Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (553)
Rozhodně pro mne zajímavější, než první díl. Svižnější, akčnější, přímočařejší a tak nějak režisérsky zvládnutější. Přesto jde znát, že se režisér Guillermo del Toro na tomto snímku jen trénoval. Jisté prvky jeho pozdější tvorby tu znát jsou, ale, přiznám se, očekával jsem ponejprv, že upíři budou mít oči v dlaních a po tvářích různé ornamenty, pakliže budou mít hlavy ve tvaru půlměsíce. Inu, bylo znát, že tyto majstrštyky del Toro plně rozvinul až v Hellboyovi nebo Faunově labyrintu. Přesto ale predátorští reapeři mi přišli skutečně zajímavější, než obyčejní, křehcí a hořlaví upíři, kteří se sesypou, když máma prolisuje česnek do guláše. Navíc si k tomu přidejme účast Rona Perlmana (pozdější del Torův Hellboy), Dannyho John-Julese (Kocour z Červeného trpaslíka) nespočet českých herců (tradičně Karel Roden a třeba také Marek Vašut) a v neposlední řadě Donnieho Yena (Yip man), který se podepsal i na choreografii bojových scén. Samotný Blade je zde poněkud vyměklý, tedy lidštější. Za to Whistler přitvrdil. Jeho návrat do filmu mi ale poněkud unikl, čímž právě vypichuji jistá negativa filmu. Celkový verdikt tedy je lepší trojka nebo horší čtyřka. Dávám nakonec čtyřku za účast naší Prahy, která je zde přiznaná, nesimuluje třeba Paříž, jak je tomu zvykem v jiných filmech. ()
Příšerná digitální slátanina, z níž občas vysvitne plnokrevný rukopis Guillerma de Tora, aby byl vzápětí rozmetán laciným blábolením a opravdu ošklivými triky. O dementním ksichtu Wesley Snipese se už nemá ani cenu šířit, ještě, že pověst tupoty zachraňuje tradičně boží Ron Perlman. Dále nechápu, co dělá mezi upíry Kocour a proč se ani jednou nepřevlékne. Ehm. Z trilogie nejkoukatelnější, stále však hluboce podprůměrné... ()
O něco slabší než 1, ale natáčelo se to v Praze. Pojetí je dost jiné a Guillermo del Toro si to udělal po svém. Je tu nový druh upírů, který zabíjí jak lidi tak upíry. Blade se spojuje s elitním týmem upírů tzv. Blood Squadem a jde po nich. Všechno je ale trochu složitější a Blade je zrazen. Poté se musí probojovat hordou nepřátel až k hlavnímu záporákovi. Hraje tam spousta známých lidí a s nimi i pár Čechů. Dobrý štěk tu má například Marek Vašut. "Kurva piča!" :D ()
Pre mňa najlepší diel z celej série. Po akčnej stránke lahôdka, efekty minimálne o triedu lepšie ako jednotka, z USA sa presúva dej do Česka konkrétne do Prahy, kde Blade tentoraz musí spojiť sily (hoci nie je vôbec nadšený) z upírskou jednotkou Bloodpack (najlepší člen je jednoznačne Ron Perlman ala Reinhard). Hlavne iskrenie medzi ním a Bladeom nemá chybu, o brutalite jednotky sa to nedá ani zrovnávať, je to drsnejšie a krvavejšie, takisto záporáci boli lepší. Každému sa to páčiť nemusí ale je to krvavá, drsná a nabušená (rád používam to slovo) "rúbanica". ()
Galerie (138)
Zajímavosti (54)
- Jméno Chupa (Matt Schulze) pochází ze španělského "chupar", což znamená "sát". (TomikZlesa)
- Na začátku filmu se objevuje italské Ducati 996, vyráběné v letech 1999-2002. (JARDAHONDA)
- Scud (Norman Reedus) nosí tričko s logem The Bureau of Paranormal Research and Defense. Jedná se o odkaz na komiks "Hellboy", jehož adaptace byla dalším počinem režiséra Guillerma del Tora. (TomikZlesa)
Rok 2002 se nesl především v duchu premiéry původního Spider-Mana od Sama Raimiho, ten samý rok se ovšem své druhé štace dočkal lovec upírů Blade. Chopil se ho Guillermo del Toro v době, kdy těžko mohl tipovat, že z něj jednou bude oscarový tvůrce, celé se to odehrávalo v Praze a kromě Karla Rodena v roli právníka Kounena se objevil i Marek Vašut, jehož ´´ kurva piča ! ´´ bude mít problém jakákoliv další komiksová adaptace trumfnout. Krom navrativšího Wesleyho Snipese ovšem došlo i na Rona Perlmana v roli německého upíra Reinhardta, Donnieho Yena v roli upíra jménem Sněhulák a dorazil i Norman Reedus dávno předtím, než se z něj v Živých mrtvých stal Daryl Dixon. V součtu byl poté Blade II prvním filmem, který mexickému tvůrci Tváře vody či nejnovější Uličky přízraků udělal jméno a od prvního Bladea navíc přišel razantní odklon. Blade II je možná v součtu v rámci všech těch komiksovek z počátku 21. století přehlížen tak trochu neprávem. Výběr Prahy byl ten nejlepší možný, protože její temné uličky atmosféře dokázali výrazně pomoct. Guillermo del Toro pokračování Bladea pojmul více v hororovém stylu a dokázal Bladeovu pověst posunout ještě o kousek dál. Nevznikl z toho o poznání chytřejší film, z béčkových vod se prakticky neustoupilo. Ale v rámci blockbusterových vod del Toro natočil bravurní záležitost, která byla v oblasti akčních scén o poznání zajímavější a nápaditější, než v případě prvního filmu v režii Stephena Norringtona. Blade II je solidní akční výplach, jehož scénář je možná pořád víceméně hloupoučký a většina postav nemá kdovíjaký rozsah, nastavil ovšem laťku vysoko minimálně v rámci akčních filmů o lovení upírů. Guillermo del Toro dostal své pověsti hororového fanouška, který kreativně čerpal ze známé upírské mytologie. Toro se projevil jako hračička, který se víceméně distancoval od pojetí Norringtona u původního filmu a více čerpal ze samotného komiksového média i japonského anime. Blade II je tak vizuálně nápaditější než jeho předchůdce, divočejší a především v oblasti filmového média zajímavější. Efekty možná u Bladea II nezestárli nejlépe (příkladem budiž právě scéna s Markem Vašutem), vizuální přístup del Tora měl ovšem už tehdy své kouzlo a Blade II o něj nepřišel ani po dvou dekádách. Toro se po letech ostatně projevil jako ten typ tvůrce, který má nakoukáno a dává najevo, že má nakoukáno. Dbá na vizuál, dokáže vyvolat dojem, že každý investovaný dolar šel na správné místo a výsledný rozpočet ve výši 54 milionů dolarů je na filmu skutečně vidět. Toro je poté možná spíše mistr v jednotlivostech, než v celcích, Blade II ovšem tolik funguje i díky jeho tvůrčímu přístupu. Toro totiž využil potenciál komiksového média a natočil skutečně divokou akční jízdu, která se v mnoha ohledech nedrží zpátky a to i přes fakt, že nějaké ty kompromisy nutné byli. Když si ovšem člověk vzpomene na pořád bravurního Wesleyho Snipese v titulní roli, stylové upíří komando, které za pochodu řve o vlastní film a především Marka Vašuta, v roce 2002 vznikl solidní komiksový nářez, kterým se Snipesův Blade mohl rozloučit na vrcholu. Kdyby bohužel nedošlo na Blade: Trinity. Ohledně počátku 21. století se pořád bude vzpomínat především na první X-Meni a prvního Spider-Mana, vedle toho i (z trochu jiných důvodů) na Daredevila s Benem Affleckem či Fantastickou čtyřku od Tima Storyho. Vzpomínat by se ovšem mělo i na Bladea II, kde del Toro natočil film, který dost možná splňuje zadání komiksové adaptace jako jeden z nejlepších. Je jasné, že chystaný Blade s Mahershalou Alim bude muset být pojat tak trochu jinak, minimálně co se týče pár styčných ploch by ovšem nový Blade mohl učit právě od Bladea II s Wesley Snipesem...... () (méně) (více)