Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (213)
Neotřelé téma zachycené možná až příliš decentním způsobem, záleží však na individuálním vnímání. Jsem rád, že takový film v našich podmínkách vznikl, zvláště když se rodil asi tak těžce a tak dlouho. A možná filmu taky prospělo, že za kameru neusedl Čech, což se osvědčilo i v minulosti u jiných výtečných snímků. Oceňuji rovněž humor, který se ve filmu objeví v pár scénách, není nijak vtíravý, ani trapný, naopak až příliš trefný. ()
[KVIFF 2022] Nová česká intimita jak v čem. Pracujeme už od pohledu s novými postupy. Už to, že herci nedělají nic jiného než že prcají se vší nahotou. Trochu jsem se spolu s tím bál, že se dočkáme toho, že mobilní formát bude převládat, což je i věc, která mě na filmu primárně štvala a moc nevysvětlila, proč měli neustálou potřebu se točit a něco k tomu říkat. Chápu, kdyby se tam i víc řešil nějaký netolismus, ale ono ne. Pak už to jde rychle. Jasně to reflektuje současnou dobu a jasně to mluví o tom, co nás čeká a s čím se vypořádat. A asi chápu, že pro mnoho lidí, to bude plytké a prázdné v konci, ale jako vždy já budu rád, když se natočí skvělý český film, který má nějakou pointu a přesah. Zde jsem ho našel. ()
Film, okolo kterého byl velký humbuk a který zároveň není ani zdaleka tak šokující, jak jsem vzhledem k tomu humbuku čekala. Směřuje odněkud někam zcela logicky a tím pádem předvídatelně a z vytyčené cesty neuhne ani o píď. Je to celkem zajímavá sonda do současných vztahů, bohužel ale jen náznakem, nedotažená a trochu povrchní, i když se snaží tvářit, že to tak není. ()
Předcházela tomu dráždivá pověst, ale tvůrci nesdělili nic nového, a už vůbec ne zajímavého. Nejsem žádný odborník na zákoutí vztahů a sexuality, ale pokud má někdo k někomu emocionální pouto, nevěřím, že ho převáží nějaká moderní módní vlna. A vůbec to, jak se zřejmě stabilní pár „dostane“ k sexuálnímu experimentování, je poměrně dost na vodě. Několik neskutečně povrchních dialogů v duchu „Takže bys chtěl?“ – „A ty bys chtěla?“ má asi v otázce vztahového tápání či rozvolnění nahradit mimika herců k nevyřčenému. To, co přijde, je poměrně jednotvárné, prostě jen sledujeme, s kým dalším on či ona skončí v posteli. Navíc se domnívám, že divákům, kteří volnější formu měli či zažívají, bude výsledek připadat zjednodušující, a to i právě v tom, že ústřední duo o mnohém nedokáže otevřeně mluvit. Zatímco ona se v sexuálních dobrodružstvích najde, u něj se brzy objeví vystřízlivění. Nejenže Vagnerová film jednoznačně táhne, zároveň je prostě zrzkou, ze které se mnoha mužům zvedne tlak, zatímco její (uspávající) filmový partner Řezníček nepůsobí jako někdo, s kým by dvacítky z diskotéky zatoužily po náhodném sexu. Neustálé si předávání natáčejícího mobilního telefonu mě štvalo. Oceňuji otevírání „jiných“ témat (polyamorní vztahy k nim rozhodně patří), upřímnou a komplexní studii jednoho vztahu si nicméně představuju jinak. ()
komorní vztahovka, kde se postavy nechovají jako idioti a na české poměry je až nezvykle uvěřitelná. Nakonec tak nejvíc zamrzí fakt, že od určitého momentu nemá čím překvapit a nakonec také nepřekvapí. I tak jde ale o malý solidní film, který neurazí, jakkoliv žádná velká kontroverze se nakonec nekoná...60% ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 5 milionů korun. (SONY_)
Reklama