Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (374)

cariada 

všechny recenze uživatele

Snaha udělat komedii ala slunce ,seno... jenže jim to poněkud nevyšlo a je z toho trapnost nad trapnost. Přesto bych to viděl asi tak na 35% proto ty dvě hvězdy. Občas se u toho člověk docela i zasměje ,i když opravdu jen občas. Největší kýč byl rapující černoch na českou klasiku u autobusu. Po revoluci se točily perly. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Průměrná veselohra, která ovšem neurazí. Pokud ji porovnáme s trilogií "Slunce, seno", tak teprve vynikne dobrá kvalita Troškových filmů. Protože on kdysi docela dobrý režisér skutečně byl. Ve "Fialkách" bohužel není mnoho zlidovělých hlášek a prostě zde chybí nějaký styl, ale zase ve srovnání s "Kameňáky" a "Babovřeskami" je to celkem v pohodě, takže ty tři hvězdičky dám. ()

Reklama

MM_Ramone odpad!

všechny recenze uživatele

Jiří Rúžička ml., Roman Skamene, Fredy Aiysi, Helena Vondráčková, Jitka Asterová, Ivo Pešák, Robo Grigorov, Hana Čížková a ďalší úbožiaci na čele s dvesto kilovou matrónou Helenou Rúžičkovou trhali fialky dymanitom. Nie je to však komédia, ale panoptikum príšerných hereckých kreatúr a ukážka scénaristickej demencie a režisérskej impotencie. Nedokážem oceniť primitívny humor, ktorý mi bol v tomto príšernom snímku z roku 1992 naservírovaný. Neprišlo mi to smiešne, ale skôr trapné. Tejto kreténskej exhibícii nedám ani jednu hviezdičku. Toto je jasný odpad! ()

Blondpipi odpad!

všechny recenze uživatele

Bídnej film odpovídající naprosto přesně období ve kterém vznikl. Hurá, konečně můžeme svobodně ve filmech ukazovat kozy,...konečně můžem točit i pro všechny ty, co je pro ně na hranici pochopitelnosti i přebídnej ftip, kterým jsem byla fčéra oblažena......Proč nemůžou mít chlapi celulitidu? Protože je hnusná ...muhehe. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"TAK TOHLE JSEM VIDĚL NAPOSLEDY V SENEGALU." Po revoluci bylo lehce přerůžičkováno. SLUNCE SENO 2 (1989) a 3 (1991), TRHALA FIALKY DYNAMITEM (1992), FONTÁNA PRE ZUZANU II (1993), tam všude si Helena s jejím synem společně zahráli. U FIALEK, k nimž si i napsali námět a scénář a které produkoval kontroverzní brněnský podnikatel Rudolf Hošna (vůči kterému řešili tvůrci svoje pohledávky ještě několik let po premiéře), se člověk nemůže ubránit pocitu, že se jimi Růžičkovi pokusili zúročit popularitu, jíž dosáhli v sérii SLUNCE, SENO..., přičemž připomínají podnikatelské pokusy svých hrdinů, rodiny Karafiátovic. Nenáročná, ale aspoň ne nevkusná lidová komedie, která mě svou odzbrojující naivitou a morální čistotou baví a kterou mimochodem v dobové recenzi v Cinemě Fuka celkem pochválil ("V rámci svého žánru nepochybně zdařilý film"). "TAK KRÁSNĚ JSME SE NEVYSPALI OD TRANSPORTU DO TEREZÍNA." ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)
  • Helena Růžičková ke konci filmu říká: ,,Hynku, Viléme, Jarmilo." - odkazuje tak na báseň Máj od Karla Hynka Máchy. (vyfuk)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno