Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (158)
Čekal jsem, ani nevím proč, procedurálnější studii možností moderních lidských vztahů, místo toho jsem dostal cudně nasnímanou moralitku jak z románů 19. století o tom, jak muž neschopný udržet na uzdě nekontrolovatelnou sexualitu své ženy přijde o jinak ideální vztah. A je z toho fakt smutný, dokud na něj neskočí o deset let mladší manic pixie dream girl, která ho PROSTĚ CHCE. Jsem veskrze zklamaný, protože tenhle scénář bych čekal od Hřebejka s Jarchovským. Wiński má nepopiratelný režijní cit a umí vystavět scény, ale rozhodně největší zklamání Varů. ()
Pohlcující. Díky za vymezení vůči českému mainstreamu genderově stereotypních, buranských romcomů. Tohle je autenticita života. Hana Vagnerová je jedna z mých nejoblíbenějších českých hereček a jsem šťastná, že po Sněží od Kristiny Elšíkové dostala další roli, kde mohla uplatnit svůj nesporný herecký um. Navíc je spoluautorka námětu a scénáře. Víc takových českých filmů! ()
Osvěta progresivních způsobů nejen sexuálního soužití má velkou oporu v přirozeném herectví zúčastněných. Sledování iracionálního jednání bizarních postaviček však není moc příjemné, protože jejich myšlenkové pochody jsou mimo a závěrečné setkání vysmívající se podobným patvarům to jen potvrzuje. Mohla přijít katarze a vysvětlení, ale logicky to nebylo na čem postavit. ()
Chápu, že se českému divákovi musí věci dávkovat postupně, ale chybělo mi tam proboření hranice sexuality. Takhle jsou Hranice lásky přímočarou podívanou, směřující od bodu G do bodu R bez nějakého silnějšího překvapení. Oprava: jedno překvapení na konci čeká, ale obávám se, že to bude to jediné, co si z filmu za pár měsíců vybavím. ()
„Uděláme si nový vzpomínky, jo?“ Jen aby jim ty nové vzpomínky pořádně nezhořkly… Vůči Hranicím lásky jsem měl předsudek. Očekávání slepence erotických pasáží tvářících se jako rádoby šokující film se však nepotvrdilo. A přívlastkem „odvážný“ by se film dal nazvat snad jen optikou českých poměrů, stejně tak to téma (u nás ještě tolik nezavedené). Jde o vztahový film, ve kterém sice tělesnost hraje velkou roli, ale není prvoplánově vzrušivá, spíš naopak. Snímání postav při intimnostech je až nepříjemně z blízka, což ale zpětně kvituju. I vývoj vztahu Hanky a Petra. Od povídání si o představách, přes provokace k flirtu, odvážné setkání s přáteli až po pravidelné docházení za sexuálním partnery. A ze snahy o oživení milostného života je rázem nepříjemné vystřízlivění. Hranice lásky se ukazuje jako velmi příznačný název, neb o posouvání a překračování hranic je tenhle film především. Vnímání snímku bude divácky dost odlišné, za sebe to vidím na lepší 3*. „Takže chcete říct, že na sebe vůbec nežárlíte, jo?“ - „Žárlej na sebe lidi, který si nevěřej, ne?“ ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 5 milionů korun. (SONY_)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
Reklama