangsterka.herci sú vynikajúci a prestrelka v dždi nepopísateľné krásne.zas jeden youmustsee film. Audiovizuálne, príbehovo aj herecky strhujúca gangsterka našla svoj pôvod v grafickom románe Maxa Allana Collinsa. Divadelník Sam Mendes po svojom oscarovom debute s Americkou krásou potvrdil, že je človek s užasným filmárskym okom a citom pre inteligentne vyrozprávané príbehy. V pomalom, ale pôsobivom tempe nám servíruje jednu parádne natočenú scénu za druhou, medzi ktorými vyniká hlavne originálne vymyslená prestrelka v daždi. Mimo už spomínaného Hanksa tu excelujú napr. Daniel Craig, Jude Law a v neposlednom rade legendárny Paul Newman, ktorý si tu vo svojom poslednom v kinách distribuovanom filme vybojoval svoju deviatu nomináciu na Oscara. Okrem neho sa tento počin o najprestížnejšiu filmovú cenu uchádzal v ďalších piatich kategóriách, pričom sošku za najlepšiu kameru aj získal. ()
Hanks v drsňácké póze válí a Newman si roli mafiánského bosse s přehledem dává. První půle mě příjemně atmosféricky ničila (počasí skvěle dotváří pochmurný svět). Mendes si hraje se zpomalovačkami ve správných chvílích a napínavé momenty působivě eskalují. Přechod v polovině na trochu odlehčenější kolej na mě ale úplně nezapůsobil a změna tempa mi rozhodila balanc. Pokud film vidíte poprvé až po 20 letech (můj případ) nepotěší ani spousta dnes už několikrát viděných scén. Ovšem zde několikrát zmiňovaná finální scéna v dešti je opravdu neskutečně nařvaná. ()
Velké příběhy končí tragédií. Je to jako s životem, taky končí blbě... Zvláštně uhrančivý film o tom, že zvědavost se nevyplácí, pravda nakonec vyjde najevo a za chyby se krutě platí. A také možná - s čím kdo zachází, s tím také schází. Cesta, jejímž smyslem je pomsta, nemůže prostě dopadnout dobře. Vynikající kamera vás občas vtáhne do filmu, že cítíte, jak jste součástí obrazu. Pak nabídne neobyčejně poetické záběry s dechem smrti - tma, pouliční lampy, hustý déšť a černé siluety mužů v dlouhých kabátech. Smrtící zbraně jen mimovolně protahují jejich ruce jako nepřirozené stíny. Velmi dobrá hudba, věrohodná dobová atmosféra. Tolik k filmu. Comics doporučuji číst až po něm. S předlohami je to těžké, málokterý film se jim vyrovná, pokud zrovna není naprostým propadákem. Comics je naprosto úžasný a já se do něj pustil záměrně až po filmu. M.A.Collins stvořil neobyčejně silný příběh, který se filmu nepodařilo oživit. Jeho vyprávění je drsnější, spletitější, více vysvětluje a předkládá konec, který netušíte. Ten filmový lze naopak tušit velmi dobře. A kresba R.P.Raynera vás vhrne po hlavě do doby, kdy policajti byli vrazi v modrém a osud světa řídila mafie... ()
Tahle atmosférická gangsterka má díky Mendesovi docela netradiční vizuál (pro žánr, ne pro Sama) a je barevnější než je zvykem. Tak nějak až nezvykle "krásná", ale přesto temná. Herecky vynikající a ta odporná kreatura Jude Law předvádí moji parádičku s mincí opravdu pěkně. V RTP je několik výjmečných scén, ale z Thompsonu v dešti se vám zastaví srdce. ()
„Ľudia sa ma často pýtajú, aký bol. Bol to môj otec.“ Toto keď som videl v kine, skoro som skapal od nudy. Strašne nezáživný, sucho nakrútený a prízemný film o "veľkých veciach". Pekná výprava nestačí. Herci podávajú veľmi dobré výkony (Hanks, Newman, Law), ale stále som z nich mal dojem hroznej silenosti a únavy, neviem prečo. Nechtiac smiešne je už poňatie Hanksovej postavy, ktorý je vlastne proiadne skur*ený hajzel, ale keďže ho hrá jeden z najobľúbenšjších hercov desaťročia, tak je to vlastne milý chlapík s trocha špinavším zamestnaním. Zvrátené. Dokonca i záverečná prestrelka v daždi pôsobí až nechutne "seriózne", takmer akoby sa Sam Mendes (po tom, čo mu dali Oscara za Americkú krásu) hanbil, že robí "len" mafiánsky triler. Smutnú korunku tomu všetkému v závere nasadzuje detsky polopatistická myšlienka o otcoch a synoch. Jedna úchvatná hra na klavír nestačí. Kino Považan NMnV 2002 ()
Galerie (56)
Zajímavosti (25)
- Postava Franka Nittiho byla vášnivým kuřákem, jeho přestavitel Stanley Tucci proto musel vykouřit 80 cigaret denně. (toy79)
Reklama