Režie:
Steven SpielbergScénář:
Tony KushnerKamera:
Janusz KamińskiHrají:
Ansel Elgort, Rachel Zegler, David Alvarez, Ariana DeBose, Rita Moreno, Corey Stoll, Brian d'Arcy James, Maddie Ziegler, Mike Faist, Ana Isabelle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)
Videa (3)
Recenze (184)
Je dokonalý remake dokonalého originálu vo výsledku dokonalým filmom? Nie. Ale má k tomu veľmi blízko. Úžasná filmárčina od najlepšieho režiséra všetkých čias. Aj keď možno až príliš starosvetská. Ale užil som si to strašne veľmi a jediné, čo by som vytkol je to drevo Elgort v hlavnej úlohe (aj keď rozhodne podáva najlepší výkon svojej kariéry). Zvyšok osadenstva bomba. O piesňach alebo Kaminskeho kamere snáď netreba ani nič písať. Krásny zážitok. 9/10 ()
znal sem sice pár těch nejprovařenějších písniček,ale jinak sem West Side Story nikdy neviděl v žádné jeho podobě. Spielbergovo zpracování sem tak využil k tomu doplnit si muzikálovou mezeru a ačkoliv mám celkem rád staré muzikály, tady se nadšení nedostavilo. Příběh sám o sobě je shakespearovská klasika a nechybí tu silné momenty plus to navíc skvěle vypadá, ale hudebně mě to absolutně minulo.Až ně ty dvě písničky, které už sem znal mě žádná další neoslovila a vzhledem k absenci dynamiky se těch 150 minut extrémně vleklo. Dalo by se to sice svést na to, že jde o starý muzikál, který Spielberg natočil jako starý muzikál a (dle recenzí) tam vlastně nic moc neupravil/nezměnil, ale tady chyba nebude.I staré muzikály uměly být chytlavé a dynamické a to West Side Story není.Třeba mě někdy chytne nostalgická slina a dám West Side Story ještě šanci (ať už tomuhle nebo tomu původnímu),ale v současné chvíli jsem přesvědčen, že jsem ho viděl naposledy...60% ()
Na muzikálové novince Stevena Spielberga West Side Story mě po první (a pravděpodobně ne poslední) návštěvě kina zaujala spousta věcí. Překvapivě ani ne z hlediska vyprávění, kdy Steven víceméně střídá perspektivy několika klíčových postav a subsvětů v jednoduché variaci na Romea a Julii. Napoprvé jsem si užíval spíše to, jakým způsobem je nakládáno s muzikálovou formou a jak se dociluje toho, aby hudební čísla jen neprotahovala stopáž a sloužila plynulému odvíjení příběhu. Značná část filmu užívá žánr muzikálu spíše jako zpestření a ozvláštnění nežli hlavní rámec, což poznáme hned v úžasné úvodní sekvenci, představující nehostinné newyorské ghetto a dvě znepřátelené party / subsvěty. Jen nenápadné bubnování a hvízdání vyvolává chytlavý rytmus, jemuž se přizpůsobuje i pohyb kamery a taneční choreografie. Ty nejsou opulentní a sebestředné, nýbrž promyšleně duplikují nějakou činnost či pohyb postav za nějakým cílem. V úvodu například aktéři skáčou na plot, sbíhají se ze všech stran a pouští se do pouliční potyčky, což se děje formou pečlivě inscenovaného tanečního čísla. V tomto ohledu je zajímavá také deklamovaná nestálost fikčního světa, kdy okolní prostředí evidentně neakceptuje, že se nachází uprostřed muzikálového příběhu s jeho vlastními pravidly. Herci tedy často blokují dopravu nebo se motají v cestě kolemjdoucím - Spielberg záměrně inscenuje více akcí v jednom záběru, aby ochránil od nudy a zívání ty diváky, kteří tanečním číslům a prozpěvování úplně neholdují. To se mění v prostřední romantické a melodramatické části, kdy se naopak hodně pozornosti soustředí na zpěv, prohlubující emoce a empatie. I tehdy nás ale scénář nenechává usnout a tvůrci si hlídají, aby texty písní nějak rozvíjely pocity postav, myšlenky o společenské disharmonii či další osobní motivace. Závěr pak od hudby zcela upouští a vše soustřeďuje na vyvrcholení příběhu tří romanticky propletených postav, které nenechá jedno oko suché… Pravda, třetí akt se zdlouhavým duetem titulních ženských hrdinek skřípe více, než bývám u Spielberga ochoten akceptovat, a odzbrojující vypravěčská kreativita pramení spíše v jednotlivých sekvencích nežli v lehce zdlouhavějším celku. Jenže těch obdivuhodných pozitiv, svádějících k další návštěvě kina, je přeci jen dostatek. Ony nejkreativnější pasáže jsou opět geniální - úvodní dlouhý záběr stoprocentně vtahující, setkání Tonyho a Marii kouzelné, jak to jen jde, a králem filmu je zhuštěné paralelní sbíhání k očekávané bitce dvou gangů. Tehdy Spielberg naplno ukazuje svou velikost a křížový střih mezi několika aktéry, jejichž rozdílné nálady a očekávání lehce splývají, je ukázkou filmařského mistrovství. A to se pochopitelně týká celé audiovizuální stránky, s níž si tvůrci nesmírně vyhráli - Kaminskiho kamera, střídající hladký pohyb při tanci a v interiérech s roztřeseností ve vypjatých scénách, úchvatné nasvícení a hra se stíny a také důraz na barevné spektrum, zřetelně oddělující oba znepřátelené subsvěty. Tolik líbivých a zajímavých podnětů nabízí každý rok stále méně filmů, a byť jsem letos některé velké hráče dosud neviděl (popřípadě nás čekají v případě Matrixu a novinky Paula Thomase Andersona), tak zde sebevědomě přivolávám minimálně čtyři Oscary (nejlepší film a režie velmi pravděpodobně, za kameru a kostýmy bych se vůbec nedivil a možná i za tu perfektní retro výpravu). Pokud můžete, jděte do kina - minimálně na intimnější randíčko snad neexistuje vhodnější a emocionálně všestrannější biják (i když to jako tradičně nemohu posoudit). 90 % () (méně) (více)
Ja tu nebudem vypisovat dlhodobe litanie ani pisat, ze Spielberg je maestro /to je/, no vidim, ze od War Horse 2011 filmu sa nehorazne bud trapi, alebo na to serie alebo ide po peniazoch. Ja myslim ze to tretie, no netvrdim ze sa nemylim. Ak ja to tak, taxa mi to z duse bridi, ked niekomu ide len a len openiaze. taky lemmy - viem ze to tu nepatri, no spomeniem to - nesiel po peniazoch, albumy nerobil pre fans, albumy si natocil sam pre seba. Ok. to beriem. jedna dobra pesnicka z filmu este film neurobi - hlavne ked to ma vrazednych 156 min. Ako sa Spielbergovi blizi 80 -ka, uz by som bol najradsej keby nic netocil 30 % ()
Guildford, 12.8.2022 Letní kino v Guidlfordu nabídlo West Side Story a vzhledem k tomu, že jsem ho nikdy předtím neviděl, tak jsem na "novou" verzi byl docela zvědavý. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem film sledoval unavený, ale prostě mě tenhle muzikál nějak nechytil a dost mě svým tempem ukolébaval. Některé písničky byly super a choreografie k nim byla perfektní, ale to se dělo mezi nimi už tak zajímavé nebylo. Asi budu muset vyzkoušet i originální verzi, abych měl porovnání. ()
Galerie (68)
Photo © 20th Century Studios / Amblin Entertainment
Zajímavosti (12)
- Mike Faist se původně ucházel o roli Tonyho, než mu byl předložen scénář pro roli Riffa, kterou nakonec ztvárnil. Stejná situace se odehrála u původního snímku z roku 1961 s Russem Tamblynem. (NiWi)
- Ariana DeBose a Rita Moreno získali Oscara za ztvárnění stejné postavy. Po Joaquinu Phoenixovi a Heathu Ledgerovi za Jokera a Robertovi De Nirovi s Marlonem Brandem za postavu Vita Corleona v sérii Kmotr se jedná o třetí případ v historii, kdy dva různí herci/herečky získali Oscara za ztvárnění stejné postavy. Zároveň jde o první případ, kdy se to povedlo remaku. (ing.Frosty)
Reklama