Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Martin741
    *****

    Genialny a nadcasovy film, ktory natocil reziser Lewis Milestone /hranice temnoty 1943, Vzpoura na Bounty 1962/ na motivy knihy Erich Maria Remarque-a. Film ma perfektny scenar o nezmyselnosti I. svetovej vojny s kopu maximalne brutalnych zaberov : prve zabitie kamarata, prve bombardovanie ....... Nadhera . 100 %(4.4.2013)

  • ambron
    *****

    "Vojna nie je dobrodružstvo." Neuveriteľné, že v dobe, keď sa vojna a služba k vlasti považovala za najväčšiu cnosť, vznikol tento umný protivojnový film... Vo filme nie je prezentované žiadne hrdinstvo, spolu s hrdinom prežívame len špinu, hlad, smrť a čistý chaos vojny. Príbeh je tvorený vlastne štyrmi časťami, ktoré mu dodávajú osobitnú náladu... počiatočne nadšenie hrdinu, vystrieda vytriezvenie, zúfalstvo a zakončí apatia... ale divák nedostáva žiadne kázanie, len na základe skúsenosti hrdinu čistý emocionálny zážitok. Samozrejme, že filmu sa dá vytknúť nemnoho vecí, predovšetkým niektoré teatrálne situácie, či vystúpenia hercov, ale netreba zabúdať, v akej dobe vznikol film. Aj napriek tomuto nedostatku dokázal režisér Milestone priniesť na plátno významný anitvojnový, protinacionalistický film, ktorý považujem za jeden z najlepších v tomto žánri.(3.3.2015)

  • higuain
    ***

    Na rok 1930 vypadá válka ve filmu Lewise Milestona neuvěřitelně opravdově, po technické stránce je to nadčasové dílo. Kouzlo předlohy mu ale chybí. Remarqueova kniha je výjimečná způsobem vyprávění, kde vše vypráví Baumer ze svého úhlu pohledu. Zde je Paul v podstatě jen jednou z postav chronologicky vyprávěného příběhu a větší prostor dostane až ve druhé polovině filmu.(5.8.2013)

  • Anderton
    *****

    Už pri jednej z prvých scén, keď sledujeme rozdielnu odozvu matky a otca pri pohľade na syna v uniforme ma napadlo, že tomuto filmu budem máločo vyčítať. Prvá bojová scéna, pri ktorej mi spadla čelusť, znesie porovnanie so začiatkom Ryana, avšak skôr by som tento film porovnal s ešte nemým The big parade, kde tiež sledujeme dvoch nepriateľských vojakov v zákope, ktorí si uvedomujú absurditu celej situácie, pretože vojna je ako horúčka, nikto ju nechce, ale nečakane príde a po ťažkom priebehu ustúpi. Pri tých najkvalitnejších vojnových drámach si uvedomíte, že čím je film realistickejší, tým je viac antimilitaristický. To možno badať aj na reakciách civilistov, s ktorými sa Paul dostáva do konfrontácie a ktorým márne vysvetľuje, o čom vojna je. Možno je jeho postava spočiatku trochu teatrálne napísaná, ale ku koncu už dostáva dostatočný priestor, aby sa jeho predstaviteľ Lew Ayres predviedol. V tomto, čiže v podaní hlavného hrdinu je The big parade o niečo silnejší. Záverečná pasáž a hlavne záverečný záber ale všetko vynahradzuje. Vo vojne ide o jednotku, o priateľstvá v nej, o prežitie, je o tom, že jedeň deň je vás 150, ďalší 80, ale občas máte tak aspoň čo jesť.(1.4.2013)

  • lamps
    ****

    Hledáte-li základní kámen v pyramidě (proti)válečných snímků, jste tu na správné adrese. Pohled do tváří vyděšených a vyhladovělých vojáků, kteří v zákopech strnule očekávají osudový rozkaz, neztratil ani za mák nic ze své působivosti a výpovědní hodnoty. Vstupovali do války plni entuziasmu a mladistvého odhodlání, odcházeli s hlubokým šrámem na duši, který ani čas nedokáže dostatečně zahojit. Vynikající scénář podle legendární předlohy staví chytře do kontrastu hluboké myšlenky a krutou realitu, zatímco nadčasová režie udržuje atmosféru na bodu mrazu a dodává všem bitevním scénám, dnes již samozřejmě viditelně zastaralým, velmi naturalistický nádech. Je sice pravda, že snaha o vystihnutí veškeré tématiky Remarquova mistrovského díla není stoprocentně šťastná a stopáž se v některých místech stává pro diváka úhlavním nepřítelem, ale melancholické vyznění příběhu korunované přenádherným posledním záběrem dá na všechno nedokonalé a filmařsky nevyzrálé účinně zapomenout. 85%(4.11.2013)

  • - Súčasne sa natáčala aj nemá verzia pre medzinárodnú distribúciu. (BlueNeon81)

  • - Ve své době byl film považován za nadmíru brutální, se zjevným protiválečným vyzněním. Když byl film promítán v Německu, sabotovali nacisté film tím, že do sálů vypouštěli krysy. (Witta)

  • - V roku 2008 bola snímka označená Americkým filmovým inštitútom ako siedmy najlepší výpravný film. Zároveň bol najstarším spomedzi všetkých desiatich. (MikO_NR_1909)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace