poster

Poslední tango v Paříži

  • Itálie

    Ultimo tango a Parigi

  • Francie

    Le dernier Tango à Paris

  • Slovensko

    Posledné tango v Paríži

  • USA

    Last Tango in Paris

Drama / Romantický

Itálie / Francie, 1972, 130 min

  • Sheldra
    *****

    Nedivím se, že se Poslední tango v Paříži tak proslavilo. Zato se divím, že se jako hlavní důvod udává jeho kontroverznost. Nic moc skandálního jsem v něm totiž nenašla, většina sexuálních scén se odbývá spíš v náznacích. Sex tu slouží výhradně jako prostředek, kterým si postavy řeší svoje problémy: Marlon Brando svůj (i před sebou samým) ukrývaný zármutek nad smrtí manželky, mladičká Maria Schneider bezradné tápání po tom, co vlastně od života chce. A tahle terapie zabírá především proto, že se navzájem vůbec neznají a mají pocit, že mohou bez obav odhalit své pravé já. Je jasné, že mezi těmihle povahově, věkově i společensky na hony vzdálenými lidmi by normální vztah nefungoval, a já bych Bertoluccimu neodpustila, kdyby se nám to pokusil namluvit - kouzlo by rázem vyprchalo. Navzdory tomu, že některé momenty vyznívají přinejmenším nepravděpodobně, nijak mi to tady nevadí - Brando i Schneider hrají jako o život a dávají filmu neskutečný náboj, jejich výměny jsou fantastické. Jak tanec nemusím, tohle tango si dám líbit...(9.3.2010)

  • Martin741
    ****

    Sympaticky film s podmanivou atmosferou, jemne steklivymi erotickymi scenami a hereckym koncertom Branda a Marie Schneider. Moralne autority a pruderni obcania budu zurit pri otvorenych sexual. scenach. Co uz, ich problem. Vyborne, rezia Bertolucciho taktiez. Ovsem Il Conformista z roku 1970 je u mna este vyssie. 88 %(13.4.2013)

  • Morien
    odpad!

    (1001) Nechápu, o čem ten film je. Kdybych se měla za takového předpokladu pokusit ho přece jenom pochopit, tak mi přijde veskrze špatný. Při prvním setkání hlavních postav se oba pohybují v jedné polovině plátna a skrz celou druhou půlku projíždí auto. Proč? Proč je zabírá z takového úhlu? Při detailech se Marlon šourá pomalu co noha nohu mine, při navazujícím velkém celku jde přes most rychle a bez zastavování. Proč jsou všechny záběry na "prázdné" ulice Paříže tak náhodné a nic neznamenající, jako by je vybíral někdo, kdo to město vůbec nezná a nemá k němu žádný vztah? Proč hraje Maria hlavní roli, když není schopna slovy ani bez nich vyjádřit jednotlivé emoce, natož přechod mezi nimi? Co bylo smyslem její dějové linky s režisérem - mně připadala jenom směšná. Co vůbec znamenal ten konec, opravdu měl být její dějový oblouk o tom, že je hloupá bezcitná sobecká bestie, nebo jsem si to jen špatně vyložila? Měli jsme jí fandit? Ale cítím, že už se dostávám do hodně negativních otáček, což nějak úplně nechci. Nechám film těm, pro které něco znamená, a sama se půjdu znovu podívat na Tramvaj do stanice Touha. Ale nedá mi to, abych nevynesla poslední soud: Tango mi jedním slovem přijde nepřipravené. Scénář působí jako první nástřel, většina dialogů jako improvizace, nic jako by nemělo své místo nebo důvod. Prostě tomu filmu nerozumím.(25.11.2016)

  • NinadeL
    **

    Poslední tango v Paříži patří mezi oblíbené polarizační filmy, po kterých se vždycky ukáže, jestli z vás bude mladý cinefil nebo ne. Takže dokud vám nebylo dvacet, jen se dívejte, přidejte si Saló a Zrůdy a budete mít pocit revolučně rebelujícího intelektuála. Pak vám sice dojde, že stejný příběh se opakuje každou generaci, ale nevadí. Podstatné je, že máslo není dostatečně kvalitní lubrikant.(9.11.2014)

  • Jansen
    *****

    Násilný a nekontrolovatelný výtrysk živočišných pudů složený do mozaiky chlípnosti. Pošmourné a atmosférické předměstí Paříže a jeden starý rozlehlý byt se spoustou špíny a temných zákoutí tvoří nezapomenutelný podklad k tomuto milostnému vzplanutí, pro které si ani neumím představit příhodnější místo. Démonicky úchylný Marlon Brando oddávající se svým zvrhlým sexuálním fantaziím mezi plesnivými zdmi svého nezařízeného bytu a jeho nevinná mladá oběť Maria Schneider posedlá chtíčem, která s ním sdílí lože uprostřed špíny a mrtvých krys, působí až dekadentně. Herci hrají jako o život a každý je svou rolí výjimečný a nezapomenutelný. Kamera a střih snad ani lépe nemohli vystihnout atmosféru a podtrhnout ráz celého příběhu. S pomocí světelných kontrastů vytváří nádherné kompozice, které dělají každý záběr neopakovatelný a nenahraditelný. Hudba jakoby vyrůstala ze samého děje a ještě přidávala na dramatičnosti už tak vypjatých scén. Jeden z nejsilnějších filmů odehrávajících se v Paříži, světě múz a umělců.(27.12.2008)

  • - Paulova story, ve které se vypraví o jeho matce, jak jej učila milovat přírodu, dokreslená vzpomínkami na Paulova psa Dutchyho, který honil zajíce v hořčičném poli, je skutečná a zakládá se na vlastních vzpomínkách Marlona Branda. (Trainspotter)

  • - Podle Marie Schneider o slavné "máslové scéně" nebyl ve scénáři ani řádek a celá byla improvizací, vymyšlenou v posledním okamžiku samotným Marlonem Brandem. Ačkoliv byl celý "anální akt" jen "jako", tak Mariiny slzy jsou opravdové a zároveň dokladem jejího šoku. (Trainspotter)

  • - Film bol zakázaný v Chile (1973 – 1992), Taliansku (1972 – 1987), Portugalsku (1973 – 1974), Singapure, Južnej Kórei a na Novom Zélande. (Paldiny)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace