Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (274)

Shit 

všechny recenze uživatele

Max na jedno zkouknutí, ale i kdybych těch zkouknutí měl 0, tak bych o nic zásadního nepřišel, ve výsledku jsem měl dojem, že to nesplnilo ani základní pravidlo pobavení. Jediný, co je na filmu trochu nadstandardní a zanechá dojem, je úsměv Emilie Clarke. Tradiční film pro Vánoční pohodu to fakt nebude. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Zajímavé, kolik lidí oblbnul vizuál vánočního Londýna a kukadla Emilky. Poslední Vánoce by asi moc chtěly být novou Bridget Jonesovou nebo Láskou nebeskou. Ale za oběma filmy stáli lepší filmaři - a ano, dívám se na Emmu Thompson, jejíž scénář je jednoduchoučký, prvoplánový (rozuzlení filmu mnozí na Youtube uhádli už z trailerů), levně moralizující (Brexit, přistěhovalectví, gayové, minority... máte tu všechno) a hlavně - a to bohužel - bez silného vyznění. Emilia a Henry Golding jsou fajn, mají mezi sebou chemii a oba jsou charismatičtí. V lepším filmu by to byla pecka. Ale on tohle vlastně ani není romanťák, jde hlavně o postavu Kate a její vývoj z lůzra v něco víc. SPOILER: Henryho postava se ukáže být jen kolečkem v soukolí příběhu Kate a já pochybuji, že Emma Thompson domyslela, že jeho postavu napsala jako myslící a cítící bytost, aby ji pak odhodila, když splní svůj účel v příběhu, tj. slzičky a šok poté, co se ukáže, že je celou dobu mrtvý. Poplakali jsme si, tak padej, postavy se musí na konci sejít, zazpívat si písničku, aby se vzbudil fajn, nostalgický pocit. Eh... takhle teda ne. Výsledný dojem je stejně levný jako Katin polyesterový kostým elfa. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Roztržitá Emilia Clarke (po skončení ikonického seriálu se snaží prosadit i na plátně) tak trochu paří, střídá známosti na jednu noc, kariéru Elfa v obchodě s vánočními kýči si asi nevysnila, prostě neví, co se životem. Vyhýbá se kontaktu s matkou, která se nevzpamatovala ze života v bývalé Jugoslávii, katastrofální je i její vztah se sestrou, blýskat na lepší časy se třeba začne v blízkosti tajemného Henryho Goldinga, který se stará o lidi bez domova. Celé to sepsala Emma Thompson, odehrává se to ve vánočním Londýně, je to prošpikované důvěrně známými hity George Michaela – ale nene, vánoční klasikou, na kterou se budeme každoročně těšit, se to nestane. Proměna hlavní hrdinky z tak trochu sobečka k té, která společnosti prospívá, není zlá, ovšem i tady je motivována čistě sobeckými důvody. Pak přijde zásadní zvrat, který ale velké emoce nevytříská. Celkově je to škoda, protože Clarke je roztomilá a ztraceně přirozená, Londýn světélkující a občas i plný padajících vloček, soundtrack pohodový. On už samotný konflikt (vlastně moc nevíme, co se po hrdinčině nemoci stalo, že se chová jako tele) úplně nefunguje, stejně jako vážná témata (brexitová nálada, sociální otázky). Těšil jsem se moc, bohužel hřejivý pocit u srdce se nějak nedostavil. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Všechny romantické komedie nejlíp fungují právě na pozadí sváteční atmosféry. Z tohoto kousku ale klasika nebude.Britové mají zvláštní smysl pro humor a pokud ho máte rádi, málokdy vás zklame. Jejich komedie jsou vlastně samostatným subžánrem a každý nový kousek budí vysoká očekávání. Last Christmas, která svým názvem odkazuje k hitu George Michaela, má dvě jistoty. Jednak kulisy adventního Londýna, jednak Emmu Thompsonovou coby spoluscenáristku a současně představitelku hrdinčiny svérázné matky původem z Balkánu.Coby bonus, který vyprodukuje snad nejvíce smíchu, přidává opravdu neskutečné kýče z prodejny vánočních dekorací, v níž se flinká ústřední postava čili Emilia Clarke v kostýmu skřítka Santy Clause a kde vládne tvrdá královna čínského braku neboli Michelle Yeohová. Ale jinak zůstává vše při starém. Metropolí bloumá další Bridget Jonesová, tentokrát štíhlá, leč neméně zpovykaná blondýnka, která neví, co vlastně chce. Před rokem málem přišla o život, teď si od něj náhradou vybírá flámy, náhodné známosti, trapné pokusy o kariéru zpěvačky.Zprvu Last Christmas docela baví. Emilia Clarke jako hlavní představitelka, rodilá Londýňanka má totiž neskutečný komediální talent. Bohužel ale ani ona, přestože je velmi vtipná a krásně okatá, nedokáže zakrýt neoriginální až kýčovitý příběh putující s kufrem od bytu k bytu coby postrach kamarádů je dokonale nesnesitelná a zároveň prostořeká, takže s přehledem prodává vtipné průpovídky včetně pivní antikoncepce pro muže. Ovšem v umu nevtíravého smíchu ji předhánějí starší kolegyně, tedy Yeohová a hlavně Thompsonová, jejíž ustaraná emigrantka s copem mučí celou svou rodinu tesklivými národními písněmi a blouděním v angličtině. Jak to, že se penis jmenuje stejně jako soused Dick? Milé, ač lehce karikované domácí zázemí dívky připomíná Mou tlustou řeckou svatbu. Slabší už je romantická linka toulek mezi parkem a kluzištěm, kdy ona až příliš „řeší“, on je zas až příliš rozumný, neřkuli svatý a vše naznačuje, že nakonec to dopadne úplně jinak.Ve finále pak Feig nasadí vyloženě hollywoodský styl totálního dojímání doslova od srdce k srdci, od uprchlíků k bezdomovcům, od pospolitosti přátelské až po sounáležitost občanskou. Dokonce i kýčovité vánoční ozdoby, z nichž utkví třeba zubící se Jezulátko s úplným chrupem, se berou na milost kvůli velkovýrobě slz. Thompsonová do příběhu navíc přimotala přistěhovaleckou problematiku a Brexit, čímž ho lehce, skoro nenápadně, tím pádem poněkud nevhodně (nebo spíš zbytečně) politicky zaangažovala. Výsledek balancuje na hranici směšnosti a trapnosti, což určitě nebyl záměr. Na druhou stranu, když snímek pojmete jako adventní oddechovku, tak proč ne. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Ač i já jsem chtěl po několika filmových neúspěších Emilii Clarke nenávidět, faktem je, že je pořád, a hlavně v této roli, velice roztomilá a podobné typy filmů bezpochyby utáhne (viz dále Než jsem tě poznala). Naopak se na mě moc nepovedlo převést ono závěrečné dojímavé vyznění snímku, jež na papíře jistě znělo zajímavě, ale zrežírované na mě příliš nezapůsobilo. Ale bez pochyb se jedná o další výbornou roli pro Henry Goldinga (Šíleně bohatí Asiati) a už jen čekám, kdy jej utáhnou do marvelovek. PS : Emma Thompson je tu neskutečně otravná. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • V závere filmu, počas pesničky "Last Christmas", sa v dvoch záberoch na publikum objaví aj Andrew Ridgeley - spevák skupiny Wham! (Psycho709)
  • Počas otváracieho víkendu bol tento film číslo jedna v pokladniach Spojeného kráľovstva. (Arsenal83)
  • Hneď v úvodnej scéne je uvedené: Juhoslávia, 1999. V roku 1999 však Juhoslávia neexistovala, rozpadla sa v roku 1992. Vtedy existovala už len Juhoslovanská zväzová republika (JZR), ktorú tvorilo Srbsko (vrátane bývalých autonómnych oblastí Vojvodina a Kosovo) a Čierna Hora. (Arsenal83)

Reklama

Reklama