Reklama

Reklama

V kriminálním dramatu se představuje Bradley Cooper jako mladý ambiciózní umělec s nadáním zmanipulovat lidi díky vhodně zvolených slov, který se spojí s psychiatričkou (Cate Blanchett), která je však mnohem nebezpečnější než on sám. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (263)

silentname 

všechny recenze uživatele

Rešpekt voči Del Torovi, že sa mu toto podarilo priniesť. Myslím si, že ide o kvalitne natočený, dobre spracovaný a solídne napísaný film, ktorý si určite svojich divákov nájde. Na druhú stranu ale mám pocit, že niektoré veci mohol dotiahnuť trošku lepšie. Poviem pravdu, že koniec "Nightmare Alley" ma vôbec neprekvapil (hoci sa snaží byť šokujúci). Pravdou je, že s tou myšlienkou som v jednom bode odrazu prišiel sám asi pred tým, ako film postupuje do finále. Treba si uvedomiť jednu vec. Keď sa nám do filmu dostanú nejaké informácie, tak rozhodne nebudú nepodstatné. A postupne si začnete spájať 2 a 2 dokopy a pochopíte kam to všetko bude postupne smerovať. Na jednej strane je to síce škoda, lebo film sa to snaží robiť čo najtajomnejšie ako len vie. Bradley Cooper podal podľa mňa vynikajúci výkon vo veľmi elegantnej role, ktorá mu sedela všetkými desiatimi. Najlepšími aspektami sú tu pre mňa ale Rooney Mara a Toni Collette. Dámy to proste zvládli úplne skvele a ich postavy som si veľmi obľúbil. No ani ostatní veľmi nezaostali. Willem Dafoe ponúka to, čo mu ide absolútne najlepšie a Cate Blanchet si túto rolu takisto veľmi užila. Ale to, čo sa v nej na koni ukáže sme mohli cítiť už od začiatku. Tempo je možno trošku pomalšie a časti v cirkuse sú rozhodne pomalšie ako to čo bude nasledovať potom... no výsledok je viac než uspokojivý. Vyzerá to super, má to tú eleganciu a šarm čo si to zasluhuje a vo výsledku funguje. Atmosféru hold tomu filmu nevezmem. Hodnotenie: A- ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Ač nemám v lásce kolotočáře z první půle 20.století, ten podivný bizár kolem nich, to jejich trápení zvířat a chlubení se deformací postižených osob, tak jinak zasazený časový rámec přelomu 30. a 40. let mi konvenuje. Ale přijde mi, že ten příběh a jeho dějový oblouk není tak výživný a nosný, aby obhájil tu obludnou stopáž. Úvodní kolotočářskou linku bych zkrátil o polovinu, možná i o víc, a nic by se přitom nestalo a nechal bych takový střípky, jako sblížení Bradleho a Rooney Mara a pak pro závěrečnou (mimochodem hodně vtipnou) pointu důležitý monolog principála (opět démonický Willem Dafoe) o tom, jak verbujou lidskou spodinu do role odpadlíků, co jsou zavření premanentně v kleci a žerou zaživa kuřata. Naopak být Del Torem upnul bych větší pozornost na intriky ve velkém městě, jeho ponurost a zkaženost, protože Cate Blanchett je skvělá femme fatale a jiskření mezí ní a Bradleyem je až elektrizující. Celkově mě to bavilo, ale nůžky střihačovi by fakt bodly. Ale ono je to těžký, když si uvědomíte, jak del Toro tak miluje ten bizárek starých poutí a kolotočářů, v jejich kulisách si musel připadat jak malý kluk v cukrárně. ()

Reklama

Claw 

všechny recenze uživatele

Za mě je nová „Ulička přízraků“ fantastická. Je to vynikající film-noir. Takový pomalu plynoucí sestup do chamtivosti, touhy a temnoty. V tomto filmu je skvělé herecké obsazení. Všude, kam se podíváte, jsou superhvězdy tohoto řemesla a všichni jsou na vrcholu svých sil. Zvláště pak v případě Bradleyho Coopera v hlavní roli. Jeho charakterový oblouk je obrovský a on se trefuje do každé jeho fáze. Když už mluvíme o charakterovém oblouku, který Cooperova postava prochází, je opravdu úžasný, když se nad ním zamyslíte. Putuje od nesmírně sympatického a přízemního chlapíka až po odporné monstrum - a nikdy to nepůsobí nuceně. Vedlejší herecké obsazení je nesmírně působivé, ale vynikají je především Cate Blanchett (ne nadarmo ji mám zařazenou ve svých oblíbených herečkách). Film se bere velmi vážně.  Odehrává se ve velmi ponuré době, v poměrně ponurém prostředí a s radostí toto prostředí vstřebává a udržuje si ultra vážnost. Film má dvě a půl hodiny. Tempo není sice dynamické, nicméně ani jednou jsem neměl pocit, že by se věci vyloženě vlekly. Je to krásně vypadající film. Kamera je špičková. Každá scéna je zajímavá na pohled a přitažlivá pro oko. Režie Guillerma Del Tora je úžasná a spolehlivě vizuálně ohromující. Vše je na špičkové úrovni - scénografie, barvy, osvětlení, kostýmy atd. Hudba Nathana Johnsona se sem náramně hodí, je přiměřeně krásná a zároveň zlověstná. V první polovině filmu jsem měl pocit, že se objevují zbytečné postavy, konflikty a dějové pointy, a tak je zde pár příběhových prvků, které bych si rád ujasnil. Vše vylepšuje závěr, jenž stojí za to a dokonale ladí s tónem a tématem filmu. U tohoto filmu jsem se opravdu skvěle bavil. Délka filmu mi nevadila a klidně bych se na něj rád podíval znovu. Doufám, že se „Ulička přízraků“ objeví v nějakých nominacích na Oscara. /85%/ ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Celkovo mi uniká zmysel tohto filmu, keďže je to pomerne verný remake filmu z 1947. Nebavme sa o novej adaptácii knihy, lebo ak si odmyslíme gore a trochu sexuality, je to len veľmi jemný update, kde nevidieť rozdiel skoro 80tich rokov od ostatného spracovania. Pravdaže remeslo je to prvotriedne, ale s výnimkou nervydrásajúceho finále (ktoré je tiež viac menej totožné s originálom), som sa väčšinu času nudil a márne tápal, že prečo toto všetko? Keby aspoň cirkus nevyzeral ako od Burtona a bol viac historicky verný (Gresham o nich napísal aj non-fiction knihu, takže bolo z čoho čerpať). Casting je pravdaže skvelý (prial by som si regulérny neo-noir s Cate Blanchet ako femme fatale), ale čo si budeme vravieť, jeden Tyrone Power schová celý tunajší ansámbel. Najviac ma nakoniec zaujali kostýmy a art-deco kulisy (kancelária psychiatričky je dychberúca). ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Guillermo del Toro získal začátkem roku 2018 Oscara za režii snímku Tvář vody, který sám ten samý rok vyhrál Oscara za nejlepší film roku. Režisér Bladea II či prvního Pacific Rim se tak definitivně zapsal mezi režiséry, na které by se měla v brzkých letech upoutat pozornost a sám del Toro si jako svůj další projkt zvolil novou adaptaci románu Nightmare Alley z roku 1946. Ta už se jedné adaptace dočkala v roce 1947, kdy se jí chopil režisér Edmund Goulding a hlavní role Stantona Carlisle se zhostil Tyrone Power, sám del Toro ovšem tvrdil, že spíše než remake bude jeho Ulička přízraků věrnější adaptací románu Williama Lindsayho Greshama. A fanoušky del Tora nejspíš jeho samotná Ulička přízraků nezklame.   Del Torova Ulička přízraků je totiž další vizuálně vypiplaný a atmosféricky funkční film tohoto původem mexického režiséra, který na to jde tak trochu jinak než v roce 1947. Hrubá kostra děje sice zůstává stejná, dvě a půl hodiny ovšem del Toro využívá i k tomu, aby na rozdíl od původního filmu více prozkoumal pozadí ústředních postav a jejich motivace. Del Toro se v tomto případě skutečně striktně nedrží původního filmu, v jistých momentech ovšem dokáže vyvolat pocit, že má Del Toro verzi z roku 1947 dostatečně nakoukanou a jeho film noir z roku 2021 se minimálně u původní adaptace alespoň částečně inspiroval.   Guillermo del Toro nadále působí jako filmař, který točí s radostí a v aktuální konkurenci amerických blockbusterů a lokálních komedií je přeci jen radost na velkém plátně vidět film, který se aktuálním trendům vymyká. A to i přesto, že je díky tomu předurčen k nezájmu a finančnímu propadáku. V tomto ohledu možná del Torova Ulička přízraků selhala už na samotném počátku, klasické del Torovo vyhrávání si s atmosférou a především světem, který aktuálně zpracovává ovšem zůstává. Samotná látka jakoby byla pro del Tora stvořená a přesto dokázal del Toro po téměř 80 letech přijít se zcela svěžím pojetím, které Uličce přízraků dokázalo jen prospět.   Jako u originálu platí, že je první polovina více vtahující než tou druhou, kdy je i díky delší délce výraznější problém s celkovým tempem. Právě del Torova adaptace má ovšem více času prokreslit postavy a udělat si o nich smysluplnější obrázek. Především o ústředním antihrdinovi Stantonu Carlieslovi, kdy jakoby byla tato role pro Bradleyho Coopera zcela stvořena. Jen málokdo by totiž tuhle snadno nenávisti hodnou postavu dokázal ztvárnit s takovým přirozeným charizmatem a především způsobem, který by u Carlieslea i v těch jeho nejhorších momentech dokázal vytvořit alespoň částečně sympatie.   Del Toro má v průběhu šanci se alespoň částečně vrátit ke svým hororovým kořenům, jinak ovšem nadále dokazuje, že za ta léta jako filmař vyspěl. I díky vedení herců, kdy každý z nich (ať už Cate Blanchett, Willem Dafoe či Rooney Mara) předvádí plnokrevný výkon a působí do jednotlivých rolí jako ideální volba. Funkční je i dobová výprava a dá se očekávat, že Ulička přízraků bude na Oscarech patřit minimálně mezi favority v technologických kategoriích.   Del Toro přitom dokáže prodat i dobovou atmosféru a i díky nadále aktuálnímu tématu manipulace dokáže jeho Ulička přízraků plnokrevně obstát i v současnosti. I díky tomu, že jde nadále o svěží téma si dokáže Ulička přízraků obhájit svou existenci i jinak než, že jde o vysněný projekt talentovaného tvůrce. Především jde navíc o ukázku filmu, kterých bude v brzké době pro kina vznikat co nejméně. A přesto je radost tuhle částečnou poctu film noiru a částečně o sobě funkční noir thriller vidět na velkém plátně a vidět nadšenost kreativního tvůrce, který si se samotnou látkou očividně vyhrává. Ať už skrze vizuální pojetí či zmíněnou velmi funkční prací s atmosférou.   Del Toro se v průběhu prokazuje jako výtečný filmový vypravěč, který celkovým zpracováním dokáže vytvořit film těžce srovnatelný s adaptací z roku 1947 a přesto z ní zanechat trochu toho ducha. I proto je možná škoda, že se naším kinům vyhne černobílá verze s názvem Vision in Darkness and Light, která by filmu samo o sobě dodala ještě více speciální kouzlo. Nutno ovšem dodat, že i s barvami má del Torova Ulička přízraků velmi velké kouzlo, kdy si del Toro vyhrává s barevnou korekcí, osvětlením i kamerovými úhly. Guillermo del Toro na vrcholu svých sil.   Nová Ulička přízraků si tak dokáže obhájit svou existenci i díky tomu, že celkové zpracování pojímá svěže a přesto předává vše důležité. Del Toro si splnil sen a pro kina stvořil film, kterých bude v dohledné době vznikat po čertu málo. A na rozdíl od původního filmu dodává více tragický nádech, který dokáže na celou Uličku přízraků vrhnout tak trochu jiný pohled. Del Torova Ulička přízraků možná rychle zapadne, mezi nejlepší filmy roku 2021 ovšem rozhodně patří..... () (méně) (více)

Galerie (82)

Zajímavosti (14)

  • Film byl natočen na mnoha místech v USA a Kanadě. Ačkoli město zobrazené ve filmu má být Chicago, film se většinou natáčel v Torontu. Po počátečním natáčení v Torontu se filmový štáb přemístil do Buffala, druhého největšího města amerického státu New York. (Trajektt)
  • Většina úvodních scén byla natočena poté, co natáčení bylo přerušeno kvůli pandemii covid-19. Bradley Cooper během přerušení stačil zhubnout 7 kilo, díky čemuž působí v první polovině filmu o něco mladší. (NiWi)

Související novinky

Godzilla -1.0 dostane i černobílou verzi

Godzilla -1.0 dostane i černobílou verzi

21.12.2023

Nová inkarnace nejslavnějšího monstra japonské kinematografie od studia Toho Company je nečekaným (skromným) blockbusterovým hitem letošního roku. Snímek Godzilla Minus One s odhadovaným rozpočtem… (více)

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

19.03.2023

Legendární mexický režisér a scenárista Guillermo del Toro (Hellboy, Faunův labyrint) si v Hollywoodu už nějakou dobu může díky svému Oscaru za nejlepší film v podobě Tváře vody dělat co chce. Tedy… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny!

Nominace na Oscara zveřejněny!

08.02.2022

Jedna z nejvýraznějších hollywoodských ceremonií roku, tedy předávání prestižních Oscarů, se pomalu ale jistě blíží a dnes ve 14:18 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací… (více)

Reklama

Reklama