Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Král jménem David žil údajně r. 1010 - 970 př. n. l. a je považován na zakladatele judsko- izraelského království. Pocházel z kmene Juda a působil ve službách muže zvaného Saul, po jehož smrti využil příznivé politické situace v Palestině ke sjednocení hebrejských kmenů. Po řadě válek, zejména proti Filištínům, založil větší státní útvar s centrem nejprve v Hebronu, posléze v Jeruzalémě. Již za jeho vlády však začaly vznikat rozpory mezi severní a jižní částí státu, se kterými se musel potýkat i jeho následovník, kterým nebyl nikdo jiný než muž jménem Šalomoun. Tolik tedy píší dějiny a tvůrci amerického historického filmu Král David se pokusili věrně zachytit právě tento jejich úsek. Na počátku nalezne prorok Samuel mladého jinocha, syna pastýřova jménem David, ve kterém Bůh vidí příštího krále. Když David zvítězí nad Goliášem a strhne svou odvahou armádu k boji, všichni věří, že volba boží byla správná. Uplynou roky a David věnuje svou lásku Saulově dceři. Ta zůstává k jeho citu chladná a vidí v něm spíše vetřelce, který odstrčil jejího bratra. Nakonec i Saul se začne bát Davidovy slávy a moci válečníka... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

misterz 

všechny recenze uživatele

Richard Gere ako kráľ Dávid? No nech sa páči... V podstate známe pasáže z Biblie, ktoré boli už aj lepšie filmovo spracované, no zároveň na druhú stranu musím uznať, že to v tomto smere nebolo ani najhoršie. Dobre sa na to pozeralo, malo to spád a slabšie časti boli rýchlo striedané tými lepšími, takže nuda nehrozila. Priemer. 60/100 ()

Piri 

všechny recenze uživatele

Scenérie a spracovanie je kvalitné, početný komparz. Niektoré efekty dnes vyzerajú smiešne (viď prestrih pri hodení meča do chrbta pri boji). Na tú dobu natočené v norme, na porovnanie viď o 4 roky starší film Súboj titanov. Herci sú vybraní obstojne, Gere však bol skutočne zvláštny výber, aj keď zamaskovaný veľmi dobre. Dobrá verzia na porovnanie s inými. Prečo iné verzie sú lepšie ako tento skoro veľkovýprávný áčkový film vidíme v scenári – súvislosti sú tu výrazne pozmenené oproti biblickej predlohe a robia z Dávida nevyniatko, že bol nahovorený na vraždu Uriáša jeho vlastnou ženou, ktorá sa cítila osamotená. Scenárista/režísér si tu zvolili svoje vysvetlenie činov jednotlivých postáv. ()

Reklama

pantokrator 

všechny recenze uživatele

Další problém s biblickým materiálem. Něco se tenkrát událo. Tehdejší člověk to přetavil (bez jakékoli znalosti literatury faktu, která vznikla o tři tisíciletí později) do malebného vyprávění, protože to prostě jinak neuměl. To vyprávění je sice faktograficky zkreslené, ale má v sobě náboj pravdivosti. Nelže. Ale my se to dnes marně snažíme interpretovat po svém, pohledem lidí naučených číst jen to, co napsali jim podobní. Marně. Takže jako vždy je výsledkem pouhý opis textu doplněný nějakými fabulacemi. A proboha, proč toho vášnivého, nábožensky zaníceného, sangvinického, agresivního, bolestínského, básnicky nadaného, sentimentálního, sexuálně nezdrženlivého, prchlivého Davida, věčně oscilujícího mezi megalomanií a zakomplexovaností (tak přesně totiž působí jeho obraz v těch starých knihách) hraje zrovna nemastný neslaný Gere? ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama