poster

Poslední tango v Paříži

  • Itálie

    Ultimo tango a Parigi

  • Francie

    Le dernier Tango à Paris

  • Slovensko

    Posledné tango v Paríži

  • USA

    Last Tango in Paris

Drama / Romantický

Itálie / Francie, 1972, 130 min

  • Sfinkter
    ****

    Poslední tango je především dobře zatancováno Marlonem Brandem. Ale krom anonymního sexu se ve filmu v podstatě nic neděje. Brandovo ztroskotanectví a touha všechno v sobě spálit skrze styk s mladou dívkou je hlavní kostra příběhu, který mě skoro celou první půli lehce nudil. Pokud anonymní sex s větší výpovědní hodnotou, tak spíše zhlédnu Pornografický vztah či Intimitu.(22.1.2009)

  • vypravěč
    *****

    Zdrcující film o odkapávání… života, vtěleného v pohyby a slova: nesvobodná bytost se pohybuje městem jako plíseň a pokrývá všechno jeho dění; všemu, na co naráží, rozumí jen jako projevům své potlačené touhy; a vše rozpouští v tíze svých vzdálených závazků… Místy až fascinuje, jak ta temná vyprávěnka zesměšňuje neumělost, zmatenost a únavu Brandova nahodile osvojeného konvenčního herectví, které inkarnuje mužství, zapomenuté v dálavách věků a nyní jen připomínané jako zhojená rána. Přes všechny ty konfrontace, v nichž se zdá tento zaujatý – zdánlivě tvůrčí pohyb – hrát hlavní roli, je to však ono vyvrhnuté ženství, které učí diváky i hrdiny pojmenovávat, a tedy i orientovat se v poskytnutém světě… Nade vším ale září Léaud jako nesrozumitelné interpunkční znaménko, které všemu náhle zahlédnutému dává ustavičně nový smysl, a mění tak snímek ve film, obraz v donekonečna roztáčený pohyb, který vše pojímá a vše proměňuje… Dlouhý pohled do tmy, který ji nakonec dokáže přečíst a nad tím sdělením – zbělat…(13.1.2018)

  • Rob Roy
    *****

    Nic jsem od toho nečekal. Teda čekal - trochu kontroverzní erotiky, ale jinak jen film, který je proslavený především scénou s burákovým máslem, či co. Ovšem dostalo se mi vynikajicího filmu o možnosti vztahů ( nevztahů ) v dnešní době. Je možná poněkud náročnější a je třeba se dívat pod povrch, ale pokud se to povede, je o zážitek postaráno. Ne Brandovy "oscarové" výkony jako Kmotr, nebo V přístavu, ale tohle je jeho herecký majstrštyk. Absolutně dokonalý téměř po celý film. I přes jeho poněkud netradiční sexuální praktiky... Kamera Vittoria Storara ( např. Apokalypsa ).... bez debaty jeden z nejlépe nasnímaných snímků, které jsem kdy viděl. Nádherné kompozice ( kontrasty světla a stínů, odrazy v zrcadlech, části dvou pokojů v záběru ) a elagantní pohyb dělají z těchto záběrů nádherné obrazy... nádherné dílo. Maria Schneiderová, ať už v džínách nebo jako tygřice s kloboukem...a její francouzština.. ta mě vždycky smete.(4.3.2005)

  • Sheldra
    *****

    Nedivím se, že se Poslední tango v Paříži tak proslavilo. Zato se divím, že se jako hlavní důvod udává jeho kontroverznost. Nic moc skandálního jsem v něm totiž nenašla, většina sexuálních scén se odbývá spíš v náznacích. Sex tu slouží výhradně jako prostředek, kterým si postavy řeší svoje problémy: Marlon Brando svůj (i před sebou samým) ukrývaný zármutek nad smrtí manželky, mladičká Maria Schneider bezradné tápání po tom, co vlastně od života chce. A tahle terapie zabírá především proto, že se navzájem vůbec neznají a mají pocit, že mohou bez obav odhalit své pravé já. Je jasné, že mezi těmihle povahově, věkově i společensky na hony vzdálenými lidmi by normální vztah nefungoval, a já bych Bertoluccimu neodpustila, kdyby se nám to pokusil namluvit - kouzlo by rázem vyprchalo. Navzdory tomu, že některé momenty vyznívají přinejmenším nepravděpodobně, nijak mi to tady nevadí - Brando i Schneider hrají jako o život a dávají filmu neskutečný náboj, jejich výměny jsou fantastické. Jak tanec nemusím, tohle tango si dám líbit...(9.3.2010)

  • Snorlax
    odpad!

    U mnohých filmů, které jsou považovány za milníky v kinematografii, dokážu pochopit, že se někomu mohou líbit. Ale co se komu líbí na tomto ordinérním filmu, z kterého sálá impudence, nechápu. Myšlenkové motivy? Pche, jedině tak na sex, případně kálení. Ano, dodívala jsem do onoho romantického momentu, kdy štáb prochází zahradou a setkává se se skupinkou chlapců. Hoši mohli na zahradě dělat naprosto cokoliv, mohli si tam hrát, mohli jít krást ovoce, mohli v ní jen odpočívat. Jenže to by Bertolucci nedovolil. Chlapci "se přišli vysrat." Ok, jestli je pro někoho umění použít co nejvíce zbytečných vulgarismů během filmu, ze sexu udělat veřejnou záležitost a při tom všem se tvářit strašně nad věcí, mě se to netýká.(12.2.2013)

  • - Jean-Pierre Léaud choval Marlona Branda ve velké úctě a obával se práce s ním. Proto všechny jeho scény byly natočeny v sobotu, kdy Brando odmítal pracovat. Tedy během celého natáčení se tito dva herci vůbec nesetkali. (liborek_)

  • - Během natáčení se Bertolucci snažil Brandovi vysvětlit význam filmu s předpokladem, že postava Paula je Bertolucciho „mužství“ a postava Jeanne je jeho „dívkou snů“. Brando se však později svěřil, že neměl ani páru o čem Bertolucci celou dobu mluví. (Trainspotter)

  • - Film vyvolal skandál a v USA dostal rating X (pro mládež nepřístupný). Až sestříhaná verze z roku 1982 se dostala do méně přísné kategorie R. (Rodriguez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace