Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Němcovi ustáli velkou manželskou krizi a život v maloměstských Domažlicích je spojuje. Píše se rok 1847. Josef se stal příkladným uznávaným finančním komisařem a Božena (A. Geislerová) obávanou „zpravodajkou“ z českého venkova do Havlíčkových novin. Oba manželé žijí politikou a nadějí, že císař konečně uzná práva Čechů. Mají stejné cíle, jsou silný pár. Dokud do jejich životů a snů nezasáhne revoluce a nerozmetá je na kusy. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

sharka.68 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Božena nám konečně dospěla. Aňa mi tam nevadí. Přijde mi to i lepší. Kvůli věku. Vzpomeňte si,jak vypadal blbě sklář Jakub Cirkl , když ho celou dobu hrál jeden herec - Luděk Munzar. Byla to ženská,žádná puťka a dokázala se prosadit. Co jí budeme vyčítat? Postel? Hodíme kamenem, vážně? Vyrostli jsme na jí sepsaných a převyprávěných pohádkách a příbězích. Co nás tak popouzí ? Že žila a bylo jí dobře v pánské společnosti? Že neseděla 24h denně u stolu a nepsala a měla služku? Že neuměla vyjít s prachama? Že nežila jako v těch pohádkách? A měnili byste? ()

Sebastianek1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Obsazení Geislerové krok vedle, do role je stará, typově mimo, je to herečka "moderní" doby, ne do rolí historických, navíc nevládne hlasem dlouho je stejná. Politický názory s ní sdílím, ale je to štěkna, která těžko vzbuzuje svým projevem sympatie. BN se nepřibližuje ani omylem. A k Němcové? Tak snad jen, že pokud to bylo takto, tak mohla být ráda, že si ji vzal Němec. Jiný chlap by ji zabil. Dana Morávková a její part- perfektní! ..jo a jakože druhý brácha nenapsal šest týdnů domů, že je nejstarší nemocen? Fakt jo? Hm. Tak asi měl taky v paži. kde to asi viděl? ()

Reklama

fafejt001 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

ASI takhle: ŠKODA . Mělo to velmi dobré první dva díly . A pak to nějak šlo dolů . Všichni herci z původních dílů zůstali , tedy ti hlavní , a jen Boženu nahradila jiná , Divné . Začínám být poněkud alergický na Geislerovou . Tady se vůbec nehodí . Jsem poněkud zklamán . No co už . Tak jěště poslední díl a dozvíme se , jak to vše dopadne . Nicméně pravdou je , že Kameníková dala latˇku dost vysoko . Na ni Anˇa , asi nemá . Nic proti ní , ovšem zde holky , tedy režie a scénář, šláply vedle . ()

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetí díl je vrstevnatější, konečně dojde i na závan dobového pozadí, kterým ale v seriálu obecně nikdo neplýtvá – jako by tvůrci chtěli poměrem vhledu do soukromého a veřejného života Němcové zdůraznit, že tohle opravdu není popis 19. století, ale guláš naší představy o něm, do kterého jako pejsek s kočičkou přidáváme, co se nám zrovna líbí. Kouzlem nechtěného se tu namísto obhajoby rodí poměrně tvrdá obžaloba emancipace. Jaký je vlastně skutečný vztah autorek k feminismu? Už ve druhém díle vše nasvědčovalo tomu, že vidí rovnítko mezi emancipací a typem ženské povahy, kterou zrovna, mírně řečeno, není za co chválit. Feminismus tu vyznívá jako sen ženy, která se ráda nechá vydržovat, bez mrknutí oka utrácí cizí peníze a za ně je pak milostivě ochotna přemítat nad filozofickými, politickými a společenskými ideály doby. To se to píše! Jen snad aby po ní někdo nechtěl skutečnou práci, a to dokonce i tehdy, když by příjmem z ní uchránila vlastní děti před hladem. Takto to bylo myšleno? ;) Nic proti, v tomto se, pokud jde o Němcovou, drží filmové dílo reality víc, než se mnohým bude líbit, ale vyzdvihovat právě tento povahový rys jako oslavu ženské emancipace je krajně absurdní. Obsazení hlavní role zkušenější Geislerovou probarvilo třetí díl pejstřejšími tóny, její postava je rozměrnější, bohatší a uvěřitelnější. Tvůrcům se sice nepodařilo uchvátit pro seriál mentalitu reálného 19. století, ale podařilo se jim k divákovi přenést živé pocity zmaru, nejistoty i zoufalství, se kterými si v rodině Němcových tykali častěji než s Rottovými ;) V performanci excelentního Hájka ožívá Němec jako živoucí osoba žadonící na dřeň o pochopení, spousta dalších výborných herců, architektů, producentů a řemeslníků si zaslouží ocenění za tuto bezesporu ambiciózní práci. Žel, v amorfním rozmaru autorek Němcová stále uniká sama sobě. Ale to unikala i ve vlastním životě… ()

Šandík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Geislerová je v roli Boženy skvělá, ale to mnoho nemění na tom, že celek stále "kamsi utíká". Tváří se to jako životopisný seriál ale spíše to jsou jen takové čtyři izolované "obrazy z života Boženy Němcové". V tomhle díle navíc se skutečně četnými zjednodušeními. Děj je postaven v podstatě tak, že manželé Němcovi žijí v Domažlicích, pak přijde revoluce Josef Němec odejde do Uher a Božena zůstane v Praze. Ve skutečnosti po Domažlicích následovaly ještě Všeruby, Nymburk, tady oba manželé vstoupí do Českomoravského bratrstva, Liberec a teprve odtud Josef Němec odchází do Uher a Němcová zůstane sama v Praze. A opět se celý díl točí kolem vztahů. Že Němcová v té době také psala a to i poměrně rozsáhlé povídky, fakticky spíše novely, zjevně tvůrcům tam nějak uniklo... Celkový dojem: 65% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (1)

  • Když v čase 17:20 policejní úředník zakládá spis na Josefa Němce (Jan Hájek) a zapisuje jeho jméno a povolání na kartu, napíše tam německé slovo „komisař“ pouze s jedním „s“. Správně se ale píše „Kommissar“. (Pimburger)

Reklama

Reklama