Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva astronomové vyrážejí na mediální turné, aby varovali lidstvo před smrtící kometou, která se řítí přímo na planetu Zemi. Zdá se ale, že to nikoho nezajímá. (Netflix)

Videa (32)

Trailer 1

Recenze (1 230)

Lima 

všechny recenze uživatele

Je nasnadě, proč Leonardo DiCaprio, ekologický aktivista, který si pečlivě vybírá filmy, kývl zrovna na tento. Protože za smrtonosnou kometu si dosaďte současné a v následujících letech zhoršující se klimatické změny a je vám to úplně jasný. Na jedné straně jeho postava, Dr.Randall Mindy a na straně druhé – v reálu – popírači jako Klaus, Trump a podobní hlupáci, kteří navzdory jasným vědeckým a exaktně prokázaným faktům odmítají vliv člověka na změnu klimatu, přesně jako to ukazuje McKayův film. A lidi, přesně jako v jeho příběhu, na to obecně serou. Raději dají povrchně lajk článku o tom, jak se nějaká pseudo-celebrita rozešla s přítelem a něco, co bude za pár let, nebo to už pozvolna přichází, absolutně neřeší. Protože celebrity a další podobné povrchnosti v komerčních médiích (a dnes již bohužel i ve veřejnoprávních), které se zaměřují primárně na zábavu, v dnešní době táhnou. Pak se tedy nemůžete divit, že rozchod Ariany Grande má v televizi vtipně přednost před informací o blížícím se nebezpečí z vesmíru. Bohužel film po našláplé první půlce, kdy se McKay mimo již zmíněné navíc trefně otírá o neblahý vliv sociálních sítí, povrchní a krátkodobé uvažování politiků a stádní myšlení populace, trošku ztratí řetěz a tah na branku a dojede ke konci už na volnoběh. Prostě ze sžíravé satiry se to překlopí na příliš aktivistickou věc bez nadhledu. Ale celkově ty 4 hvězdy si to za zprávu, že sedíme na sudu s dynamitem a smějeme se přitom jako idioti, nakonec zaslouží. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

K zemi hleď! je podbízivá fraška, která se ani nesnaží zakrýt, že jejím hlavním účelem je zesměšňování "druhé strany" polarizované společnosti. A na můj vkus to s tou fraškovitostí příliš přehání. Bohulibá snaha, která zjevně stála za vznikem filmu, totiž poukázat na neřešení hrozby globálních změn klimatu, je utopená v záplavě gagů kolísavé úrovně, které se po krátké době začnou do značné míry opakovat a jejich pointa se stane předvídatelnou. Navíc samotná metafora komety ohrožující život na Zemi je příliš zjednodušující a extrémní na to, aby podnítila reflexi - byť humornou - současného stavu debaty na toto téma (a stejně zjednodušeně a extrémně zobrazuje i mezilidské vztahy). Ano, vtipy na adresu Trumpova elektorátu (a celé mašinerie kolem) v tomto filmu jsou občas (pro liberála) zábavné, jejich konzumace však vyvolává (alespoň u mě) divnou pachuť déjà vu bez katarze; podivný pocit, že se koukám na věci, které mě v reálném životě neskutečně iritují, ale nějaké uspokojení, že se z těch věcí alespoň udělá legrace, se - oproti očekávání - nedostavuje (snad protože McKay zvolil přesně ten primitivní způsob, který nic neřeší). Nikoho k uznání existence problému a nutnosti jeho rychlého řešení (změny klimatu nebo aktuálně covid) nepřesvědčíme tím, že mu povýšeně budeme říkat, že je blbec... Film tohle dělá. Sice správně poukazuje na mediální cynismus, politický oportunismus, antiintelektuální tendence a negativní vliv technologických korporací na životy obyčejných lidí i celých společností, avšak činí tak prvoplánově a selhává v tom hlavním, co dělá satiru satirou: kritika přesahem. Vlastně pouze ukazuje, co je zjevné, a nekritizuje - pouze zesměšňuje, a to na úrovni Baldwinova fraškovitého ztvárnění Trumpa v Saturday Night Live (a nataženě do neúměrné délky). V tomto smyslu film může fungovat jako pouhý ventil frustrace, nikoli jako relevantní příspěvek "kulturní fronty" do debaty o řešení jakéhokoli problému (tedy nulový přesah + jednoduchý humor na první signální; chápu, že je těžké v dnešní době Trumpů a Babišů dělat satiru, ale pouze "ukázat" Trumpa a jeho příznivce a jeho/jejich absurdní chování ještě posunout do většího extrému prostě není humorné...). Navíc McKay sám zhusta využívá to, co tak posměšně ukazuje: Svůj film postavil na povrchní řachandě, v níž zástupci elit a pohádkově bohatých a angažovaných celebrit (DiCaprio, Streep, Blanchet, Lawrence atd.) prostřednictvím globální technologické platformy (Netflix) zneužívají své diváky a jejich frustraci pro svůj "boj", a to prvoplánovým povýšeným vysmíváním se těm méně šťastným, kteří naopak zase svoji frustraci ventilují vzdornou vírou v jiné elity a jiné globální platformy. Film, který je v celku dost roztříštěný a jako komplexní satira vůbec nefunguje, je nakonec nejsilnější ve vážných momentech, zejm. ve finální scéně rodinné večeře, kdy se dobře manifestuje potřeba kolektivního semknutí a odmítnutí prázdných únikových berliček založených na sebestřednosti a nezdravém individualismu. Příznačně pro tento film jsou tyto dobré momenty vzápětí rozmělněny v kaši trapnosti zbytečných titulkových scén. () (méně) (více)

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Je krásné sledovat, jak se McKay vrací k motivům a postupům, které mu málem vynesly Oscara za Big Short, ale jako autor za tu dobu obrovsky dozrál a vrací se ke konvenčnějšímu, byť stále rozhodně ne mainstramovému vyprávění. Perfektně vykreslené charaktery (což je impozantní, vzhledem k jejich množství) a do poslední chvíle budované napětí a nejistota společně s jemný a funkční humorem činí z Don't Look Up opravdovou lahůdku. A to jsem ještě vůbec nezmínil celou tu společenskou glosu a satirickou vrstvu, která to všechno posouvá ještě na úplně jinou úroveň. Jsem vděčný za filmy, jako je Don't Look Up. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Anotace i herecký ansámbl napoví, že Adam McKay si zase jednou jde pro sošky, avšak společenská satira a z toho plynoucí poučky nejsou nikterak otravné a naopak dokáží decentně pobavit. Závěr se mi velmi líbil a ukazuje se, že i přes téma katastrofy je K zemi hleď! vlastně takový "feel good" film, v němž se divák jednoznačně ztotožní s těmi dobrými a příjemně se baví nad těmi špatnými postavami. Herecká esa taktéž dostávají svému jménu a vdechují život jinak vcelku dvourozměrně napsaným charakterům... Cate Blanchett okamžitě píchat a Jennifer Lawrence žádat o ruku. :) 7/10 ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Vtipné, chytré, zábavné. Satirická instant classic, která trefně vystihuje sračky, do nichž se naše civilizace zanořila díky sociálním sítím, fakenews i spasitelským hodným miliardářům - i s reflexí faktu, že tady nejspíš všichni brzo umřeme, jen asi ne na covid ještě. Díky velkorysému podání, špičkovému řemeslu (top střih!) a parádní herecké sestavě v čele s DiCapriem může pobavit i ty, co už odhalili, že je Země placatá. ()

Galerie (181)

Zajímavosti (29)

  • Jedná se již o druhý snímek, ve kterém herečka Meryl Streep ztvárňuje postavu, jejíž příjmení je Orlean. První byl Adaptace (2002). (Kuzmik)

Související novinky

Zemřel herec Matthew Perry

Zemřel herec Matthew Perry

29.10.2023

Americký server TMZ přišel v noci s mimořádně tragickou zprávou – americký herec Matthew Perry byl nalezen ve svém domě mrtvý. 54letá hvězda Přátel, Studia 60 nebo Můj soused zabiják se zřejmě… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny!

Nominace na Oscara zveřejněny!

08.02.2022

Jedna z nejvýraznějších hollywoodských ceremonií roku, tedy předávání prestižních Oscarů, se pomalu ale jistě blíží a dnes ve 14:18 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama