Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul SchraderKamera:
Robert RichardsonHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Marc Anthony, Mary Beth Hurt, Cliff Curtis, Nestor Serrano, Aida Turturro (více)Obsahy(1)
Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (306)
Scorsese sa potreboval asi poriadne vyblázniť, keď natočil takéto trýznivo tragické a zároveň zábavné experimentálne čudo, čomu značí aj zaujímavá a zvláštna herecká kombinácia. Spokojnosť s filmom sa dostaví už s prvým výjazdom sanitky, Cageovi som jeho saniťáka na pokraji psychického kolapsu žral každým záberom a kamera a strih skvelo podtrhujú zbesilú atmosféru nepokojného nočného newyorkského života. 85%. ()
Noční ulice devadesátkového New Yorku, Paul Schrader, tentokrát to všechno navíc na materiálu Kodak Vision 320T (všechny filmy, co milujete z konce 90. let, jsou natočený na tomhle - obrovské rozlišení + obrovská zrnitost). Scorsese tu pod množstvím epizodek vedlejších postav a různých fórků trochu zapomněl o čem vlastně vypráví, což ale sedne k povaze ústředních postav a vlastně i k tomu, čím ten film vlastně je. Navíc to má spoustu scén takový tý cool rozervaný existenciálnosti ve který Nicolas Cage v bezdomovecký komunitě shání kafe místo toho, aby se staral o pacienta. ()
Výborný Soundtrack a šialená jazda nočným New Yorkom. Scorsese má občas vybočenie zo svojich zaužívaných koľají. Či už sa jedná o jeho filmy s náboženskou tématikou, alebo Vek Nevinnosti. Ukazuje v nich akúsi študentskú túžbu vybočiť. Spraviť niečo mimo populárny smer a využíva pri tom obrovské množstvo významov a symboliky. Bringing out the Dead je film, ktorý oproti takému Casínu už nemusím nikdy vidieť. Ale nezabudnem na neho. Či už sa jedná o vizuál. Solídného Cagea v hlavnej úlohe a určitý magický realizmus, zjavujúci sa na prapodivných a špinavých miestách New Yorku. Mesto úpadku, nihilizmu, existenčných kríz, samovrážd, prostitúcie a šialenstva. A sprievodcami sú tí, čo nás od týchto vecí zachraňujú. Veľmi krásne potvrdenie Nietzscheho pozerania do priepasti, ktorá sa zároveň pozerá na nás. Solídne 4*. ()
Scénář: Paul Schrader .. The point is, everybody go through a stretch where folks gonna die on you, Just don't meditate on it. _ Skvělá hudba (takřka všudypřítomná a samé Martyho oblíbené vypalovačky), výtečná kamera, perfektní noční atmosféra a spousta monologů jednoho duševně stonajícího saniťáka. Obsah tak výživný není, ale díky nápadité režii odsýpá ve svižném tempu. Nic, co bych si zařadil do Scorsese TOP, ale dobrý film rozhodně. 75%. ()
Snímek vyprávějící o lidech vykonávajících andělské poslání v hroutícím se světě. S jistými náznaky transcendence - panenské početí a celková stylizace do apokalyptického či takřka záhrobního prostředí New Yorku zmítajícího se v hnusu, děsu a beznadějném cyklu drtícím jakoukoliv snahu o změnu či nápravu. ()
Galerie (96)
Photo © 1999 Paramount Pictures
Zajímavosti (16)
- Natáčelo se od 15. září 1998 do 7. ledna 1999 v New York City (New York, USA). (BMW12)
- Dôvod, prečo chcel Martin Scorsese aby Paul Schrader napísal scénar, bola jeho predstava, že iba Schrader vie najlepšie napísať scenár o nočnom New Yorku. (Flipper)
- Jméno postavy Frank Pierce (Nicolas Cage) je odkazem na hlavního hrdinu seriálu M*A*S*H (od r. 1972). (Fenk)
Reklama